خریدهای بلاتکلیف آبی‌ها؛ 

سنگ بزرگ نقل و انتقالات پیش پای خریدهای جدید استقلال

قوانین نقل و انتقالاتی فصل جدید لیگ برتر مشکلات متعددی برای باشگاه استقلال ایجاد کرده است.

به گزارش دبل استار، باشگاه استقلال پس از آنکه با مشکل سقف بودجه روبرو شد تصمیم به خروج موقت بازیکنانش گرفت و چند بازیکن این تیم به صورت قرضی راهی دیگر تیم‌های لیگ برتری شدند. پس از این و در ده روز گذشته استقلال دو بازیکن را به صورت قطعی از لیست خود خارج کرد و در ازای آن دو بازیکن جدید جذب این تیم شدند. در واقع امید حامدی فر و سبحان خاقانی از جمع آبی‌ها جدا شدند و گوستاوو بلانکو مهاجم آرژانتینی و محمدجواد کیا دروازه‌بان جوان آلومینیوم اراک به استقلال پیوستند.

برای لیگ بیست و سوم قوانین تازه‌ای وضع شدند که امکان اجرایی آنها به احتمال قوی در فصل آینده وجود نخواهد داشت که یک نمونه آن قانون سقف بودجه تیم‌ها است. براساس توضیحات رسول باختر کارشناس حقوق بین الملل فوتبال، در دستور العمل‌های فصل جدید اما آمده است که تیم‌ها تنها در صورتی می‌توانند از بازیکنانی که با آنها قرارداد امضا کرده‌اند استفاده کنند، که قرارداد میان بازیکن و باشگاه مقصد در سازمان لیگ فوتبال ثبت شده باشد. با این تفاسیر اگر باشگاهی با بازیکنی قرارداد داخلی امضا کرده باشد، آن قرارداد رسمیت نداشته و بازیکن حتی این اختیار را دارد که به تیم دیگری بپیوندد.

متن کامل بند دهم این دستور العمل به شرح زیر است:

فقط قراردادهای به ثبت رسیده معتبر است و باشگاه موظف به ادای تعهدات مالی به طرف مقابل، نسبت به مواردی هستند که در قرارداد یا الحاقیه های به ثبت رسیده در سازمان لیگ  فوتبال درج و تصریح گردیده است. پرداخت هر گونه وجود خارج از قرارداد، تحت عناوینی مانند پاداش برد صعود و یا هرگونه مبالغ تشویقی با ارائه خدمات رفاهی دیگر با هر نام و عنوان که در قرارداد درج نشده باشند، ممنوع بوده و در صورت پرداخت، قابل پرداخت محاسبه به عنوان وجوه قراردادی است.

با شرح این دستورالعمل، باشگاه استقلال که در آخرین ساعات نقل و انتقالات تابستانه از دو خرید خود رونمایی کرد و پس از آن پنجره این باشگاه به دلیل شکایت باشگاه شاهین بوشهر بسته شد، عدم ثبت قرارداد بلانکو و کیا به این معنی است که آنها می‌توانند به باشگاه دیگری بروند. باید دید پنجره استقلال چه زمانی باز خواهد شد تا قرارداد مهاجم آرژانتینی و دروازه‌بان جوانش را در سازمان لیگ ثبت کند.

ناگفته نماند از آنجا که مقرر بود تا بلانکو یکشنبه شب وارد تهران شود، اما در برخی خبرگزاری‌ها عنوان شده که او در تماس با مدیران باشگاه اعلام کرده با تاخیر به ایران خواهد آمد تا همچنان این ابهام وجود داشته باشد که در نهایت این مهاجم بلند قامت پیراهن استقلال را بر تن خواهد کرد یا خیر.

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10655

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها