درخشان با آرمان؛ پرنوسان با گوستاوو

گوستاوو بلانکو در سه هفته اخیر موفق به گلزنی برای استقلال نشده و در مدت‌زمان حضورش در ترکیب اصلی نتوانسته عملکرد درخشانی داشته باشد.

به گزارش دبل استار، استقلال در یک بازی معوقه از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف رقیب سنتی خود پرسپولیس رفت و به نتیجه تساوی ۱-۱ دست یافت. این دیدار کیفیت فنی بالایی نداشت و شاهد پیکار جذابی نبودیم و اکثریت قریب به اتفاق بازیکنان از روز خوب خود به دور بودند. یکی از این نفرات گوستاوو بلانکو بود که نتوانست در اولین تجربه‌اش در داربی پایتخت، نمایش مثبتی داشته باشد. او اشتباهات فراوانی داشت و از یکی ۲ فرصتی که نصیبش شد نتوانست بهره‌ای ببرد. با این وجود توسط جواد نکونام تا پایان در میدان باقی ماند تا بار دیگر مشخص شود سرمربی آبی‌پوشان به مهاجم آرژانتینی خود اعتقاد ویژه‌ای دارد.

درخشان با آرمان؛ پرنوسان با گوستاوو

همان‌طور که اشاره شد، بلانکو جایگاه ویژه‌ای نزد جواد نکونام دارد. بعد از حل شدن مشکلش و امکان بازی کردنش برای استقلال، شاهد دوخته شدن ارسلان مطهری به نیمکت و همچنین تبعید این بازیکن به سکوها بودیم. آرمان رمضانی هم علی‌رغم فرم خوبی که داشت، بعد از ۲ گلی که برابر آلومینیوم و شمس آذر زد، خیلی زود و در دقایق ۵۹ و ۶۴ جای خود را به مهاجم آرژانتینی داد و سپس موقعیت خود در ترکیب اصلی را از دست داد. گوستاوو برابر تراکتور تا دقیقه ۷۸ در زمین حضور داشت و یک گل به تبریزی‌ها زد و در سه مسابقه بعدی دیگر تعویض نشد و علی‌رغم ناکامی در باز کردن دروازه حریفان با دیگر مهاجمان تعویض نشد و بازیکنانی چون آرمان رمضانی و پیمان بابایی به جای دیگر نفرات به میدان آمدند.

کار سخت مهاجمان برای گرفتن جای بلانکو

زمان زیادی از حضور این مهاجم ۳۲ ساله و ۱۹۰ سانتی‌متری در فوتبال ایران و ترکیب استقلال نگذشته است. او نسبت به اوایل حضورش از نظر بدنی شرایط بهتری پیدا کرده و نشان داده پتانسیل قابل قبولی برای بازی دارد. با این وجود فرم بازی مهره سابق تیم‌های ایبار، مالاگا، رئال اوویدو، شاختار دونیتسک و … به گونه‌ای نبوده که بتوان او را یک بازیکن در قواره مامه بابا تیام، شیخ دیاباته و دیگر مهاجمان خارجی موفق استقلال خطاب کرد. استقلال سه مهاجم دیگر هم در ترکیب خود دارد که آماده به میدان رفتن هستند ولی با وجود بلانکو و باور جالب توجه نکونام به او، کارشان برای رسیدن به ترکیب اصلی سخت به نظر می‌رسد. در این میان شاید بیش‌ترین ناراحتی متوجه آرمان رمضانی باشد. بازیکنی که عملکرد خوبی را بر جای می‌گذاشت و در ۲ بازی متوالی گل زده بود اما ناگهان به نیمکت فرستاده شد و حالا در هر مسابقه تنها چند دقیقه فرصت خودنمایی پیدا می‌کند.

حال باید دید در آینده گوستاوو بلانکو چه عملکردی خواهد داشت. آیا او می‌تواند در مسیر گلزنی قرار بگیرد و پاسخ اعتماد نکونام را بدهد یا قرار است بازهم شاهد ناکامی او در گلزنی باشیم. روندی که اگر بخواهد طولانی باشد، ممکن است آقای سرمربی را مجبور کند تا به دیگر بازیکنان خط حمله بیش‌تر میدان بدهد. فعلا مهاجم بلندبالای آبی‌ها در بیش از ۴۰۰ دقیقه حضور در زمین فقط یک گل به‌ثمر رسانده است؛ آماری ضعیف‌تر نسبت به رمضانی و شبیه به ارسلان مطهری.

 

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13095

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها