از سر شکم سیری تا رسیدن کارد به استخوان؛

دلایل متفاوت بازیکنان سرخابی برای اعتصاب!

اردوهای استقلال و پرسپولیس امسال اعتصاب را تجربه کرده‌اند اما با دلایل متفاوت.

به گزارش دبل استار، تمرینات تیم فوتبال پرسپولیس بعد از بازی با گل گهر بدون یحیی گل محمدی و زیر نظر کمک های او برگزار شد و مشخص نیست که چرا گل محمدی در تمرینات پرسپولیس شرکت نکرده تا اینکه پنجشنبه هم بازیکنان پرسپولیس به حمایت از سرمربی خود اعتصاب کرده و در تمرینات شرکت نکرده اند. یحیی گل محمدی بعد از بازی گل گهر در مصاحبه‌ای گفت: 《بازیکنان مشکلاتی دارند که نمی‌دانیم چه زمانی قرار است حل شود‌. این شرایط لایق این بازیکنان نیست و آنها سزاوار بهتر از اینها هستند اما متاسفانه تیم مشکلات زیادی دارد که به هیچ وجه مالی نیست.》

گل محمدی در مصاحبه اش گفته که مشکلات زیادی وجود که مالی نیست.همه بخوبی می دانند که گل محمدی برای گرفتن امتیازات بیشتر از باشگاه وقتی بازی را می برد و بازیهای باشگاهی تعطیل است، همه تیم‌ها چند روزی تمرینات خود را برای استراحت تعطیل می کنند و گل محمدی هم بهترین زمان در این دیده که با جریان مطبوعاتی که همواره از او و تیمش حمایت می کنند، با پروپاگاندای رسانه ای تحت عنوان فسخ قرارداد و اعتصاب در تمرینات تیم خود، به اهداف خود که همانا بحث تمدید قرارداد برای سالهای دیگر و گرفتن طلب های خود که انگار ۳ میلیارد بابت آپشن ها طلبکار است، برسد.

رضا درویش هم در مصاحبه‌ای روز چهارشنبه اعلام کرده بود که” نهادهای نظارتی بر روی قرارداد گل محمدی نظارتی داشته و به آپشن های او ایراد گرفته اند. او همچنین فسخ قرارداد گل محمدی را رد کرد و او ادامه داد که ایشان، کادر و بقیه بچه‌ها صددرصد پول‌ فصل گذشته‌شان را گرفتند و دیگر یقیناً بحث‌ فسخ مطرح نیست. ضمن اینکه ۲۰ درصد مطالبات فصل جدید اعضای تیم پرداخت شده است.” اکنون مشخص شد که گل محمدی هیچ مشکلی نداشته و خواسته طبق معمول با فشار مطبوعات و هواداران از باشگاه امتیازات دیگری بگیرد که با سخنان درویش و مسئولان سازمان لیگ که فسخ او را انکار کردند و اگر او فسخ می کرد طبق قانون جدید تا پایان فصل دیگر با تیمی نمی توانست قرارداد ببندد از فسخ قرارداد کوتاه آمدند و بر روی او مانور ندادند.

نکته مهمی که مطبوعات درباره دلیل اعتصاب تمرینات باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بودند به حوادث پیش آمده اشاره کرده بودند که هیچ کس نمی داند منظور از حوادث پیش آمده چیست و با این که تمام پول فصل گذشته خود و ۲۰ درصد این فصل را گرفته اند، می شود به شکم سیری عنوان کرد. حال اگر باشگاه استقلال یک جلسه تمرین نمی کرد، چطور همین مطبوعات این اعتصاب را گسترده پوشش می دانند و چنان جوی راه می انداختند که باعث ناراحتی هواداران استقلال می شدند.

هواداران استقلال به خوبی به مردانگی بازیکنان و سرمربی فصل پیش و اکنون خود پی بردند که حتی از فصل پیش طلب دارند و حتی سرمربی مانند ساپینتو چند ماه بدون گرفتن حقوق خود یکبار اعتراض نکرد و گفت تا پایان با استقلال می ماند و در این فصل جواد نکونام چقدر از قرارداد خود را بخشید تا بازیکنان جدید بتوانند قرارداد خود را ثبت کنند. بازیکنان استقلال هنوز ۳۰ تا ۴۰ درصد قرارداد خود را نگرفته و بعضی از آنها درصدی از قرارداد خود را بخشیده‌اند تا سقف قرارداد باشگاه‌ استقلال به حدی که فدراسیون اعلام کرده برسد و هنوز مدیریت باشگاه استقلال از سرمربی و کاپیتان های باشگاه خواست تا برای ثبت قرارداد گوستاوو بلانکو، قرارداد خود را کم کنند.

اگر این قضیه برعکس می شد که بازیکنان و سرمربی استقلال بخاطر این اعتصاب که همه قرارداد فصل خویش و ۲۰درصد قرارداد این فصل خود را گرفته بودند، از تیم رقیب چنان قهرمانی می ساختند که شب ها بدون غذا سر بر بالش می گذارند و با مصاحبه هایی در سطح جامعه به مقایسه قرارداد فوتبالیست ها با بقیه کارگران و کارمندان جامعه می پرداختند و همه جامعه را علیه فوتبالیست ها و بخصوص تیم فوتبال استقلال می کردند.اما وقتی خبر از زیاده خواهی های تیم آقایان باشد، دیگر صدای کسی در نمی آید و کمک هم می کنند تا گل محمدی قرارداد چند ساله دیگر ببندد و امتیازات بیشتر از موسسات دیگر بگیرند.

بازیکنان استقلال و سرمربی آنها در این چند ساله با عمل ثابت کرده که اگر اعتصابی هم بوده بخاطر یادآوری و رسیدن کارد به استخوان بوده و گرنه آن‌ها در این دو فصل در عمل، مردانگی و مردمی بودن خودن که بهترین صفت برای آنها می باشد را بدون پروپاگاندای رسانه ای نشان داده اند.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11502

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها