دربی با VAR در گرو تصمیم تاج

بنابر برخی شنیده ها احتمال دارد دربی ۱۰۲ با VAR برگزار شود و این مسئله نیازمند اقدام ویژه مهدی تاج است.

به گزارش دبل استار، با اینکه گفته می‌شد در جلسه شب گذشته اعضای کمیته داوران درباره تیم داوری دربی تصمیم‌گیری خواهد شد اما هنوز این مسئله قطعی نیست و دو پلن مورد بررسی قرار گرفته که یکی از آنها احتمال برگزاری مسابقه با VAR است.

در جلسه دیشب با توجه به اینکه سیستم‌های VAR قرض شده از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای لیگ قهرمانان هنوز در داخل کشور هستند بار دیگر موضوع برگزاری دربی با VAR مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد که خداداد افشاریان امروز طی جلسه با مهدی تاج این مسئله را بررسی کند. رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان نایب رئیس AFC با توجه به ارتباطاتی که دارد باید موضوع برگزاری دربی با VAR را با مدیران ارشد فوتبال آسیا در میان بگذارد تا بتواند مجوز آنها را دریافت کند.

اگر مجوزها صادر شود و دربی ۱۰۲ با VAR باشد، آن‌وقت فقط یک داور ایرانی می‌تواند این بازی را سوت بزند و او هم موعود بنیادی‌فر است. اگرچه ۶ داور بین‌المللی دیگر ایران اخیرا دوره‌های آموزشی VAR را گذراندند اما لایسنس آنها هنوز نیامده و تا روزهای آینده و قبل از دربی هم این اتفاق رخ نخواهد داد.

به همین خاطر اگر تصمیم بر دربی با VAR باشد، موعود بنیادی‌فرد تنها داور ایرانی است که می‌تواند این بازی را قضاوت کند. از طرف دیگر سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به واسطه اینکه با بنیادی‌فرد همکار بوده‌اند در صورت برگزاری بازی با VAR تنها کمک داوران ایرانی هستند که می‌توانند در دربی پرچم در دست بگیرند. برای داور چهارم دربی با VAR محدودیتی نیست اما کمک داور ویدئویی در اتاق VAR حتما باید لایسنس داشته باشد که آن‌وقت باید یک داور خارجی دارای لایسنس به ایران آورده شود.

اگر مهدی تاج نتواند موافقت AFC را برای استفاده از VAR قرضی در دربی بگیرد، آنوقت گزینه های دیگر برای قضاوت دربی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در جلسه دیشب اعضای کمیته داوران روی انتخاب داور دربی بدون VAR از بین نفراتی مثل بیژن حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی و امیر عرب‌براقی به جمع بندی رسیدند اما انتخاب نهایی را خداداد افشاریان انجام می‌دهد.

به این ترتیب خداداد افشاریان ابتدا باید موضوع برگزاری دربی با VAR را در جلسه با مهدی تاج بررسی کند و اگر در این خصوص به نتیجه نرسید، آنوقت باید یکی از داوران بین المللی را با نظر خودش به عنوان داور دربی انتخاب کند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12837

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها