پیشتازی نکو در رقابت با ساپینتو، فرهاد و فکری 

نتایج این فصل آبی های تهرانی نسبت به فصول اخیر درخشان‌تر بوده است.

به گزارش دبل استار، استقلال در ۴ فصل گذشته با ۴ سرمربی کار خود را شروع و به پایان رسانده و ما در این گزارش به آمار این ۴ سرمربی در ۶ دیدار ابتدایی از فصل ۲۰ تا ۲۳ خواهیم پرداخت.

* فصل ۲۰ (فکری)

استقلال فصل بیستم را با محمود فکری بعنوان جانشین فرهاد مجیدی آغاز کرد. فکری فصل را با پیروزی ۲بر۰ مقابل مس رفسنجان تازه صعود کرده در تهران آغاز کرد.در دومین بازی در خوزستان به فولاد نکونام ۲بر۱ باخت و سپس ماشین سازی را با یک گل برد.استقلال در چهارمین دیدار برابر پیکان به تساوی بدون گل و بازی بعد با نفت آبادان به نتیجه ۱بر۱ رسید.شاگردان فکری در بازی ششم شهرخودرو را در مشهد با نتیجه ۲بر۰ برد تا ۳برد،۲تساوی و ۱ باخت با ۱۱ امتیاز به صدر جدول برود.شاگردان فکری در ۶ بازی با ۷ گل زده و ۳ گل خورده تا این هفته با نفت آبادان ۱۱ امتیازی و در صدر جدول بود.

* فصل ۲۱ (مجیدی)

استقلال در فصل بیست و یکم برای اولین بار در چند سال اخیر بود که یک سرمربی تیم را با علاقه خود می بست.فرهاد مجیدی لیگ را با برد ۱بر۰ مقابل هوادار تازه لیگ برتری شده آغاز کرد و سپس ذوب‌آهن اصفهان را با ۲ گل و تراکتور را با یک گل برد. سپس در سه بازی بعدی به نتیجه مساوی رسید. استقلال با سپاسی در شیراز ۱بر۱ و با نساجی و گل‌گهر(بدون رای انضباطی) به تساوی بدون گل رسید.

استقلال در ۶ بازی با ۳برد،۳تساوی و با ۵گل زده و یک گل خورده، صاحب ۱۲ امتیاز شد و در جدول بعد از سپاهان ۱۳ و آلمینیوم ۱۲ با تفاضل گل در رده سوم قرار گرفت.

* فصل ۲۲ (ساپینتو)

استقلال بعد از فصل ۲۱ که قهرمان شد فصل ۲۲ را با ریکاردو ساپینتو پرتغالی شروع کرد. ساپینتو فصل را با شکست ۲گله مقابل سپاهان در تهران آغاز کرد و سپس در دو دیدار ملوان و مس کرمان تازه لیگ برتری شده را با نتیجه ۳بر۱ و ۱بر۰ برد.استقلال سپس با نفت مسجدسلیمان و پیکان در هفته‌های چهارم و پنجم به تساوی بدون گل رسیدند و در هفته ششم با نتیجه ۳بر۱ نساجی مازندران را شکست داد تا با ۳برد دو تساوی و ۱ شکست و با ۷ گل زده، ۴ گل خورده و ۱۱ امتیاز بعد از پرسپولیس و گل‌گهر ۱۴ و ۱۲ امتیازی در رده سوم جدول تا هفته ششم لیگ ۲۲ قرار گرفت.

* فصل ۲۳ (نکونام)

استقلال این فصل را باز هم طبق معمول با یک سرمربی جدید به نام جواد نکونام آغاز کرد که از روز اولش پر از حاشیه بود.نکونام فصل را با برد ۳ گله مقابل نفت در آبادان آغاز کرد و سپس ملوان را در آزادی با یک گل از پیش رو برداشت. استقلال در هفته سوم با ۱گل به سپاهان باخت و سپس با دو نتیجه ۱بر۰ استقلال خوزستان و مس رفسنجان را شکست داد. استقلال در هفته ششم و در یک بازی زیبا و پرگل با نتیجه ۳بر۲ هوادار را برد تا با ۵ برد، ۱ باخت و بدون تساوی و با ۹ گل زده و ۳ گل خورده و با ۱۵ امتیاز هم امتیاز با تیم رقیب و با تفاضل گل در رده دوم قرار گیرد.

 * مقایسه

استقلال در این ۴ فصل یکبار با محمود فکری با ۱۱ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفته که این ۱۱ امتیاز با ساپینتو نیز بدست آورده و در حالی که او در رده سوم جدول بوده است. استقلال بیشترین گل را در زمان جواد نکونام با ۹ گل زده و بدترین خط حمله را در زمان فرهاد مجیدی با ۵ گل زده داشته است. بهترین خط دفاعی در ۶ دیدار مربوط به فرهاد مجیدی با یک گل خورده و بدترین خط دفاعی در زمان ساپینتو با ۴ گل خورده داشته است. استقلال بیشترین امتیاز را با جواد نکونام با ۱۵ امتیاز و کمترین امتیاز را با ساپینتو و فکری با ۱۱ امتیاز در این ۶ دیدار داشته است.

به هر حال همه این آمارها به ما نشان می دهد که جواد نکونام در ۶ بازی از بین ۴ سرمربی بهترین نتایج را کسب کرده است و نکته مهم این است که این فصل رقابت با دو تیم با بن دندان مسلح تاکنون میلیمتری و نزدیک و یک نبرد بسیار حساس برای ادامه فصل می باشد که باید با تلاش و اتحاد به بهترین نتایج در باقیمانده فصل که همانا قهرمانی می باشد، رسید

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11808

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها