آسمان خراش های استقلال در یک دهه اخیر 

استقلال در آخرین لحظات فصل نقل‌وانتقالاتی تابستان برای خط حمله با گوستاوو قراردادی دو ساله امضاء کرد.

به گزارش دبل استار، استقلال در آخرین لحظات فصل نقل‌وانتقالاتی تابستان برای خط حمله با گوستاوو بلانکو مهاجم ۱۹۰ سانتی متری آرژانتینی قراردادی دو ساله امضاء کرد.گووستاو از آخرین مهاجمان استقلال در یک دهه اخیر می باشد که بالای ۱۹۰ سانتی متر اندازه قدی او می باشد. پیش از او در سال‌های اخیر مهاجمان بلند قامتی چون پروپجیچ، علی قربانی، شیخ دیاباته و رودی ژستد به استقلال پیوسته اند که به آمار آنها اشاره خواهیم کرد.

“پروپجیچ”

ایوان پروپجیچ در مرداد ماه سال ۹۴ با قراردادی دو ساله به باشگاه استقلال پیوست. او در استقلال ۵ گل به ثمر رسانده‌است: ۲ گل به شهرداری سمنان، و یک گل به سایپا، فولاد و استقلال خوزستان به ثمر رساند. وی همراه با استقلال عنوان نایب قهرمانی جام حذفی ۹۵–۱۳۹۴ را کسب کرده است، او در فصل ۱۷–۲۰۱۶ از استقلال جدا شد و بار دیگر به لیگ آلبانی برگشت. او در بازگشت به تیم کوکسی در ۳۵ بازی ۲۸ گل زد و بار دیگر آقای گل آلبانی و همراه همان تیم قهرمان شد.این مهاجم ۱۹۰ سانتی متری اگر زیاد به بازی گرفته می شد، توانایی زدن گل‌های بیشتر را داشت.

“علی قربانی”

قربانی در ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ با نظر علیرضا منصوریان همراه با او از نفت تهران به استقلال تهران پیوست.علی قربانی در لیگ شانزدهم در اولین فصل حضور در استقلال به همراه کاوه رضایی از ستاره‌های نوک حمله استقلال بود، گل‌هایی زیبا و حساس به ثمر رساند از جمله گلزنی در شهرآورد هشتاد و چهارم تهران بود. او در ابتدای لیگ هفدهم دچار افت شد. یک نیم فصل بدون گل را سپری کرد او در آخرین بازی نیم فصل اول اولین گل لیگ برتریش را مقابل تیم سپاهان زد. پس از آن در نیم فصل دوم بهتر از ابتدای لیگ ظاهر شد، قربانی در این فصل (۱۳۹۶–۱۳۹۷) بهترین گل زن استقلال در لیگ برتر بود.این مهاجم ۱۹۳ سانتی متری در لیگ قهرمانان آسیا نیز درخشان ظاهر شد از جمله گل‌های آسیایی او می‌توان به گلزنی در مقابل لوکوموتیو تاشکند و الریان اشاره کرد.

“شیخ دیاباته”

دیاباته در ۱۸ تیر ۱۳۹۸، با قراردادی ۲ ساله به تیم استقلال پیوست. او در این تیم موفق شد با ۱۴ گل عنوان آقای گلی لیگ برتر ایران را تجربه کند.همچنین با زدن ۱۲ گل، از رکورد مامه بابا تیام، بازیکن سنگالی سابق این تیم پیشی گرفت و بهترین گلزن خارجی تاریخ استقلال شد.در پایان فصل ۱۴۰۰–۱۳۹۹ با اعلام رسمی مدیران استقلال این بازیکن ۱۹۴ سانتی متری از استقلال جدا شد. شیخ دیاباته در فصل ۹۹–۱۳۹۸ که آقای گل ایران شد کفش طلای خود را از سازمان لیگ دریافت نکرد و بدون دریافت جایزهٔ آقای گلی از ایران رفت.

“رودی ژستد”

رودی ژستد مهاجم ۱۹۴ سانتی متری فرانسوی بنینی بود که در زمان سرمربیگری فرهاد مجیدی به استقلال پیوست. ژستد اولین گلزن خارجی استقلال در دربی بود که با همین گل محبوبیت خاصی در بین هواداران استقلال دارد.ژستد یک مهاجم بلند قد بود که در سیستم مجیدی به خوبی نقش خود را ایفا می کرد.او در ۲۵ بازی ۳ گل برای استقلال به ثمر رساند که گل او در دربی یکی از عوامل مهم قهرمانی استقلال در پایان فصل بود.

“گوستاوو بلانکو”

جواد نکونام برای پست مهاجم گوستاوو بلانکو ۱۹۰ سانتی متری را از لالیگا معرفی کرد که در نهایت به استقلال پیوست.آمار بلانکو مهاجم ۳۱ ساله استقلال در ۳۰۳ بازی ۶۳ گل و ۲۸ پاس گل بوده است.

درباره آسمان خراش های یک دهه استقلال می توان به این نکته اشاره کرد که به جز یک فصل دیاباته، بقیه در گلزنی ناموفق بودند و باید منتظر ماند که آیا گوستاوو بلانکو خرج خود را از بقیه این بلند قامتان سوا خواهد کرد یا او هم مانند بقیه در گلزنی موفق نخواهد بود.

منبع خبر : محسن بهره بردار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10398

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها