شیمبا به مثلث رویایی رسید

شیمبا یکی از باتجربه ترین و ماندگارترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران می باشد.

به گزارش دبل استار، هفته نهم لیگ برتر ایران با ۸ دیدار برگزار شد که تیم های مدعی مقابل حریفان خود متوقف شدند، اما مهمترین حادثه این هفته لیگ برتر فوتبال ایران علاوه بر شکست سپاهان مقابل ملوان در فولادشهر، می توان به ۱۰۱ گله شدن شیمبا مهاجم مس رفسنجان اشاره کرد که با زدن دو گل به فولاد خوزستان تعداد گل‌های خود را ۳ رقمی کرد و به برهانی، عنایتی و رجب زاده رسید.

شاید برای هواداران فوتبال جالب باشد که این چهار بازیکن با چند بازی به رکورد صد گله لیگ برتر رسیده اند.

“رضا عنایتی”(۲۱۴)
رضا عنایتی فوتبال را از ابومسلم آغاز کرد و سپس برای استقلال در لیگ برتر به میدان رفت.غلامرضا عنایتی با ۱۴۷ گل زده رکورد دار بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر ایران را دارد.عنایتی با ۵۸ گل زده برای استقلال دومین گلزن برتر استقلال در لیگ برتر فوتبال ایران می باشد.عنایتی با ۲۱۴ بازی توانست به اولین بازیکنی تبدیل شود که با این تعداد بازی به رکورد ۱۰۰ گل در لیگ برتر رسید.

“آرش برهانی”(۲۷۶)
آرش برهانی با پاس به لیگ برتر فوتبال ایران معرفی شد و با پیوستن به استقلال ۹ سال در این تیم بازی کرد و با ۱۰۷ گل بهترین گلزن استقلال در تاریخ این باشگاه می باشد. برهانی این تعداد گل را برای استقلال در ۲۲۹ بازی به ثمر رسانده است اما او برای اینکه گل‌های خود را ۳ رقمی کند به ۲۷۶ بازی در لیگ برتر نیاز داشت تا این آمار را به نام خود کند.آرش برهانی با مجموع ۱۱۵گل پس از غلامرضا عنایتی، بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران است.

“مهدی رجب زاده”(۳۵۰)
مهدی رجب زاده دومین گلزن تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران با ۱۱۶ گل بعد از عنایتی می باشد.مهدی رجب‌زاده با زدن ۹۳ گل با پیراهن تیم ذوب‌آهن بهترین گلزن ادوار این باشگاه در لیگ برتر است و همچنین دومین گلزن برتر تاریخ لیگ برتر می‌باشد.
رجب زاده برای رسیدن به ۱۰۰ گل به ۳۵۰ گل نیاز داشت تا نام خود را در تاریخ فوتبال ایران برای همیشه به یادگار بگذارد.

شیمبا(۲۹۴)
شیمبا یکی از باتجربه ترین و ماندگارترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران می باشد. شیمبا با دو گلی که برای مس رفسنجان مقابل فولاد خوزستان به ثمر رساند تعداد گل‌های خود را به ۱۰۱ گل رساند تا با ۲۹۴ بازی به چهارمین بازیکنی تبدیل شود که تعداد گل‌های خود را ۳ رقمی کرده است.

شیمبا در تیم‌های مختلفی برای لیگ برتر فوتبال ایران بازی کرده است.به هر حال شیمبا بعد از مثلث عنایتی، برهانی و رجب زاده به چهارمین بازیکنی در لیگ برتر فوتبال ایران تبدیل شد که به باشگاه صدتایی ها رسیده است و باید دید نفری بعد این لیست که به این رکورد می رسد، کیست؟

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12028

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها