اوج تنش ها در آستانه دربی

تقابل استقلال و پرسپولیس به اوج خود رسیده است، به خصوص این که به اولین دربی فصل هم نزدیک‌تر شده‌ایم.

به گزارش دبل استار، هرچه به زمان برگزاری جدال استقلال و پرسپولیس نزدیک‌تر می‌شویم، تکاپوی هر دو باشگاه چه در مورد امور فنی و چه پیرامون مسائل حاشیه‌ای برای پیروزی در این مسابقه افزایش پیدا می‌کند. در ارتباط با اتفاقاتی که قرار است درون مستطیل سبز رخ بدهد، بدیهی است که طی روزهای باقیمانده تا پنجشنبه سرمربیان و اعضای کادر فنی هر دو تیم باید نهایت حواسشان را جمع کنند اما پیرامون مسائل حاشیه‌ای بیرون زمین شرایط کاملاً فرق می‌کند. به فاصله کمتر از یک هفته تا دربی تهران، حالا صحبت از این است که پرسپولیس مدارک مورد نظرش پیرامون ادعای خود مبنی بر تخلف استقلال از سقف بودجه این فصل را در اختیار فدراسیون فوتبال گذاشته است. مدارکی که از قرار معلوم یکی از آنها (البته طبق ادعایی که هنوز توسط فدراسیون فوتبال تایید یا تکذیب نشده ) پرداخت پول پیش اجاره خانه گوستاوو بلانکو توسط باشگاه و منظور نشدن آن در بودجه جاری این فصل است. همچنین کانال‌ها و صفحات نزدیک به پرسپولیس مدعی‌اند استقلالی‌ها در رابطه با پرداخت مبلغ مربوط به دریافت رضایتنامه رضا خالدآبادی سنگربان ذخیره این فصل خود نیز شفاف سازی نکرده‌اند و علاوه بر آن به یکی از بازیکنان هم چک فصل آینده را داده‌اند!

بازگشت بودجه

استقلالی‌ها روز جمعه هم مانند روزهای قبل مدعی شدند هیچ تخلفی مرتکب نشده‌اند و این جنجال در فضای مجازی به راه افتاده تا پرسپولیس بتواند روی موج مربوط به آن سوار شده و یک امتیاز کسر شده از خودش بابت تخلف از قانون سقف بودجه را بازگرداند! یک حقوقدان آشنا به امور ورزشی در این رابطه گفت: باید نکات ریز مطرح شده در قانون را به طور ویژه مد نظر قرار داد و ببینیم قانون در این رابطه چه می‌گوی. برای مثال پیرامون پول پیش خانه بلانکو، با توجه به اینکه این پول به طور قطعی از حساب استقلال خارج نشده و پس از پایان قرارداد منزل مورد نظر، می‌تواند به حساب استقلال برگردد، باید ببینیم قانون در موردش چیزی آورده است یا نه؟ برای مثال اگر بلانکو سه ماه دیگر به هر دلیلی از استقلال جدا شد و این باشگاه دیگر بازیکن خارجی نداشت که از منزل مذکور استفاده کند، قطعاً خانه را پس می‌دهد و پول خودش را پس می‌گیرد به این ترتیب رقم مذکور دوباره به حساب استقلال برمی‌گردد اما باید دید در قانون سقف بودجه این مسئله چطور تفسیر شده است.

اعلام حکم بعد از دربی

هر چند هیچ کدام از مسئولان فدراسیون فوتبال نمی‌خواستند با صراحت در این رابطه حرفی بزنند اما یکی از افراد نزدیک به فدراسیون و سازمان لیگ به شرط افشا نشدن نامش  گفت: ارکان قضایی فدراسیون مستقل عمل می‌کنند ولی با توجه به حساسیت جدال استقلال و پرسپولیس، احتمال دارد حکم این پرونده طی روزهای بیست و پنجم تا بیست و هفتم آذر اعلام شود. نکته مهم در این مورد این است که رسانه‌ها نباید مانند مردم عادی قضاوت کنند چون این پرونده‌ها در دو مرحله کاملاً متفاوت هستند. پرونده پرسپولیس به کمیته استیناف رسیده اما ماجرای استقلال تازه در کمیته انضباطی مطرح شده است.

 

منبع خبر : خبر ورزشی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12762

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها