غیر قابل پیش بینی مثل استقلالِ جواد

با نگاهی به عملکرد این روزهای استقلال، متوجه برتری چشمگیر تیم جواد نکونام نسبت به استقلال فصول گذشته خواهیم شد.

به گزارش دبل استار، فصل بیست و سوم برای استقلال با تغییرات آغاز شد، با مشکلات ادامه پیدا کرد و با شگفتی سازی در جریان است.
درست است که فوتبال ورزش رکوردی نیست، اما آمار و ارقام همواره در تحلیل عملکرد تیم ها به کمک افراد و مربیان آمده است.

برای تیم نکونام که بسیاری معتقدند به دلیل شاگردی نزد کی روش، به فوتبال دفاعی علاقمند است، آمار ١۵ گل زده، نشان دهنده تغییر در تفکر این سرمربی جوان است. البته این نیز خود نشانه هوش و ذکاوت این مربی است؛ چرا که هوداران استقلال از تیم تنها نتیجه نمی خواهند، بلکه بازی زیبا و پر گل برایشان در اولویت است.

با نگاهی به عملکرد این روزهای استقلال، متوجه برتری چشمگیر تیم جواد نکونام نسبت به استقلال فصول گذشته خواهیم شد. با اینکه تیم ریکاردو ساپینتو تیمی گلزن و جاه طلب شناخته می شد، اما این استقلال نکونام است که دست بالاتر را دارد.

مطابق آمار، استقلال تا اینجای فصل موفق به زدن ١۵ گل شده است. این ١۵ گل را اما ١١ گلزن مختلف به ثمر رسانده اند. این آمار نشان می دهد که استقلال جواد نکونام غیرقابل پیش‌بینی ترین تیم حال حاضر لیگ است.

در بازی شب گذشته این تیم برابر ذوب آهن اصفهان، آرمین سهرابیان تک گل آبی ها را وارد دروازه گاندوها کرد تا بار دیگر کسی که هواداران انتظارش را نداشتند، گلزنی کند.

البته این اولین بار نیست که یک بازیکن غیر قابل پیش‌بینی در این فصل، موفق به گلزنی برای استقلال می‌شود.

برای تیم استقلال تا هفته یازدهم، ١٠ بازیکن، موفق به گلزنی شده اند. یک گل به خودی هم توسط مدافع مس رفسنجان زده شده است.

گلزنان فصل بیست و سه
در اولین بازی فصل مقابل صنعت نفت آبادان آرش رضاوند اولین گل فصل را برای استقلال به ثمر رساند. امیرارسلان مطهری و صالح حردانی، زننده دو گل دیگر استقلال در آن مسابقه بودند.

محمدحسین مرادمند در هفته دوم مقابل ملوان، چهارمین گلزن آبی ها لقب گرفت.

در هفته چهارم و بین استقلال و همنام خوزستانی، مهرداد محمدی زننده گل سه امتیازی تیمش بود تا پنجمین گلزن آبی ها شناخته شد.

کوین یامگا با گلزنی از روی نقطه پنالتی مقابل تیم هوادار، خود را به لیست گلزنان استقلال اضافه کرد تا ششمین گلزن فصل بیست و سوم برای استقلال، بهترین خارجی تاریخ این باشگاه باشد.

در هفته هشتم، آرمان رمضانی در نقش منجی استقلال ظاهر شد و تنها گل تیمش را به ثمر نشاند تا هفتمین گلزن لقب بگیرد.

در مصاف استقلال و تراکتور، تیم جواد نکونام با دو گلزن تازه به پیروزی رسید. ایمان سلیمی و گوستاوو بلانکو، موفق شدند دروازه حریف را باز کنند و هشتمین و نهمین گلزنان استقلال، به شمار آیند.

این هفته مقابل ذوب آهن، آرمین سهرابیان توانست با یک شوت از راه دور، به دهمین گلزن فصل استقلال تبدیل شود.

بهترین های این فصل
مهرداد محمدی ٣ گله، بهترین گلزن این فصل استقلال است و آرمان رمضانی و کوین یامگا، هر کدام ٢ گل به ثمر رسانده اند. دیگر گلزنان استقلال در این فصل، همگی یک‌گله هستند. همین هم باعث شده پیش‌بینی گلزن بعدی استقلال، دشوار به نظر برسد.

تیم نکونام تا اینجای کار نشان داده که در امر گلزنی وابسته به شخص خاصی نیست و کادر فنی استقلال وظیفه گلزنی را به همه بازیکنان تیم محول کرده است. چرا که از مدافعان میانی و کناری تا مهاجمان، در این ١٠ مسابقه روی گل‌های استقلال سهیم بوده اند.

منبع خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12507

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها