رفعتی:

پرسپولیس و استقلال به داور دربی انگ قرمز و آبی نزنند!

رئیس اسبق دپارتمان فدراسیون داوری فوتبال گفت:‌ پرسپولیس و استقلال به داور انگ هواداری قرمز و آبی نزنند!

به گزارش دبل استار، داود رفعتی در مورد انتخاب داور دربی اظهار داشت: بازی بسیار سختی در انتظار هر دو تیم و تیم داوری است. به نظرم بازیکنان و مربیان دو تیم باید آرامش بیشتری داشته باشند و این آرامش را هم به داوران مسابقه منتقل کنند تا آنها راحت‌تر قضاوت کنند. هر چه دو تیم از حاشیه‌ها دور باشند و داور را تحت فشار روانی قرار ندهند قطعاً داور مسابقه قضاوت بهتر و کم‌اشتباه‌تری خواهد داشت. بهتر است تیم‌ها به داور دربی انگ پرسپولیسی و استقلالی بودن نزنند از بیانیه نویسی در این چند روز علیه یکدیگر خودداری کنند و علیه یکدیگر هم مصاحبه نکنند. دو دربی آخری که شاهد بودید از جمله بی‌حاشیه‌ترین دربی‌ها و جوانمردانه‌ترین مسابقات دو تیم بود.

رفعتی در مورد اینکه در بازی پرسپولیس و هوادار محمود فکری ادعا کرد که داور پرسپولیسی است، گفت: در این اتفاق هم سرمربی هوادار یعنی محمود فکری و هم اشکان خورشیدی داور مسابقه اشتباه کردند. فکری نباید داور را به حمایت از تیمی متهم می‌کرد و اشکان خورشیدی هم نباید در پایان مسابقه با خبرنگاران مصاحبه می‌کرد.

وی تأکید کرد: داور قرمز و آبی در کمیته داوران نداریم. داوران آبروی‌شان را بیشتر از هر چیزی دوست دارند. ضمن اینکه اگر هم موردی هست بهتر است در داخل کمیته داوران یا ارکان قضایی فوتبال حل شود نه با اتهام‌زنی به داور، رفتارهای اینگونه اعتماد و احترام را بین مربی و داور از بین می‌برد.

رئیس اسبق دپارتمان فدارسیون داوری فوتبال با اشاره به تاریخچه دربی پایتخت و حساسیت آن گفت: این دو تیم از دیرباز با هم رقابت داشته‌اند و حتی زمانی که یک تیم در جایگاه پایین‌تری در جدول قرار داشته مسابقات‌شان حساس بوده است. بنابراین همه باید آرامش خود را حفظ کنند تا این بازی حساس به بهترین شکل برگزار شود.

کمک‌‌داور بین‌المللی اسبق فوتبال ایران در مورد اینکه بهتر نبود داور خارجی این بازی را قضاوت کند چون لیگ عربستان را داوران خارجی سوت می‌زنند، عنوان کرد: در لیگ برتر عربستان تمامی داوران خارجی هستند و داوران عربستانی فقط در لیگ‌های پایین‌تر قضاوت می‌کنند. ما هم نباید از داور خارجی برای دربی استفاده کنیم چون داوران توانمند زیادی داریم که می‌توانند به خوبی این بازی را قضاوت کنند.

وی در مورد برگزاری مسابقه پرسپولیس و استقلال گفت: من یکی از بی‌حاشیه‌ترین مسابقات دو تیم را برگزار کرده‌ام همان مسابقه‌ای که در دوران کرونا و بدون تماشاگر برگزار شد. فرهاد مجیدی سرمربی استقلال بودو یحیی گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس؛ آن بازی بدون گل به پایان رسید و موعود بنیادی‌فر هم داور مسابقه بود.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12839

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها