سامره؛

به چه زبانی بگوییم در حق ما اجحاف می‌شود؟/ بازی‌های استقلال را بازبینی کنید

عصر روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال براساس اظهارات جواد نکونام، سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از دیدار با آلومینیوم علیه داور بازی، وی را تا اطلاع ثانوی محروم کرده و همین موضوع باعث شد تا باشگاه استقلال نیز نسبت به آن واکنش نشان دهد.

به گزارش دبل استار، تیم‌های فوتبال استقلال و آلومینیوم اراک از هفته هشتم رقابت‌های لیگ در‌حالی جمعه‌شب به مصاف هم رفتند که این دیدار باز هم تحت تاثیر جریانات داوری قرار گرفته و جالب اینکه در پایان بازی عوامل هر دو تیم نسبت به این مساله به‌شدت به تیم داوری اعتراض کرده و تا به حال که بیشتر از ۲۴ ساعت از زمان این مسابقه نیز سپری شده است، همچنان هجمه به اتفاقات داوری دیدار جمعه شب از سوی دو باشگاه ادامه دارد. بر همین اساس نیز عصر روز گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال براساس اظهارات جواد نکونام، سرمربی استقلال در نشست خبری بعد از دیدار با آلومینیوم علیه داور بازی، وی را تا اطلاع ثانوی محروم کرده و همین موضوع باعث شد تا باشگاه استقلال نیز نسبت به آن واکنش نشان دهد. در این خصوص شنیده می‌شود باشگاه استقلال لایحه دفاعی خود را آماده کرده و در‌حال اقدامات لازم در این خصوص است تا جلوی همراهی جواد نکونام از بازی بعدی آبی‌پوشان گرفته نشود.

فقط درخواست عدالت داریم

در همین راستا نیز علی سامره، مدیر تیم استقلال که از نزدیک شاهد جریانات بازی جمعه‌شب بود، درباره محرومیت جواد نکونام، سرمربی استقلال به «فرهیختگان» گفت: «نکونام به‌جز دفاع از حق استقلال که آن هم به‌صورت درد‌دل مطرح کرد، مگر صحبت دیگری را مطرح کرده است که سزاوار محرومیت باشد؟ جز درخواست برای عدالت در داوری‌ها در بازی‌هایمان، چیز دیگری از کسی طلبکار نیستیم. سرمربی تیم نسبت به این موضوع در کمال احترام مواضعش را مطرح کرده است. ادبیات نکونام را با دیگران که از همه طلبکار هستند، مقایسه کنید، اگر سرمربی ما سزاوار محرومیت است، پس برای بقیه باید چه تنبیهاتی به‌کار ببرند. انگار نوبت به بررسی پرونده برخی‌ها نرسیده اما به استقلال که می‌رسد شبانه ما را محروم می‌کنند.»

به چه زبانی بگوییم در حق ما اجحاف می‌شود؟

وی درباره دلایل عصبانیت نکونام تاکید کرد: «اگر بازی‌های این فصل استقلال را یک‌بار دیگر از ابتدا بازبینی کنید به‌خوبی متوجه خواهید شد که در هر بازی این تیم، به‌نوعی در حق‌مان اجحاف شده است. از همان بازی اول تا بازی‌ای که جلوی سپاهان باختیم تا همین دیدار اخیر. دیگر چطور و با چه زبانی باید به گوش مسئولان امر برسانیم که دارد در حق استقلال اجحاف می‌شود؟! به کسی هم بی‌احترامی نمی‌کنیم. از روز اول هم چه باشگاه، چه خودم و چه نکونام در مصاحبه‌هایمان بارها تاکید کرده‌ایم که به داد استقلال برسید. اشتباه داوری در یک بازی و دو بازی طبیعی است؛ نه در هر بازی! آن هم به این شکل که در هر بازی به‌ضرر استقلال باشد. البته اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است. اما مگر می‌شود در هر بازی این اتفاقات فقط برای استقلال بیفتد؟ نکونام از حق تیمش دفاع کرده و بی‌احترامی هم نکرده و محترمانه گفته این چه وضعیتی هست که علیه استقلال درست کرده‌اید؟ امیدوارم داوران دقت خود را بالا ببرند. ما نمی‌خواهیم داوری به‌سمت ما باشد یا به‌سود ما سوت بزنند، فقط عاجزانه تقاضا داریم همان‌طور که برای بقیه سوت می‌زنند برای ما هم سوت بزنند.»

چرا هر هفته باید اشتباهات فاحش علیه ما باشد؟

مدیر تیم استقلال درباره این اظهارنظر نکونام مبنی‌بر اینکه مهدوی طی هفت هفته دو بار برای این تیم قضاوت کرده است، تاکید کرد: «شنیدم بخشی از داوران راهی عربستان شده‌اند و شاید بگویند کمبود داور داریم. اما مگر این اتفاق برای همه تیم‌ها صدق نمی‌کند؟ اما چرا فقط باید شامل حال استقلال باشد؟ گذشته از این مورد، چرا هر هفته باید اشتباهات فاحش علیه ما باشد؟ برای سایر تیم‌ها توپی که از خط رد شده است را نمی‌بینند، آفساید منجر به گل را نمی‌بینند. اینجا هم هر هفته پنالتی‌های ما را نمی‌بینند. اگر برخی داوران نیستند و در سفر هستند که ما نباید تاوان آنها را بدهیم. چرا داور تکراری برای تیم‌های دیگر قضاوت نمی‌کند و اینجا باید داوری که در گذشته اشتباه کرده است را دوباره برای یک بازی حساس دیگر انتخاب کنند؟»

بازی‌های استقلال را بازبینی کنید

وی یادآور شد: «از عزیزان در کمیته داوران تقاضا دارم جلسه‌ای را مختص بازی‌های استقلال برای بازبینی صحنه‌های داوری برگزار کنند تا ببینند حکایت چیست که هر هفته علیه ما اشتباهات فاحشی را مرتکب می‌شوند؟ سال گذشته هم همین اتفاقات می‌افتاد و به یاد دارم با اشتباهات داوری در همان نیم‌فصل اول نسخه استقلال را پیچیدند و باعث شدند تا تیم از کورس جا بماند. امسال هم دارند تلاش‌شان را می‌کنند اما چون استقلال تا به الان نتیجه گرفته، اشتباهات داوری آن‌طور که باید به چشم نیامده و برجسته نشده است.»

با یک سوت زحمات ما را بر باد می‌دهند

سامره در ادامه گفت‌وگو درباره بیانیه باشگاه آلومینیوم درخصوص اینکه اعتقاد دارند در هشت صحنه داور به‌سود استقلالی‌ها سوت زده است، گفت: «اگر آنها هشت صحنه را استخراج کرده‌اند ما ۲۸ صحنه استخراج می‌کنیم که داوران در همین دیدار به‌ضرر ما سوت زده‌اند. اتفاقا آنالیزورهای قوی‌ای داریم که می‌توانند مو را از ماست بیرون بکشند. بحث من این است که چه می‌شود این اتفاق هر هفته فقط برای یک تیم می‌افتد. داور هم انسان است و اشتباه می‌کند، اما چرا این اتفاق فقط علیه ما می‌افتد؟ با هزار مشکل و دردسر تیم را برای رقابت‌ها آماده می‌کنیم اما با یک سوت سعی می‌کنند زحمات ما را به باد دهند. پس نکونام حق دارد عصبانی باشد؛ هرچند در اوج عصبانیت هم با متانت و احترام صحبت‌هایش را مطرح می‌کند.»

باید از داوران خودشان ناراحت باشند

وی تصریح کرد: «از کمیته انضباطی و کمیته داوران درخواست می‌کنم یک‌بار دیگر صحبت‌های نکونام را گوش دهند. کجای صحبت‌های او بی‌احترامی بوده یا تهمتی زده است؟ او از حق تیمش دفاع کرده و من تعجب می‌کنم چرا سرمربی ما را محروم می‌کنند. اتفاقا این عزیزان باید از این ناراحت باشند که داوران‌شان کار را به‌جایی رسانده‌اند که یک تیم هر هفته باید همین بحث تکراری را مطرح کرده و از داوری متضرر شود. به‌جای اینکه روی مباحث آموزشی داوران خود کار کنند، سرمربی ما را محروم می‌کنند که ثابت کنند او اشتباه می‌کند؟ کارشناسانی که دارند را مجاب کنند تا بازی‌های ما را هم ببینند.»

امیدوار به حضور نکونام در قزوین

مدیر تیم فوتبال استقلال با اشاره به تلاش باشگاه برای دفاع از حق نکونام، افزود: «هر کاری می‌کنیم تا مشکل نکونام برطرف شود. اگر او بیراه گفته بود گردن ما از مو هم باریک‌تر است، اما وی از حق تیمش دفاع کرده و به کسی هم بی‌احترامی نکرده، فقط هر هفته اطلاع‌رسانی می‌کنیم که دارد در حق استقلال اجحاف می‌شود. چطور باید این را به گوش مسئولان امر برسانیم؟ امیدوارم این اتفاق نیفتد و بتوانیم با حضور نکونام روی نیمکت در دیدار بعدی در قزوین به میدان برویم. هر کار قانونی‌ای لازم باشد می‌کنیم تا نکونام را در این دیدار به همراه داشته باشیم.»

برای ثبت قرارداد ۲ مربی نیاز به همدلی بیشتری داریم

سامره درباره اینکه به‌نظر می‌رسد برای ثبت قرارداد یوسو سسما و هاشمی‌نسب، استقلالی‌ها به تخفیف بیشتری برای قرارداد بازیکنان نیاز دارند، گفت: «بچه‌های تیم و نکونام لطف کرده و با همکاری با ما باعث شدند تا بتوانیم قرارداد بلانکو را ثبت کنیم. این توقع می‌رود بقیه بازیکنانی که می‌توانند هم با باشگاه همکاری کنند تا جا برای مربیان خوب‌مان باز شود و آنها را هم به لیست اضافه کنیم. همان‌طور‌که هفته گذشته برخی از‌خودگذشتگی کردند، امیدوارم این روحیه همدلی همچنان تداوم داشته باشد و این اتفاق دوباره به‌زودی بیفتد.»

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11862

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها