نقطه ضعفی که بهترین موقع عیان شد؛

تصمیم قلعه‌نویی برای رفع ضعف دفاعی چیست؟

هر چقدر تیم ملی در بخش تهاجمی با داشتن مهاجمانی آماده و طراز اول فوق‌العاده عمل می‌کند، آن سو در بخش دفاعی، ضعف‌های زیادی دیده می‌شود.

به گزارش دبل استار، تیم ملی فوتبال کشورمان سه‌شنبه در فینال تورنمنت ۴ جانبه اردن به مصاف قطر می‌رود.در اولین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با سیستم ۴۲۳۱ همیشگی خود در زمان سرمربیگری قلعه‌نویی به مصاف اردن میزبان مسابقات رفت که در نهایت با نتیجه ۳بر۱ حریف خود را شکست داد. این نتیجه در حالی رقم خورد که تیم اردن در دقایق تلف شده مسابقه به یک ضربه پنالتی رسید. ضربه پنالتی این تیم را در دقیقه ۲+۹۰ مسابقه احسان حداد به سمت دروازه بیرانوند زد که فضای بالای دروازه را شکافت و به بیرون رفت.در این مسابقه چیزی که به شدت به چشم آمد ضعف خط دفاعی تیم ملی بود و مهاجمان اردن بارها از کمند مدافعان ایران عبور کردند که حاصل آن یک گل و یک ضربه پنالتی بود.

هر چقدر تیم ملی در بخش تهاجمی با داشتن مهاجمانی آماده و طراز اول فوق‌العاده عمل می‌کند و امید را به اهالی فوتبال تزریق می‌کند، آن سو در بخش دفاعی، ضعف‌های زیادی دیده می‌شود که بیمناک و نگران‌کننده است، در شرایطی که در زمان کارلوس کی‌روش، خط دفاعی از نقاط قدرتمند و قابل اتکای تیم ملی بود. به طوری که توپ به سختی به تور دروازه ایران می‌چسبید. تیم ملی اما از نظر نوع بازی در زمان کی‌روش و قلعه‌نویی بسیار متفاوت می باشد. کی روش بیشتر توپ را به حریف می داد و یا با پرس بر روی مدافعان حریف بدنبال اشتباه حریف و زدن ضد حمله بعد از بازپس گیری توپ از حریف بود، اما تیم قلعه‌نویی با توپ های بلند و حمله از کناره ها همیشه بدنبال فوتبال تهاجمی است.نقطه قوتی که زمان کی روش در خط دفاعی بود، امروز به پاشنه آشیل تیم ملی فوتبال کشورمان تبدیل شده و با تماشای ضعف این بخش در آخرین بازی تیم ملی، نگرانی‌ها بیشتر از قبل شده است.وقتی ضعف خط دفاعی برابر حریف درجه سه‌ مانند اردن به چشم می‎‌آید و خیلی‌ها را نگران می‌کند، این ضعف در مقابل حریفان قدرتمندتر و مدعی مانند ژاپن، کره‌جنوبی و حتی عربستان و استرالیا می‌تواند ترسناک‌تر باشد.

در این دوره، قلعه‌نویی چند بار قلب خط دفاعی و دفاع چپ را تغییر داده و بنظر او هنوز به یک تصمیم قاطع برای این ۳نفر در پست مدافعان میانی و دفاع چپ نرسیده است. در دفاع راست اما بنظر رامین رضاییان تا اینجا تنها بازیکنی خواهد بود که در بین دفاع ۴ نفره فیکس می باشد و از بین کنعانی، شجاع، پورعلی گنجی، مجید حسینی،دانشگر و احتمالا نفرات دیگر، با انتخاب دو نفر به یک زوج قاطع برسد و در دفاع چپ از بین حاج صفی، محمدی و احتمالا نورافکن یکنفر فیکس خواهد بود.

به طور قطع تیم ملی با دفاع متزلزلی که مدافعان برابر اردن به نمایش گذاشتتند، برابر ژاپن، کره و سایر مدعیان کار سخت‌تری برای بسته نگه داشتن دروازه خود خواهد داشت و این ضعف قطعا یکی از کابوس‌های هوداران فوتبال تا شروع جام ملت‌ها در دوحه خواهد بود.به هرحال در فاصله ۳ماه تا آغاز جام ملت‌های آسیا یک فیفا دی در آبان و چند روز قبل از شروع بازیها با همه تیم‌ زمان خواهد داشت و همانطور که آقای قلعه‌نویی هم ضعف دفاعی را پذیرفت، بهتر است برای رفع این مشکل بزرگ فکری اساسی بکند تا به پاشنه آشیل در بازی‌های رسمی تبدیل نشود. بازی سه‌شنبه مقابل قطر اولین بازی خواهد بود که باید دید کادرفنی چه تغییراتی بعد از بازی با اردن در خط دفاع و هافبک های دفاعی و یا کل تیم خواهد داشت.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11564

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها