مرور تقابل استقلال با ستارگان بزرگ فوتبال جهان

تقابل پرسپولیس با النصر و کریستیانو رونالدو مجال خوبی است تا رویارویی‌های استقلال با ستارگان بزرگ فوتبال جهان را هم مد نظر قرار بدهیم.

به گزارش دبل استار، استارت فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای هواداران استقلال بسیار تلخ بود چون تیمشان به واسطه قهرمانی مقتدرانه و بدون شکست در لیگ بیست و یکم همراه با فرهاد مجیدی، قطعاً شایستگی حضور در این پیکارها را داشت اما به واسطه اشتباهات و ضعف مدیریت از حضور در عالی‌ترین سطح فوتبال باشگاهی قاره کهن محروم شد. حالا پرسپولیس به مصاف النصر می‌رود. تیمی که کریستیانو رونالدو را در اختیار دارد و اگر استقلال در این فصل لیگ قهرمانان حاضر بود احتمال اینکه آبی پوشان هم با جواد نکونام برابر چنین ستارگانی قرار می‌گرفتند اصلاً کم نبود. به بهانه همین ماجرا، سری به مسابقات آسیایی در سال‌های گذشته زدیم و تقابل استقلال با ستارگان بزرگ فوتبال جهان را مورد بررسی قرار دادیم.

مهار کردن عبدی پله

یکی از بازیکنان بزرگی که طی ۲۵ سال اخیر برابر استقلال بازی کرد و اتفاقاً ناموفق هم ظاهر شد، «عبدی پله» بود. بازیکن سرشناس تیم ملی غنا که عنوان مرد سال فوتبال آفریقا را مال خود کرده و همراه با المپیک مارسی قهرمانی در جام باشگاه‌های اروپا را هم به عنوان بازیکن ثابت جشن گرفته بود. این بازیکن زمستان سال ۱۳۷۷ در معیت العین امارات به مصاف استقلال رفت و برابر شاگردان ناصر خان حجازی ایستاد. در آن بازی یک شاهکار تاکتیکی را از حجازی دیدیم و سرمربی استقلال ایوب اصغرخانی را در ترکیب ثابت گذاشت تا مامور مهار عبدی پله شود. اصغرخانی بهترین بازی عمرش را انجام داد و ستاره آفریقایی العین را به درستی مهار کرد طوری که او کاملاً از جریان بازی خارج شد. استقلال هم مسابقه را با یک گل به سود خود تمام کرد و به نیمه نهایی جام باشگاه‌های آسیا رسید. مسابقاتی که در نهایت با نایب قهرمانی آبی پوشان تهرانی تمام شد.

پنالتی دونادونی

حدوداً ۹ ماه پس از تقابل استقلال با عبدی پله، این تیم در مرحله دوم پیکارهای جام در جام باشگاه‌های آسیا باید به مصاف الاتحاد می‌رفت. حریف پولدار عربستانی که روبرتو دونادونی بازیکن سرشناس ایتالیایی را به خدمت گرفته بود. دونادونی که با لاجوردی‌پوشان عنوان نایب قهرمانی جام جهانی را هم به دست آورده بود طی هر دو بازی رفت و برگشت مقابل استقلال خیلی خوب بازی کرد و نشان داد دود از کنده بلند می‌شود. او در مسابقه رفت تک گل پیروزی بخش الاتحاد برابر استقلال را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و در مسابقه برگشت هم تاثیر به‌سزایی در مساوی شدن دیدار و حذف استقلال ایفا کرد.

مهار شدن ستاره اسپانیایی

یکی دیگر از رویارویی‌های بزرگ استقلال با ستارگان فراموش نشدنی فوتبال جهان به زمستان سال ۱۳۹۵ برمی‌گردد و تقابل این تیم با السد قطر در مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا. قطری‌ها از وجود “ژاوی” ستاره بزرگ اسپانیایی استفاده می‌کردند و علیرضا منصوریان سرمربی وقت استقلال در آن بازی وظیفه مهار این چهره بزرگ را بر عهده امید نورافکن گذاشت. وظیفه‌ای که امید اتفاقا خیلی خوب از عهده آن برآمد و استقلال هم در نهایت با پیروزی مقابل السد در ضربات پنالتی راهی مرحله گروهی شد.

چهره‌های سرشناس عربستانی

در کنار این سه بازیکن بزرگ که نام بردیم، استقلال به واسطه تقابل‌ مداوم با تیم‌های عربستانی با بازیکنان بزرگ فوتبال این کشور هم طی ۳۰ سال اخیر بارها سرشاخ شده است. محمد الدعایه، یوسف الثنایان، سامی جابر، خالد الموالید، خالد تیماوی و… از جمله عربستانی‌هایی هستند که برابر آبی‌پوشان ایرانی صف آرایی کرده‌اند. به این نفرات می‌توان عمر عبدالرحمان اماراتی را هم اضافه کرد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10830

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها