عجیب ترین دربی‌های پایتخت

در سال‌های گذشته دربی‌های زیادی برگزار شده اما بدون شک عجیب‌ترین دربی‌ها را در سال‌های ۶۸ و ۸۲ شاهد بودیم.

به گزارش دبل استار، قبل از دربی معروف سال ۶۸ خیلی‌ها استقلال را برنده بازی می‌دانستند چرا که این تیم ستاره‌های زیادی مثل شاهرخ بیانی، رضا احدی، مجید نامجو مطلق، امیر قلعه نویی، صمد مرفاوی و … را در اختیار داشت. حتی خیلی‌ها می‌گفتند استقلال آن بازی را با نتیجه ای پرگل می‌برد اما در عمل اتفاق دیگری رخ داد و پرسپولیس با مربیگری علی پروین و با تک گل رضا عابدیان رقیب دیرینه را شکست داد.

برعکس این اتفاق را در سال ۸۲ شاهد بودیم جایی که پرسپولیس با ستاره‌های زیادی مثل علی دایی، حامد کاویانپور، کریم باقری و… به مصاف استقلال رفت اما در پایان این استقلالی‌ها بودند که با گل‌های علی سامره و محمود فکری در مقابل تک گل عیسی ترائوره پرسپولیس را شکست دادند و سه امتیاز با ارزش را کسب کردند.

این بازی هم از آن دیدارهایی بود که به قول معروف تمام پیش‌بینی‌ها غلط از آب درآمد و تیم قوی‌تر بازنده شد. در دربی سال ۸۲ امیر قلعه نویی هدایت استقلال را بر عهده داشت و وینگو بگوویچ کروات پرسپولیس را رهبری می‌کرد.

البته دربی‌های دیگری هم بوده که برخلاف تصور،همه پیش بینی‌ها غلط از آب درآمد و تیم ضعیف‌تر برنده شده اما مسلماً این ۲ دربی برای همیشه در ذهن هواداران پرسپولیس و استقلال باقی می‌ماند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12941

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها