توضیحات ممبینی در خصوص بسته شدن پنجره استقلال

دبیر فدراسیون فوتبال اعلام کرد ادعای استقلال مبنی بر انحلال باشگاه شاهین بوشهر را فیفا باید تایید کند.

به گزارش دبل استار،موضوعاتی که باشگاه استقلال در هفته‌های اخیر با آن مواجه شده، به بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی برمی‌گردد.

پنجره باشگاه استقلال به خاطر شکایت باشگاه شاهین مبنی بر دریافت حق آموزش مهدی قایدی و محمد محبی به فیفا بسته شده و هنوز آبی‌ها موفق به باز کردن پنجره خود نشده‌اند. مسئولان استقلال مدعی هستند که باشگاه شاهین بوشهر منحل شده و عملا ادعایی در این خصوص نمی‌تواند مطرح شود.

در چنین شرایطی هدایت ممبینی دبیرکل فدراسیون فوتبال به توضیح درباره بسته شدن پنجره استقلال پرداخت. ممبینی گفت: در یک یا دو ماه گذشته پنجره سه تیم لیگ برتری (تراکتور، ذوب آهن و استقلال) بسته شد. تمام تیم‌های ما طبق اتوماسیونی که دارند به ارکان قضایی فیفا متصل هستند. هر گونه اتفاقی که در کمیسیون قضایی فوتبال اتفاق بیفتد مستقیماً به باشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد. اگر شکایت بازیکن یا باشگاهی از باشگاه دیگر مطرح شود، فیفا بعد از بررسی پرونده به باشگاه مربوطه اعلام خواهد کرد که بنابر مدارک و مستندات موجود از شما شکایت شده است. باشگاه مذکور ۱۰ تا ۱۵ روز فرصت دارد از خود دفاع کند. اگر در بازه زمانی اعلام شده اعتراضی نکنید به منزله پذیرش رأی فیفاست. در این صورت نامه بعدی فیفا میزان اعلام جریمه نقدی است و باید در مدت ۴۵ روز واریز شود. اگر این مبلغ واریز نشود در روز چهل و ششم پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه بسته می‌شود. این موضوع ربطی به فدراسیون یا فرد دیگری ندارد. اگر باشگاهی گفت نامه نرسید یا دیر شد اینطور نیست.

او درباره اعتقاد باشگاه استقلال مبنی بر انحلال باشگاه شاکی در رابطه با بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتی استقلال بیان کرد: منحل شدن باشگاه شرایطی دارد که برای فیفا باید همراه با ادله اثبات شود. اینکه من بگویم اصلاً ربطی نداشت که بخواهم دخالتی کنم. بین کمیته انضباطی فیفا و باشگاه مربوطه است. ذوب آهن و تراکتور در مدت کوتاهی پول پرداخت کردند و پنجره‌شان باز شد. این موارد برای همه باشگاه‌های دنیا به یک شکل است.

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10866

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها