روند صعودی استقلال در رنکینگ جهانی

در جدیدتربن رنکینگ باشگاهی در جهان و آسیا، استقلال روند صعودی داشته است.

به گزارش دبل استار، فوتبال بازی اعداد و ارقام است و اکثر مواقع هر عدد و رقمی در هر زمینه‌ای نشان دهنده صعود و سقوط آن تیم می باشد. در پایان هر بازی سایت های آنالیز کننده که با پیشرفته ترین تکنولوژی های روز بازی‌ها را آنالیز می کنند، همه آمار و ارقام دو تیم، اعم از درصد مالکیت توپ، زدن شوت به دروازه که شامل شوت های درچارچوب و بیرون چارچوب، مقدار کیلومتری که هر تیم و بازیکنان و بقیه آمار و ارقام دیگر را شامل می شود به هر بازیکن و در نهایت تیم نمره می دهند که در پایان هر ماه بهترین بازیکن، بهترین تیم از همین نمرات مشخص می‌شود. در هر ماه در فوتبال جهان که فیفا رنکینگ تیم های ملی را براساس بازی و برد و باخت اعلام می کند و در رده باشگاهی یوفا برای باشگاه های اروپایی و ای اف سی برای باشگاه های آسیایی رنکینگ باشگاهی در هر ماه و فصل را براساس تعداد بازیها، برد و باخت ها، و در نهایت براساس قهرمانی های داخلی و قاره ای اعلام می‌کنند.

در جدیدترین رده بندی برترین تیم‌های باشگاهی فوتبال جهان در September ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) که از سوی پایگاه اطلاع رسانی فیفا اعلام شده است منچسترسیتی برترین تیم جهان است. این در حالی است که پس از تیم منچسترسیتی، بایرن مونیخ و رئال مادرید در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

در جدیدترین رده بندی برترین تیم‌های باشگاهی آسیا در ماه September 2023 (مهر ۱۴۰۲) که از سوی پایگاه اطلاع رسانی فیفا اعلام شده است الهلال عربستان برترین تیم آسیا است. این در حالی است که پس از این تیم، تیم های پرسپولیس ایران و النصر عربستان در رده‌های دوم و سوم قرار دارند.

استقلال با ۱۵۸۴ امتیاز در رده پنجم برترین تیم های آسیایی قرار گرفت و سپاهان با ۱۵۶۳ امتیاز در رده نهم این رده بندی قرار دارد.

در ماه قبل آمار ۳ تیم برتر ایران در رنکینگ آسیا و جهان نسبت به این ماه به این صورت است.پرسپولیس همچنان دوم آسیا و با ۱۵ رده نزول در جهان از رده ۱۰۴ به رده ۱۱۹ جهان سقوط کرده است.استقلال با دو پله صعود از رده هفتم در ماه قبل به رده پنجم آسیا در این ماه میلادی صعود کرده است و با ۱۳ پله صعود از رده ۱۶۵ جهان به رده ۱۵۲ جهان صعود کرده است و سپاهان با دو پله صعود در آسیا از رده ۱۱ به رده ۹ نسبت به ماه قبل رسیده است و در جهان از رتبه ۲۰۸ به رتبه ۱۷۹ صعود کرده‌ است.

پرسپولیس با قرار گرفتن در رتبه ۸۱ جهان در نوامبر ۲۰۲۰ برای اولین بار در تاریخ این باشگاه توانست در جمع ۹۰ تیم برتر جهان در رنکینگ باشگاهی فیفا قرار بگیرد.استقلال در ژانویه ۲۰۱۴ در رده سوم آسیا و ۵۵ جهان قرار گرفت. استقلال در این رده‌بندی هم‌رده با گالاتاسرای ترکیه و بالاتر از تیم‌هایی نظیر بایرلورکوزن، آژاکس، رم، پورتو و سائوپائولوی برزیل در این رتبه پنجاه‌ و پنجم دنیا قرار گرفت که بدین ترتیب استقلال از نظر رتبه جهانی در بین تیم‌های ایرانی بهترین تیم ایرانی با رتبه ۵۵ در جهان می باشد. همچنین استقلال در آن سال (ژانویه ۲۰۱۴) تنها تیم ایرانی در بین ده تیم برتر آسیا بود. استقلال همچنین با ۲ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی چهارمین تیم برتر آسیا می باشد و در بین تیم‌های ایرانی پرافتخارترین تیم در رقابت‌های باشگاهی در آسیا می باشد.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11581

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها