قاب سنگین چهار استقلالی

عکسی که به تنهایی نشان از تاریخ بزرگ استقلال را دارد.

به گزارش دبل استار، عکسی این روزها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که به زمان سرمربیگری محمود فکری در روزهای نخستش در استقلال بر می گردد. این عکس بخاطر بازی بعدی استقلال با هوادار می باشد که سرمربیگری تیم هوادار استقلال برعهده محمود فکری می باشد که سیروس دین‌محمدی را به عنوان کمک خود دارد و در زمان سرمربیگری نیم فصل فکری در استقلال صمد مرفاوی بعنوان مدیر فنی و آرش بعنوان کمک او انتخاب شد که بعدا بعنوان سرمربی تیم امید استقلال انتخاب شد‌.

این عکس به خوبی نشان از بزرگی استقلال دارد که در یک قاب ۴ بازیکن وجود دارند که ۲ گلزن فینال جام باشگاه‌های آسیا یعنی صمد مرفاوی و سیروس دین‌محمدی حضور دارند. آرش برهانی با ۲۲۹ بازی و با ۱۰۷ گل بعنوان بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران می باشد و محمود فکری بازیکنی که سالها کاپیتان استقلال بوده که رکورددار بازی برای استقلال با ۳۷۷ بازی می باشد و ۱۴ گل برای استقلال به ثمر رسانده است. او نفر سوم بازی در دربی با ۱۸ بازی است.فکری با ۱۴۹ بازی کاپیتانی در استقلال و ۱۰ کاپیتانی در دربی نفر دوم در هر دو کاپیتانی می باشد.فکری ۳قهرمانی در لیگ و ۳ قهرمانی در جام حذفی و عنوان نایب قهرمانی و سومی در آسیا را دارد.

صمد مرفاوی زننده مهمترین گل‌های استقلال می باشد که از آن جمله می توان به گل قهرمانی استقلال در دیدار نهایی جام باشگاه‌های ایران (لیگ قدس) در سال ۱۳۶۹ در برابر پرسپولیس، گل قهرمانی استقلال در دیدار نهایی جام باشگاه‌های آسیا (۱۹۹۱) در برابر لیائونینگ چین، و دو گل به برق شیراز در بازی رفت فینال جام حذفی ایران در سال ۱۳۷۵ بود. ضمن اینکه در سال‌های ۶۹، ۷۰، و ۷۱ با پیراهن استقلال ۳ گل با ضربه سر وارد دروازه پرسپولیس کرد.او سومین بازیکن سال آسیا در سال ۱۹۹۱ شد. مرفاوی با ۷۹ گل پنجمین گلزن تاریخ باشگاه استقلال می باشد.سیروس دین محمدی در طول چهار فصل ۳۲ گل برای استقلال به ثمر رساند که اکثر گل‌های او روی شوت های راه دور، ضربات ایستگاهی و پنالتی بوده است.

بنابراین این قاب تشکیل شده از ۴ بازیکنی است که دو گلزن فینال جام باشگاه‌های آسیا دارد که مرفاوی زننده گل قهرمانی استقلال در آسیا مقابل لیائونینگ چین را زد و دین محمدی زننده تک گل استقلال مقابل جوبیلواواتا ژاپن که به نایب قهرمانی استقلال ختم شد.آرش برهانی بعنوان بهترین گلزن استقلال در تاریخ لیگ برتر می باشد که یک بار آقای گل لیگ برتر هم شده و محمود فکری که دو گل دیدنی او در دربی با شوت های دیدنیش و تک گل او در نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌های آسیا مقابل دالیان چین هنوز در یادها مانده است. این چهار بازیکن در مجموع ۹۳۸ بازی و ۲۳۲ گل به ثمر رسانده اند که نشان از تاریخی بزرگ در باشگاه استقلال می باشد.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11449

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها