لطفاً اشتباهات گذشته را تکرار نکنید

انتخاب داور برای دربی همیشه یک چالش جدی بوده است.

به گزارش دبل استار، سه روز دیگر تا یکی از حساس ترین ترین بازی های لیگ برتر فوتبال ایران باقی مانده است و تیم ها تمام تلاش خود را برای برد در این دیدار انجام می دهند.

آن چیزی که در این دیدار بسیار اهمیت دارد نقش داوری در تعیین نتیجه است، داوران هر چند نباید طرفدار تیمی باشند اما متاسفانه در فوتبال ایران بسیاری تنها به یک رنگ خاص تمایل دارند و به هیچ عنوان از گفتن آن ترسی ندارند.

دربی ایران همیشه تحت تاثیر داوری بوده است و در بسیاری از بازی ها داور به سمت تیم قرمز تمایل داشته است در آخرین دربی به خوبی به یاد داریم که حواشی تا چه حد زیاد بود که در دقایق پایانی ناچار به تعویض داور و وارد کردن داور چهارم به میدان شدند‌.

اگر بخواهیم یک به یک تمام اشتباهات داوری را بیان کنیم باید چندین صفحه بنویسیم و بدون شک باز هم موردی وجود خواهد داشت که از خاطر رفته باشد.
از دربی ۹۰ که موعود بنیادی فر قضاوت بازی استقلال و پرسپولیس را برعهده داشت تا آخرین بازی که خورشیدی و زاهدی فر قاضی این بازی حساس بود هیچگاه داوری به سمت آبی ها نبوده است و همیشه قرمز ها به داوری متکی بوده اند.

نمی‌خواهیم قبل از بازی حساس داوران را مورد انتقاد قرار دهیم حتی در آخرین بازی پرسپولیس که باز هم خورشیدی داور بازی این تیم برابر هوادار بود بدون شک و با نظر چندین کارشناس داوری گل تیم قرمز پوش در شرایط آفساید به ثمر رسید.

استقلال از همین حالا و چندین روز مانده به دربی حساس به همه هشدار می دهد که اگر نمی توانند var را به فوتبال ایران وارد کنند حداقل در انتخاب داور دقت و حساسیت لازم را لحاظ کنند.

نباید در این دیدار اشتباهات گذشته باز هم تکرار شود و تنها یک تیم از داوری سود ببرد و بقیه تیم ها به خاطر تیم محبوب آقایان متضرر شوند به هر حال امیدواریم کمیته داوران درباره این دیدار مهم بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

استقلال و پیروزی پنج شنبه ۲۳ آذر ماه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت و ۱۰۲ دربی پایتخت را برگزار می کنند.

منبع خبر : مهرداد یاراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12836

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها