نکونام: از هر حربه برای ضربه زدن به استقلال استفاده می‌کنند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: تمام تمرکز و تلاش خودمان را می‌گذاریم تا بهترین عملکرد را در بازی مقابل تراکتور داشته باشیم.

به گزارش دبل استار، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با تراکتور اظهار کرد: بازی سخت، حساس و مهمی مقابل تیم خوب تراکتور و مربی خوب این تیم داریم. تراکتور تیمی باکیفیت است و شرایط بازی برای دو تیم سخت خواهد بود. تمام تمرکز و تلاش خودمان را می‌گذاریم تا بهترین عملکرد را در بازی مقابل تراکتور داشته باشیم و با تمرکز بالا به موفقیت برسیم.

* بازی سخت و آسان در لیگ نداریم

وی در مورد اینکه در بازی با شمس آذر ترمز استقلال کشیده شد، گفت: در لیگ برتر فوتبال بازی آسان نداریم. روند خوب از روز اولی که شروع کردیم داشتیم اما مشکلات زیادی هم داشتیم. با این همه شرایط و خواسته ما مشخص بوده و بازی به بازی جلو رفتیم. همه بازی ها سخت و رقبا قابل احترام هستند. سعی کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازی سخت و آسان در لیگ نداریم. شرایط سخت است و شاید با یک غفلت به خصوص در نیم فصل اول جا بمانیم. شرایط تیم ها نزدیک به هم است.

*سکوت نکونام در پاسخ به سوالی در مورد تنش با گل محمدی

سرمربی استقلال در مورد این موضوع که دغدغه هواداران این تیم برای رسیدن آبی پوشان به آرامش و مدعی بودن این تیم در لیگ برتر است و اینکه تنشی بین سرمربیان استقلال و پرسپولیس به وجود آمده ترجیح داد پاسخی ندهد.

* صدرنشین هستیم اما هنوز بازی های زیادی مانده است

نکونام در پاسخ به این سوال که پاکو خمز در ابتدای فصل عنوان کرد تیم‌هایی مثل سپاهان و پرسپولیس مدعی قهرمانی هستند اما اکنون استقلال صدرنشین لیگ است و آیا صحبتی نسبت به آن اظهارنظر سرمربی تراکتور دارد، گفت: از روز اول خواسته ما مشخص بود. شکل کار، برنامه و خواسته تیم و باشگاه با توجه به مشکلات سقف قرارداد، جذب بازیکن و سایر مشکلات متعدد مشخص بود. نظر خمز کاملا محترم است‌. الان هم اگر ما صدرنشین لیگ هستیم، ابتدای فصل است و هنوز بازی‌های زیادی مانده. با این وجود تلاش کردیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. بازهم تکرار می‌کنم فقط تلاش می‌کنیم به خاطر هواداران و باشگاه بزرگ استقلال بهترین عملکرد را داشته باشیم. این وظیفه ماست.

* خمز چیزهایی در فوتبال می بیند که شاید من هنوز تجربه آن را ندارم

وی ادامه داد: طبق صحبتی که در ابتدای فصل همه کارشناسان داشتند، استقلال امسال شرایط خوبی ندارد اما فقط به خاطر بازیکنان، شخصیت بزرگ، غیرت و عشقی که به باشگاه استقلال دارند، این شرایط خوب را فراهم کردند. اصلا به اینکه در آینده چه اتفاقی می‌افتد، فکر نمی‌کنیم. صحبت‌های خمز نیز کاملا قابل احترام است‌. او مربی بزرگی است و از جایی آمده که یکی از کشورهای مهد فوتبال است. قطعا چیزهایی را در فوتبال می‌بیند که شاید من هنوز تجربه آن را ندارم‌. قطعا بهتر از من فوتبال را درک می‌کند اما ما تمام تلاش خود را برای موفقیت می‌کنیم. اینکه بعدش چه اتفاقی می‌افتد به آینده واگذار می‌کنیم.

* یکی دو هفته آرامش و سایر هفته های چالش داشتیم

سرمربی استقلال درخصوص برداشتش از ۹ هفته ابتدایی لیگ، عنوان کرد: برداشت خودم را می‌گویم. یک تا دو هفته آرامش و سایر هفته‌ها چالش! مشکلاتی داشتیم و درگیر جذب بازیکن، سقف قرارداد، تغییر بودجه‌، اعتصاب، بازیکن نگرفتن، مشکلات سال گذشته بچه‌ها، بازیکنانی که می خواستیم اما به باشگاه‌های دیگر رفتند و الان کیفیت‌شان را در لیگ می‌بینیم. این مشکلات برای هفته‌های قبل بوده و بر ما گذشته است.

* کارشناسان داوری مشکل فوتبال ما شده اند

نکونام در مورد داوری ها در لیگ امسال و اینکه نگرانی دارد یا خیر گفت: اینکه من بگویم نگران هستم نه، نگرانی وجود ندارد اما بعد از بازی داور هم اشتباه می کند. من حتی صحنه های بازی هایمان را را حاضرم با کمیته داوران یا کمیته انضباطی یا هر چا که مسئولیتش هست ببینم که چه اتفاقی افتاده است و صحبت های من را که گفته ام را پخش کنید. اینکه من هیچی نگویم و بگویم همه چیزعالی است که دروغ نمی توانم بگویم. من قطعا هیچ وقت چنین دروغی نمی گویم. من نظرم شخصی ام را با احترام گفتم و بعد که این اتفاقات افتاده است. الان یک قدم جلوتر ما یک نگرانی دیگر پیدا کردیم. خنده دار است اما کارشناس ها مشکل ساز شده اند برای فوتبال. قانون که یکی است. مثل راهنمایی و رانندگی که مشخص است. قانون که عوض نمی شود اما اینجا قانون های داوری عوض می شود. نه فقط برای تیم ما بلکه برای همه تیم ها همین طور است. وقتی کسی در جایگاه قضاوت قرار می گیرد باید بهترین نظر و ایده و چیزی که اتفاق افتاده را بگوید. بدون اینکه ناراحتی دیگران را ببیند. حتی اگر من ناراحت شوم، مهم نیست بلکه باید حرف درست و راست را بزنیم و نباید تحت تاثیر قرار بگیریم تا بتوانیم راحت بخوابیم.

*حضور بانوان فوق العاده است

وی در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه گفت: این اتفاق را سال های قبل تجربه کردم اما واقعا فوق العاده است و در کنار بازیکنان و فرزندان و حتی برداران خودشان باشند واقعا ایده آل است و پیشرفت ما را نشان می دهد.

* کاظمی داور قوی است و تحت تاثیر کسی نیست

سرمربی استقلال در جواب به این پرسش که در تشکیلات باشگاه تراکتور دو داور بازنشسته حضور دارند و نگران تاثیر آنها روی قضاوت کاظمی بگذارد، گفت: نه من این طور فکر نمی کنم. ما با تیم های دیگر هم بازی کردیم و مشکلات داروی به ضرر ما بود. نگرانی ما این نیست. دو تا تن از این عزیزان وقتی بازی میکردم قضاوت می کردند. آقای کاظمی داور خوب و قوی است و نیازی ندارد به این چیزها فکر کند. او داور فوق العاده ای است و به این فکر نمی کند در دو طرف چه کسانی هستند. در فولاد هم بودم در مورد کاظمی گفته ام که او قوی است. قضاوتش مشخص است به این خاطر می گویم قوی سوت می زند. نگرانی در این باره وجود ندارد. فوتبال جای صحبت در مورد این مسائل نیست.

* الان بازی کردن رقبا بعد یا قبل از ما اهمیتی ندارد

نکونام در مورد اینکه قبل از رقبا بازی کردن اهمیت دارد یا خیر گفت: این چیزها مهم نیست. باز تکرار می کنم اینکه الان صدر جدول هستیم اول لیگ هست ولی شروع کردن این همه سنگ اندازی کردن به هر حال دوستان با برنامه این کار را می کنند اما ما نگرانی بابت اینکه رقبا اول یا بعد از ما بازی می کنند نداریم اما اواخر فصل این موضوع باید رعایت شود.

* سخت ترین سال فوتبالی برای یک مربی برای من در استقلال اتفاق افتاد

وی افزود: اینکه اول نگاه به این بود فقط جزو مدعیان باشیم اما تیم الان صدرنشین است برای ما جای خوشحالی دارد چون بازیکنان نشان دادند که چه کیفیتی دارند و به خاطر هوش بالایی که دارند باید جایگاه را هر روز بهتر کنند. هر روز صحبت مان این است که باید پیشرفت کنیم چون جای اشتباه نداریم. ما شرایط سختی را گذراندیم و فکر کنم بیراه نگفتم سخت ترین سال فوتبالی برای یک مربی در استقلال برای من اتفاق افتاده است. همه می دانید تا همین یکی دو هفته اخیر سخت ترین اتفاقات فوتبالی برای من در استقلال اتفاق افتاد و واقعا برایم سخت بود. شرایط برای بازیکن گرفتن سخت بود. هر روز بیدار می شدم منتظر بودم اتفاق جدیدی بیفتد و شرایط خوب نبود اما الان شرایط خوب شده و به آرامش رسیدیم. از روز اول گفتم فقط به عشق استقلال و هواداران این تیم بوده که بودم و آنها به من دلگرمی داده اند. خود من هوادار این تیم بودم. این چیزها به من قوت قلب داد اما واقعا این شرایط را نشنیده بودم چه برسد ببینم اما خدا را شکر که این شرایط سخت را گذراندیم والان شرایط طوری است که فقط باید به این فکر کنیم بازی به بازی جلو برویم تا ببینیم که در نیم فصل چه اتفاقی رخ می دهد.

* از هر حربه ای برای ضربه زدن به استقلال استفاده می کنند

نکونام در مورد حاشیه سازی برای برخی از بازیکنان مثل ارسلان مطهری که گفته می شد در لیست مازاد است اما تکذیب شد، گفت: بازیکنان این قدر باهوش هستند که متوجه این شیطنت ها می شوند و دوم اینکه ما هنوز تا نیم فصل کلی بازی داریم و من به عنوان مربی با توجه به اتفاقاتی که برای من افتاده به نظرتان عقلانی است که در مورد این چیزها صحبت کنم؟ قطعا نیست. ارسلان یکی از بازیکنان با کیفیت است و هم سال های قلب این کیفیت را نشان داده است و این خبرها شیطنت است که تیم ما را بهم بریزند و از هر حربه ای که بتوانند برای ضربه زدن به تیم ما استفاده می کنند. بازیکنان و ما این قدر تجربه داریم که گرفتار این مسائل نکنیم خودمان را. شاید بازیکن لحظه ای ناراحت شود اما می دانم چه اتفاقاتی رخ می دهد اما این چیزها از طرف دشمنان استقلال است.

*در استقلال که سقف قرارداد رد نشده بخواهند امتیاز کم کنند

سرمربی استقلال در خصوص کسر قراردادش که دوبار اتفاق افتاده و همچنین بازیکنانی که قرارداد خود را کاهش داده اند با این حال باز شنیده می شود که می خواهند از استقلال امتیاز کسر کنند و آیا فکر می کند استقلال سقف قرارداد را رد کرده است، گفت: اولا که کسر امتیاز که کسی رسمی نگفته و چیزهایی است که حدس می زنند و اخبار را بیرون می دهند. پس رسمیت ندارد و موضوع دوم اینکه ما هنوز سقف را رد نکردیم وامیدوارم این حرف باشد. نه مربی و بازیکن گرفتیم و نه کادرمان کامل است. ما یک مربی خارجی دیگر می خواستیم نتوانستم جذب کنیم و بازیکنانی که می خواستیم نتوانستیم بگیریم و اگر کادرم و بازیکنانی که می خواستم مثل تیم های دیگر کامل داشتم زیاد توجهی نمی کردم اما الان شرایطی هست که باید بگویم در تیم ما اتفاق خاصی نیفتاده که خلافی کرده باشیم و سقف رد شده باشد. به هر حال ثبت قراردادهای مربیان و بازیکنان خارجی به مدیریت باشگاه بستگی دارد و خود خطیر هم اعلام کرده به خاطر بودجه و سقف قراردادی که هست این اتفاق نمی تواند برای استقلال رخ دهد. ما امسال به همین خاطر سال سختی داشتیم. این صحبت هایی بوده که انجام شده و اتفاق خاصی نیفتاده است.

* بلانکو نیاز به زمان دارد

وی در مورد شرایط بلانکو و اینکه از او راضی است، عنوان کرد: بلانکو از روزی که از تیم قبلی اش جدا شد و تا بازی با آلومینیوم که به میدان رفت در شرایط مسابقه نبود. دو هفته طول کشید تا قراردادش امضا شود و دو هفته هم طول کشید تا ثبت شود و از شرایط تمرینی هم دور شد چه برسد مسابقه. فوق العاده بازیکن با کیفیتی است اما نیاز به زمان دارد.

*خوشحالم که در سالگرد اوساسونا یادم بودند

نکونام در مورد اینکه هفته گذشته به مناسبت سالگرد تاسیسش عکسی منتشر کرده که عکس او هم در بین بازیکنان دیگر بوده، گفت: من خودم را نمی گویم اما اینکه یک ایرانی توانسته در این شرایط قرار گیرد و در اروپا بازی کند یک افتخار برای کشور است و تمام بازیکنانی که اکنون در اروپا بازی می کنند و یا خارج از کشور افتخار ایران هستند و این افتخار برای من و کشورم است. خوشحالم که در ۱۰۳ سالگی باشگاه اوساسونا در کنار بازیکنانش بودم. در اروپا این طور نیست همه بگویند برای قهرمانی و سهمیه بجنگیم. برنامه همه تیم ها مشخص است و خوشحالم در این تیم سالها بازی کردم و ممنون هستم از آنها.

وی با بیان اینکه اینگونه نیست که همه تیم‌ها در اروپا برای قهرمانی بجنگند، تصریح کرد: در اروپا برنامه هر تیمی مشخص است. وقتی تیمی به دنبال بقا به لیگ است و به آن هدف می‌رسد، بقیه دیدارها برای آن تیم اهمیت ندارد. خوشحال هستم که سال‌ها در تیم اوساسونا بازی کردم. از آنها بابت حضور چندین ساله در این باشگاه و بازی‌هایی که در لالیگا داشتم، تشکر می‌کنم.

*بازیکنان بزرگی لژیونر بوده اند که کیفیت بالاتری از من داشتند

سرمربی استقلال در مورد اینکه علی خطیر، مدیرعامل این باشگاه گفته نکونام بهترین لژیونر تاریخ فوتبال ایران است، عنوان کرد: او لطف داشت که چنین صحبتی کرده است. هر کسی نظری دارد، اما بازیکنان بزرگی در تاریخ فوتبال ایران داشتیم که لژیونر بوده‌اند و اگر از آنها نام ببرم، شاید یکی دو نفر از یادم برود. همچنین برخی از آنها مانند طارمی، جهانبخش و آزمون در فوتبال اروپا بازی می‌کنند.

نکونام با بیان اینکه علی دایی در فینال لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و همیشه در ذهن ماست، اظهار کرد: بازیکنان بزرگی هستند و خواهند بود. بازیکنان بزرگ زیادی در فوتبال کشورمان بوده‌اند و هستند که همه آنها جایگاه و کیفیت بالاتری نسبت به من دارند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12109

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها