بیانی:فوتبال ما دست یک مُشت دلال است

پیشکسوت فوتبال کشورمان اعتقاد فوتبال ایران با راهی که در پیش گرفته است باید خواب قهرمانی در آسیا را ببیند.

به گزارش دبل استار،شاهرخ بیانی درباره اینکه سپاهان اصفهان تنها تیم ایرانی است که به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی صعود کرد، اظهار داشت: ساختار فوتبال ما مشکل دارد و اگر تیمی مثل سپاهان به دور بعد می‌رود به دلیل داشتن ساختار خوب است. آیا تاکنون یک بار شنیده‌اید مربی یا بازیکنی از سپاهان بگوید پولش را نگرفته است؟ تا زمانی که ساختار فوتبال ما درست نشود شاهد حذف تیم‌های ایرانی از آسیا خواهیم بود.

وی افزود: تمام دنیا از ورزشگاه‌های عربستان و بازیکنانی که به لیگ این کشور آمده‌اند، لذت می‌برند. مگر ما کشور ضعیف و بی‌پولی هستیم؟ به خاطر دارم زمانی که در استقلال بازی می‌کردم الاهلی امارات برای افتتاحیه باشگاهش پول داد تا با آنها بازی کنیم. ما به جای اینکه پیشرفت کنیم، پسرفت کرده‌ایم. وضعیت تیم‌های پایه استقلال و پرسپولیس را ببینید. بازیکنان خوبی پرورش می‌دهیم و تا چهره می‌شوند می‌روند و بازیکنان درجه دوی دیگر تیم‌ها را می‌گیریم. فوتبال ما دست یک مُشت دلال است که آن را می‌چرخانند و از همه پول بیشتری گیرشان می‌آید. پول قرارداد یک بازیکن در فوتبال ایران حداقل ۲۰ میلیارد تومان است، این پول را صرف آکادمی کنید و ببینید چند بازیکن به فوتبال ما معرفی می‌شود. باشگاه‌های سازنده مثل هما، بانک ملی، پاس و … نابود شدند و اثری از آنها نیست. در لیگ‌های پایین نیز زد و بند حرف اول را می‌زند و کسی پاسخگوی این شرایط نیست.

پیشکسوت فوتبال کشورمان با اشاره به ناکامی تیم‌های ایرانی در آسیا تصریح کرد: الان که پرسپولیس، نساجی مازندران و تراکتور تبریز از لیگ قهرمانان آسیا حذف شده‌اند، همه می‌پرسند چرا باخته‌اند. وقتی هنوز زمین تمرین خوب نداریم، دنبال چه چیزی هستیم؟ من ۳۰ سال پیش به نادی القطر رفتم. آن زمان تیم ما چهار زمین تمرین داشت. ما در این سا‌ل‌ها چه کرده‌ایم؟ ورزشگاه آزادی را داریم که برای ۵۰ سال پیش است. وضعیت تیم ملی نیز تعریفی ندارد. اگر مهدی طارمی، سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و یکی دو بازیکن را نداشته باشیم قدرت تیم ملی به ۵۰ درصد می‌رسد. بهتر است خودمان را گول نزنیم. متأسفانه تا حرف هم می‌زنیم آقایان ناراحت می‌شوند.

بیانی در واکنش به انتقادها به تصویب سقف قرارداد برای باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: هر باشگاهی باید بودجه‌اش مشخص شود و بر اساس آن هزینه کند. سقف قرارداد دیگر چیست؟! مدیران باشگاه‌ها این همه بدهی گذاشته‌اند، ولی یک بار هم یقه‌شان را نگرفتند. مهدی قایدی را در استقلال یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار فروختند و مشخص نشد پول انتقالش چه شد. یک بار به باشگاه استقلال بروید و هزینه و درآمد آن را بررسی کنید، قطعاً متوجه می‌شوید چقدر بین هزینه و درآمد ناهماهنگی وجود دارد. به غیر از باشگاه‌های سپاهان و ذوب‌آهن اصفهان، تراز مالی دیگر باشگاه‌های ما مشخص نیست. البته باید اشاره کنم خوشبختانه استقلال امسال با وجود اینکه بازیکنی نگرفته است خیلی خوب کار کرده و جزو بهترین تیم‌های ایران است.

وی در مورد انتقادها به نمایش تیم ملی ایران مقابل ازبکستان در پیکارهای انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت: ابتدای صحبت‌هایم اشاره کردم فوتبال ما ساختار ندارد. اگر آزمون و طارمی را از تیم ملی بگیرید، قدرت ما نصف می‌شود. ما مملکت‌مان را دوست داریم و بهتر است واقعیت‌ها را بگوییم. ما چه تدارکاتی برای تیم ملی داشته‌ایم؟ تا حرف می‌زنیم می‌گویند تحریم هستیم، این چه حرفی است؟! اگر پول بدهید می‌توان با بهترین تیم‌های دنیا بازی کرد.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در پایان گفت: بازیکنی که سالی یک گل می‌زند با او قرارداد ۲۰ میلیاردی می‌بندند و این بازیکن «ناز» هم می‌کند که اگر فلان قدر ندهید قهر می‌کنم. اصلاً باید پرسید بازیکن ۲۰ میلیارد می‌ارزد که به او این پول را می‌دهند؟ با شرایطی که فوتبال ما دارد دیگر باید خواب قهرمانی در آسیا را ببینیم. زمان ما هم با تیم‌های عربستانی و قطری بازی می‌کردیم و قهرمان می‌شدیم. ما پولی نداشتیم و حتی پس از قهرمانی با استقلال در آسیا پول اضافه بار را از جیب خودمان دادیم. هر افتخاری وجود دارد برای دوران ماست، ولی الان تیم‌های ایرانی از گروه‌شان بالا نمی‌‌آید.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12775

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها