مقایسه نکو با ۳ سرمربی سابق استقلال در نیم فصل

نکونام اگر بازی پیکان را ببرد از میانگین امتیاز قهرمانی هم ۱ امتیاز بیشتر کسب کرده و می تواند با چند خرید خوب تیم خود را تقویت کند.

به گزارش دبل استار، استقلال در ۳ فصل گذشته با ۳ سرمربی کار را شروع و با هر کدام نتایج خاص خود را کسب کرده است. استقلال در فصل ۲۰ با محمود فکری شروع و با مجیدی کار را به اتمام رساند. در فصل ۲۱ فرهاد مجیدی طبق نیم فصل دوم فصل قبل شروع و با قهرمانی به پایان رساند و در فصل ۲۲ ساپینتو جانشین فرهاد شد و آن هم فقط یک فصل بیشتر دوام نیاورد. بالاخره در لیگ ۲۳ با جواد نکونام فصل بسیار سختی را استارت زد که فقط یک بازی تا اتمام نیم فصل مانده است.

ما در این گزارش به نتایج هر سرمربی در پایان نیم فصل اول خواهیم پرداخت.

محمود فکری(فصل ۲۰)
محمود فکری فصل را بعنوان جانشین فرهاد مجیدی که جانشین استراماچونی شده بود کارش را در استقلال آغاز کرد و فصل را با برد مقابل مس رفسنجان شروع کرد.محمود فکری در بعضی مواقع از نیم فصل هم صدرنشین بود اما نکته مهمی که در مورد تیم محمود فکری وجود داشت این بود که تیم فکری ثبات لازم را نداشت و نوسان بسیار زیادی را داشت.فکری در نیم فصل اول ۲۷ امتیاز کسب کرد که البته یک بازی برای نیم فصل دوم با مس رفسنجان بود که ر رفسنجان به تساوی ۱بر۱ رسید و فکری بعد از این بازی اخراج شود.بنابراین فکری در ۱۵ بازی ۷ برد، ۳ باخت و ۵ مساوی بدست آورد که در مجموع ۲۶ امتیاز را کسب کرد.

فرهاد مجیدی(فصل ۲۱)
فرهاد مجیدی بعد از این که در نیم فصل دوم جانشین فکری شده بود، فصل ۲۱ را هم خودش تیم را بست و در اولین بازی تیم هوادار را در تهران برد.استقلال سپس ذوب‌آهن و تراکتور را برد و با سپاسی مساوی کرد. استقلال فصل ۲۱ هدفش نخوردن گل و بردن بازی با حداقل اختلاف بود. استقلال بعد از هفته سوم نتوانست پنج بازی را ببرد که بازی با گل گهر با نتیجه ۳بر۰ بسود استقلال شد.استقلال سپس پیکان، سپاهان، شهرخودرو و فولاد را پشت سرهم بردند.در هفته ۱۳ استقلال با آلمینیوم به تساوی ۱بر۱ رسید و سپس در دو بازی آخر نیم فصل با شکست دادن مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان به برتری رسید. استقلال در نیم فصل با ۱۰ برد و ۵ مساوی با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم فصل شدند.

ساپینتو(فصل ۲۲)
بعد از اینکه فرهاد مجیدی با قهرمانی استقلال را ترک کرد ریکاردو ساپینتو پرتغالی سرمربی استقلال شد و فصل را با شکست مقابل سپاهان آغاز کرد تا رکورد بدون باختی استقلال در اولین بازی فصل شکسته شود. استقلال سپس ملوان و مس را برد.استقلال در هفته های چهارم و پنجم مقابل نفت مسجدسلیمان و پیکان به تساوی رسید و سپس نساجی را برد.استقلال بعد از این بازی گل گهر را برد و اما تیم بخاطر فیفادی دچار مشکلات شد.استقلال در نیم فصل اول ثبات خوبی نداشت و در آخرین بازی هم در تبریز مغلوب تراکتور شد. استقلال در نیم فصل ۷ برد، ۶ تساوی و ۲ باخت با ۲۷ امتیاز در رده چهارم جدول در نیم فصل اول قرار گرفت.

جواد نکونام (فصل ۲۳)
استقلال این فصل را با جواد نکونام شروع کرد که بخاطر قانون سقف بودجه نتوانست بازیکن بگیرد و هواداران هم به این تیم امید نداشتند و استقلال فصل را با برد نفت آبادان و ملوان آغاز و سپس مقابل سپاهان در اصفهان باخت. استقلال سپس استقلال خوزستان را برد و بعد در هفته ششم هوادار را با نتیجه ۳بر۲ برد.

استقلال در نیم فصل اول تاکنون ۱۴ بازی انجام داده که ۸برد، ۵ تساوی و ۱ باخت داشته که تاکنون ۲۹ امتیاز کسب کرده است. استقلال اگر بتواند پیکان را ببرد با ۳۲ امتیاز نیم فصل اول را به پایان خواهد برد که نتایج بسیار خوبی است.

《مقایسه》
استقلال در ۴ فصل گذشته که مرور می کنیم به این نتیجه می رسیم که استقلال هر وقت ثبات داشته به نتایج بسیار خوبی رسیده است. فرهاد مجیدی با ۳۵ امتیاز بیشترین امتیاز را در نیم فصل اول کسب کرده که اگر بازی با گل گهر را مساوی حساب کنیم او ۳۳ امتیاز کسب کرده که باز هم بیشترین امتیاز می باشد.

فرهاد مجیدی بدون باخت هم در ۱۵ بازی بوده و تیم فکری ۳ باخت و ساپینتو ۲ باخت و تیم نکونام بدون بازی با پیکان فقط ۱ باخت داشته است.

نکونام اگر بازی پیکان را ببرد از میانگین امتیاز قهرمانی هم ۱ امتیاز بیشتر کسب کرده و می تواند با چند خرید خوب تیم خود را تقویت کند تا استقلال در نیم فصل دوم که اکثر بازیهایش در ورزشگاه آزادی است، یکی از مدعیان اول قهرمانی باشد.نکته دیگر اینکه تیم جواد نکونام با بردن پیکان به ۹ برد فصل ۲۱ در زمان فرهاد مجیدی می رسد. البته فرهاد با برد انضباطی با گل گهر صاحب ۱۰ برد در نیم فصل اول شد.

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13265

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها