واکنش باشگاه استقلال به اظهارات درویش؛

آقای درویش داستان را وارونه نکنید!

باشگاه استقلال در بیانیه‌ای به اظهارات مدیرعامل باشگاه رقیب پاسخ داد.

به گزارش دبل استار، در پی مصاحبه رضا درویش، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که اشاره های نادرستی به باشگاه استقلال داشت، باشگاه استقلال بیانیه ای صادر کرد و از مدیرعامل پرسپولیس خواست برای کم کردن فشار بازیکنان این تیم، توپ را به زمین استقلال پرتاب نکند.

در بیانیه باشگاه استقلال آمده است؛

رضا درویش، مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس که طی روزهای اخیر از سوی بازیکنان این تیم برای پرداخت مطالبات معوقه شان تحت فشار قرار گرفته است، برای خروج از این فشار، در مصاحبه ای طولانی حمله های پراکنده ای به باشگاه استقلال داشته و این تفکر غلط را به هواداران فوتبال و طرفداران دو تیم القا کرده که باشگاه استقلال بیشتر از پرسپولیس مورد حمایت دولت، وزارت ورزش، سازمان خصوصی سازی و سایر نهادها واقع شده است.

اگر هر نهاد دولتی طی یک سال گذشته، مبلغی به استقلال چه در قالب بخشش و چه در قالب اسپانسر کمک کرده، عاجزانه تقاضا می شود لیست این کمک ها را با جزییات برای آگاهی افکار عمومی منتشر کند و در ازای هر هزار تومانی که به استقلال داده، دو هزار تومان هم به باشگاه پرسپولیس بپردازد. باشگاه استقلال در سال گذشته از هیچ یک از منابع دولتی بهره مند نشده و اگر در این سال ها هر آنچه در قالب درآمدزایی به دست آورده، میزان و منابع آن کاملا شفاف و روشن است.

صد البته آنچه مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس درباره حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی، هزینه سنگین اجاره بهای ورزشگاه، نبرد نابرابر با تیم های صنعتی گفته، به حق و منطقی است و درد مشترک استقلال و پرسپولیس محسوب می شود و ما نیز تمام این دغدغه ها را داریم اما متاسفانه جناب درویش درباره استقلال بی انصافی کرده و برای کاهش فشار بازیکنان پرسپولیس، به شیوه نادرستی تلاش داشته باشگاه استقلال را هدف حمله و هجمه قرار بدهد.

این در حالی است که اگر بازیکنان پرسپولیس امروز معترض به دریافت نکردن بخشی از آپشن های قرارداد خود هستند، آنها دست کم مبالغ پایه قراردادهای خود را تمام و کمال دریافت کرده اند اما بازیکنان باشرافت استقلال به دلیل مشکلات مالی، هنوز مبلغ پایه قرارداد سال گذشته خود را هم نگرفته اند و با این وجود دو هفته متوالی از جان مایه گذاشتند و با شرافت، نجابت و غیرت برای سربلندی هواداران استقلال جنگیده اند.

جناب درویش که امروز برای برون رفت از بحران مالی پرسپولیس، استقلال را به دریافت کمک های دولتی متهم می کند، حتما به خاطر دارند سال گذشته وقتی دولت دستور داد دو اپراتور دولتی در راستای مسئولیت های اجتماعی خود از استقلال و پرسپولیس در قالب اسپانسر حمایت نمایند، پرسپولیس این کمک را به صورت کامل دریافت کرد اما استقلال هنوز ریالی از این کمک را دریافت نکرده که به همین بهانه از مدیریت محترم همراه اول که همیشه حامی ورزش و ورزشکاران بوده تقاضا می شود دستور پرداخت مطالبات باشگاه استقلال را صادر فرماید تا باشگاه به تعهدات سال گذشته خود در قبال بازیکنان و مربیان عمل کند.

استقلال و پرسپولیس به عنوان سرمایه های اجتماعی کشور برای استفاده از تمامی ظرفیت های درآمدزایی فوتبال باید کنار هم باشند نه روبروی هم چرا که این رویارویی قطعا به ضرر هر دو باشگاه تمام می شود. در این دوران که باشگاه های خصولتی (صنعتی) به راحتی از بودجه دولتی به میزان دلخواه استفاده می کنند و به هیچ نهاد و ارگانی هم پاسخگو نیستند و استقلال و پرسپولیس با این که برچسب دولتی دارند، با این همه هوادار و سرمایه اجتماعی، حق استفاده از بودجه دولتی را ندارند و مجبورند به شیوه خصوصی درآمد زایی کنند، روا نیست مدیرعامل محترم پرسپولیس رقابت داخل میدان دو تیم را به جنگ بیرونی تبدیل کند.

استقلال به عنوان سردمدار شفافیت و تبعیت از قانون، به گواه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال سقف بودجه را تمام و کمال رعایت کرده و این که امروز کنار باشگاه هایی قرار بگیرد که قرارداد ۵۰ میلیارد تومانی را ۱۵ میلیارد در سازمان لیگ ثبت کرده اند، هیچ تعبیری غیر از بی انصافی ندارد. همین امروز هنوز دو مربی و سه بازیکن استقلال به واسطه رعایت دقیق قانون موفق به ثبت قرارداد و اخذ مجوز نشده اند و باشگاه دنبال راهکاری قانونی برای اضافه کردن آنها به لیست خود است.

در چنین شرایطی که استقلال و پرسپولیس کنار یکدیگر باید دنبال تامین منابع مالی و احقاق حقوق از دست رفته خود باشند، انصاف نیست مدیرعامل محترم باشگاه پرسپولیس به صراحت بگوید باشگاه استقلال مانع عقد قرارداد ایرانسل با باشگاه پرسپولیس شده، در صورتی که داستان کاملا متفاوت از آن است که جناب درویش در مصاحبه خود بیان داشته اند.

جا دارد از مدیریت محترم ایرانسل که نگاهی فرا رنگی دارد و می خواهد همزمان حامی هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس باشد، قدردانی کنیم ولی باشگاه پرسپولیس اصرار دارد شرکت ایرانسل حامی انحصاری پرسپولیس شود و حق حمایت از باشگاه استقلال را نداشته باشد. از مدیرعامل محترم پرسپولیس می خواهیم رقابت دو باشگاه را در زمین مسابقه دنبال کند و اجازه بدهد خارج از میدان رقابت، دو باشگاه دوشادوش هم برای احقاق حقوق از دست رفته خود تلاش کنند.

باشگاه استقلال یک بار دیگر از مدیرعامل پرسپولیس تقاضا دارد راه برون رفت از بحران مالی فعلی را در فرار رو به جلو و حمله به استقلال نبیند. قطعا ایشان بهتر از ما می داند نه سازمان خصوصی سازی و نه وزارت ورزش ریالی به استقلال پرداخت نکرده اند و استقلال از منابع دولتی هیچ گونه دریافتی نداشته که ایشان دنبال کمتر و بیشترش برای پرسپولیس باشد.

امیدواریم مشکلات هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در سایه تدبیر و نه در جاده حواشی و حمله غیر منصفانه به رقیب، برطرف شود و دو باشگاه به عنوان سرمایه های اجتماعی بتوانند حقوق از دست رفته این دو باشگاه بزرگ را مطالبه کنند تا پاسخگوی محبت هواداران فهیم و متعصب خود باشند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=9986

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها