پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا

افتضاح یونایتد، سویا در درخشش گپنهاگن

لیگ قهرمانان اروپا بالاخره در مرحله گروهی با قهرمانی بایرن‌مونیخ به پایان رسید.

به گزارش دبل استار, لیگ قهرمانان اروپا بالاخره در سه‌شنبه و چهارشنبه شب ۲۱ و۲۲ آذر ماه در مرحله گروهی به پایان رسید که در گروه یک که همه از اول بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد را مدعی صعود از ابتدا می دانستند، بایرن‌مونیخ طبق معمول صعود کرد و نکته عجیب در این گروه که نه تنها منچستریونایتد بعنوان تیم دوم صعود نکرد و بعنوان آخرین تیم حتی به لیگ اروپا هم راه نیافت. گپنهاگن در رتبه دوم به دور حذفی صعود کرد و گالاتاسرای ترکیه هم با رتبه سوم به لیگ اروپا رفت.
در گروه دوم این رقابت‌ها آرسنال با ۱۳ و آیندهون با ۹ در رده اول و دوم صعود کردند و لانس با ۸ امتیاز به لیگ اروپا رفت و سویا که هر سال لااقل به لیگ اروپا می رفت و قهرمان هم می شد با راموس به کلی از همه جا حذف شد.
در گروه سوم رئال مادرید ۱۸ امتیاز کامل را طبق معمول گرفت و ناپولی با ۱۰ امتیاز در رده دوم به مرحله حذفی صعود کرد تا براگا با ۴ به لیگ اروپا برود و یونیون برلین با ۲ امتیاز در رده چهارم جدول قرار بگیرد.
در گروه چهارم رئال سوسیه‌داد و اینتر با تساوی بدون گل در جوزپه مه آتزا با هم ۱۲ امتیازی شدند و هر دو بعنوان تیم‌های اول و دوم صعود کردند و بنفیکا و سالزبورگ با ۴ امتیاز سوم و چهارم شدند.
در گروه پنجم اتلتیکو با ۲ گل لاتزیو را در وندا مترو پولیتانو ببرد و با ۱۴ امتیاز بعنوان تیم اول صعود کند و لاتزیو با ۱۰ امتیاز در رده دوم به دور حذفی صعود کند.فاینورد و سلتیک با ۶و۳ در رده‌های سوم و چهارم قرار گرفتند که فاینورد به لیگ اروپا رفت.
گروه ششم که گروه مرگ بود و قبل از بازی امشب فقط صعود دورتموند بعنوان تیم اول مشخص بود و ۳ تیم دیگر مانند پاری‌سن‌ژرمن، نیوکاسل و میلان امکان صعود داشتند که تا دقیقه ۷۰ نیوکاسل دوم بود، بعد دورتموند و پاری‌سن‌ژرمن اول و دوم شدند و در نهایت دورتموند با ۱۱، پاری‌سن‌ژرمن ۸ به دور حذفی صعود کردند و میلان با ۸ در دقایق پایانی به لیگ اروپا رفت و نیوکاسل هم که کلا حذف شد تا ثابت شود که تجربه در اروپا بسیار مهم است.
در گروه هفتم سیتی با ۱۸ امتیاز در کنار رئال مادرید دو تیمی بودند که با امتیازات کامل به دور بعد صعود کردند. و لایپزیش ۱۲ بعنوان تیم دوم صعود کرد. یانگ بویز با ۴ امتیاز به لیگ اروپا رفت و ستاره سرخ بلگراد از کل اروپا حذف شد.
بارسلونا با باخت عجیب مقابل آنتورپ خیلی خوش شانس بود که بخاطر برد رودررو با پورتو در صدر گروه قرار گرفت. و پورتو هم با برد ۵بر۳ شاختار را برد. در جدول بارسلونا و پورتو ۱۲ امتیاز بعنوان تیم اول و دوم به دور حذفی لیگ قهرمانان اروپا راه یافتند و شاختار با ۹ امتیاز به لیگ اروپا رسید و آنتورپ هم که فقط ۳ امتیاز با برد بارسلونا بدست آورد از کل اروپا باز ماند.
بنظر عدم صعود منچستریونایتد و سویا که حتی به لیگ اروپا نرسیدند از عجیب ترین نتایج این فصل لیگ قهرمانان اروپا بود. و بردن ۶ دیدار سیتی و رئال نشان از قدرت این دو تیم و زین کردن اسب خود برای قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا این فصل را دارد.
به هر حال بزودی قرعه‌کشی مرحله حذفی برگزار می‌شود و باید دید در مرحله یک هشتم چه نبردهای سختی در پیش روی خواهد بود.

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12930

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها