هاشمی: تیم ملی امید بدون پشتوانه به مسابقات هانگژو آمد

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: خودم تصور می‌کردم تاج به چین آمد تا به ما کمک کند اما وقتی آمد، 3 نفر از بهترین بازیکنان تیم امید رفتند.

به گزارش دبل استار، سید مناف هاشمی در واکنش به ترک اردوی تیم امید توسط ۳ بازیکن پرسپولیس، اظهار داشت: وقتی این تیم چهار سال رها شده حتی اگر در این یک سال بالاترین امکانات را هم برایش در نظر بگیرید اما به جایی برسد. کار سختی است اما با این شرایط صعود بچه‌های ما به نیمه نهایی شبیه به معجزه است. این اتفاق ساده نیست. بیشترین فوتبالیست را در منقطه داریم. هیچکس از این لحاظ نمی‌تواند با ما رقابت کند. باشگاه‌‎های ما نیز خوب هستند و رنکینگ خوبی داریم. تیم ملی بزرگسالان هم شرایط خوبی دارد. فدراسیون هم بانفوذ است و در آسیا جایگاه دارد.

وی تصریح کرد: در این شرایط چگونه ۵ سال نتوانستیم یک تیم امید داشته باشیم تا بچه‌ها از آن به بزرگسالان بروند؟ رضا عنایتی بابت گلایه از کمبود بازیکن حق دارد اما تیم ملی ما بدون پشتوانه به این مسابقات آمد. خودم تصور می‌کردم تاج به چین آمد تا به ما کمک کند اما وقتی آمد، ۳ نفر از بهترین بازیکنان ما رفتند. این لطف نبود اما بچه‌ها به ما قول دادند دیدار با هنگ کنگ را ببرند و به جمع ۴ تیم بیایند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک عنوان کرد: اگر این اتفاق بیفتد پس از ۲۱ سال تیم امید ما شبیه به معجزه عمل کرده است. با تک تک بچه‌ها بیش از ۱۰ بار صحبت کردم اما تنها هستیم. باشگاه‌های ما از کجا پول می‌گیرند؟ این باشگاه بازیکنان را با پول کجا پرورش می‌دهند؟ سپاهان، فولاد، پرسپولیس و استقلال کجای کار هستند؟ از خودشان اسپانسر آورده‌اند؟ نمی‌دانم و از طرفدارانشان سوال کنید. یک تیم ملی امید داریم که ترکیب و تلفیقی از همه این بچه‌ها است. حلقه مفقودی این است که نگاه ملی به این تیم نمی‌شود؟

هاشمی اضافه کرد: دولت و وزارت ورزش باید سوال کنند چرا باشگاه‌ها در این ایام به تیم امید کمک نکردند. هرچه جلوتر برویم، شرایط برای این تیم سخت‌تر می‌شود. از لیست ۵۰ نفره، ۲۱ بازیکن را برای همراهی این تیم در بازی‌های آسیایی انتخاب کردند و توقع داشتیم یک نفر از آنها تغییر نکند. رضا عنایتی در این وضعیت چه کار کند؟ چه چیز دستش است؟ ۵-۴ ماه آمده و باید برخی واقعیات را بگوییم.

وی خاطرنشان کرد: اگر به یک نفر کمک کردیم و به او قدرت دادیم، از وی امتیاز بخواهیم. ما توان چهارم شدن درورزش آسیا را داریم اما باید ۵ سال برنامه ریزی کنیم. باید ارزش و اهمیتش را در جامعه ببینیم. چه قدر فوتبال شادابی می‌آورد؟ همین تیم امید وقتی یک گل می‌زند، مردم خیلی خوشحال می‎‌شوند. چرا باید این فرصت‌ها را از دست بدهیم. فوتبال در ایران بیش از ۵۰ میلیون هوادار دارد. چرا باید رها شود؟ به شدت گلایه دارم اما نمی‌دانم باید از چه کسی گلایه کنم. اکنون زمان گله کردن نیست زیرا کاروان من آسیب می‌بیند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک ادامه داد: خواهش می‌کنم دولت ورود کند. همانگونه که در قطر برای تیم ملی بزرگسالان ورود کرد، برای تیم امید ورود نکرد و در آخرین لحظات ۳ نفر از بهترین بازیکنان ما را بردند. روی این موضوع ناراحت بودم اما انتظار دارم دوستان بررسی کنند. تمام تلاش خود را کردیم و در حد توان کمیته ملی المپیک به این تیم پول داده و حمایتش کردیم. امیدوارم با همین شرایط بچه‌های ما به جمع ۴ تیم بیایند تا دل مردم ایران شاد شود. هیچ چیز دیگری برای من به جز شادی مردم اهمیت ندارد و برای این هدف انرژی گذاشتیم. دوستان هم در این فضا هستند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11053

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها