نکونام پاسخ می دهد؛

علم بهتر است یا ثروت!

برد استقلال در هفته چهارم لیگ برتر چند نکته قابل توجه به همراه داشت.

به گزارش دبل استار، در ایستگاه چهارم لیگ برتر آبی پوشان پایختت مقابل همنام خوزستانی خود با نتیجه یک بر صفر به برتری رسیدن تا با کسب نهمین امتیاز به تعطیلات و پس از آن به استقبال شهرآورد بزرگ پایتخت بروند.

چند نکته از بازی:

۱. ناراحتی رقبا از پیروزی استقلال را می‌توانیم درک کنیم اما تردید به خرسند بودن یا ناراحتی دوستان به ظاهر خودی، دردآور است. دوستانی که پس از برد تیم، هیچ نشانی از شادمانی در چهره‌شان دیده نمی‌شود و حتی پیام تبریک‌شان نیز،‌ طعنه آمیز به نظر می‌رسد.

۲. هر چقدر اوضاع استقلال خارج زمین آشفته و نا هماهنگ است، به همان اندازه،‌ شاگردان نکونام در مستطیل سبز منظم و با برنامه بازی می‌کنند.

۳. شاید اکثر بازیکنان استقلال خوزستان برای نخستین بار در ورزشگاه آزادی به میدان رفته باشند، اما تقابل با تیم‌های جوان به  دلیل انگیزه و دوندگی بالا همواره بوده. شکست تیم منظم و قابل احترام سیروس پور‌موسوی تنها روی کاغذ آسان است.

۴. ناراحتی بعضی از رسانه‌ از فوتبال نتیجه‌گرایانه استقلال،‌ بسیار عجیب است. کاش کارشناس دقیق فوتبال برتر، به این نکته توجه می‌کرد که دو گل از سه گل تیم مورد علاقه‌اش در شرایط آفساید به ثمر رسید و دیگری با اشتباه عجیب گلر حریف.

۵. جواد نکونام برای اولین بار در این فصل، از مهرداد محمدی و آرمان رمضانی در ترکیب ثابت استقاده کرد.‌ محمدی  زننده گل سه امتیازی این دیدار بود و آرمان رمضانی علی‌رغم ناکامی در گلزنی، حضور تاثیر گذاری در زمین داشت. حفظ توپ این مهاجم بی حاشیه در دقایق پایانی، در ثبت نتیجه یک بر صفر بی تاثیر نبود.

۶. باز پروری شرایط روحی پس از یک اشتباه تاثیر گذار، کار مهمی بود که ایمان سلیمی موفق به انجام آن شد.‌ مدافع شماره ۶ استقلال در دیدار روز گذشته، یکی از بهترین‌های تیم بود و عملکرد کم نقصی از خود به نمایش گذاشت‌. مدافع آذری ابی‌ها با ادامه این روند، کار را برای بازگشت سهرابیان به ترکیب ثابت سخت خواهد کرد.

۷. تعویض جواد نکونام در دقیقه ۶۳ و ورود جعفر سلمانی که باعث انتقال یامگا به سمت راست شد، بسیار هوشمندانه بود. سلمانی لحظاتی پس از ورود به زمین، با یک چرخش و ضربه تماشایی‌ تیر دروازه خوزستانی‌ها را به لرزه انداخت.
پس از ورود جعفر سلمانی حملات خطرناک شاگردان پور‌موسوی از جناج چپ استقلال تا حدود زیادی فروکش کرد.

۸. عدم تسویه حساب با بازیکنان سال گذشته، عدم واریزی برای بازیکنان جدید، محدودیتی به نام سقف قرارداد و دیگر مشکلات مالی باشگاه باعث شده بود تا خیلی ها آبی پوشان را از پیش خارج از کورس قهرمانی ببینند اما با درایت و هوش فنی جواد نکونام، استقلال با تمام مشکلات پیش رو، در قامت یک مدعی جدی در ماراتن لیگ به مسیر خود ادامه می‌دهد، اما چه کسی است که نداند این تیم برای قهرمانی نیاز به تقویت دارد؟ امیدواریم مدیریت باشگاه قدمی در جهت رفع ابتدایی ترین خواسته‌های کادرفنی بر دارد.

منبع خبر : محمد ابراهیم پور

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10316

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها