دبل استار بررسی می‌کند؛

نگاهی بر جوانب بازگشت سیلوا به استقلال

رافائل داسیلوا مدافع برزیلی فصل پیش استقلال که قرارداد خود را با این تیم فسخ کرده بود، بار دیگر به مدت ۱/۵ فصل با استقلال قرارداد بست تا از نیم فصل دوم در خدمت باشگاه استقلال باشد.

به گزارش دبل استار، سیلوا از روزی که به استقلال آمد، همواره بعنوان بازیکن فیکس استقلال و رهبر خط دفاعی این تیم در زمان مجیدی و ساپینتو بوده است.

بازگشت سیلوا از نظر فنی و غیر فنی معایب و مزایای خاص خود را داشته است که به چند نمونه مزایا و معایب این مدافع برزیلی اشاره خواهیم کرد.

آشنایی رافائل داسیلوا به فوتبال و بخصوص لیگ برتر فوتبال ایران و تیم های لیگ برتری و مهاجمان تیم های حریف از اولین مزایای حضور سیلوا در بازگشت مجدد به استقلال بوده است.از دیگر مزایای این بازیکن، آشنایی به تیم استقلال و خصوصیت فردی بازیکنان این تیم می باشد که در مدتی که در این تیم بازی کرده، اکثریت تیم استقلال حفظ شده و همین باعث می شود که سیلوا با بازی‌سازی از خط دفاعی و پاس های بلند خود و بازی با ۳ دفاع به خوبی آشنایی داشته باشد و همین از مهمترین خصوصیات این مدافع برزیلی می باشد.

علاوه بر حضور سیلوا در قلب خط دفاعی استقلال، یک مزایای بسیار بزرگ دیگر دارد و آن رفتن روزبه به خط میانی و قوی‌تر شدن هافبک دفاعی استقلال و این یعنی با یک تیر دو نشان زده است.

نکته مهم‌تر دیگر درباره مزایای رافائل داسیلوا این است که با بازگشت او یک پرونده استقلال در فیفا بسته می شود و جریمه استقلال در فیفا با بستن قرارداد کاملا از بین می رود.

علاوه بر مزایای سیلوا باید معایب او نیز پرداخت که مهمترین عیب این بازیکن کند بودن او در کورس با بازیکنان جوان و سرعتی می باشد. از دیگر معایب مهم رافائل این است که او نیم فصل هرگز برای هیچ تیمی بازی نکرده و باید در تعطیلات این نقیضه را مربی بدن ساز برطرف نماید.

سیلوا باید از نظر فنی زیر نظر جواد نکونام پیشرفت نماید تا دیگر مانند بازی‌های دربی فصل قبل سوتی ندهد و مواظب باشد در بازی‌های بزرگ چنین اشتباهی انجام ندهد.به هر حال با آمدن سیلوا یک سهمیه خارجی دیگر استقلال نیز از بین می رود و با حضور مهرداد و یامگا و بلانکو، استقلال فقط دو جای خالی دیگر خواهد داشت.

بنابراین هر بازیکن حتی اگر بزرگترین بازیکن جهان هم باشد، معایب و مزایای خود را را دارد و بدون تردید مزایای سیلوا چند برابر معایب این مدافع بزرگ می باشد و هواداران استقلال امید زیادی با بازگشت سیلوا و قدرتمند شدن خط دفاعی و همچنین خط میانی با حضور روزبه خواهند داشت.

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13394

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها