چون از پرسپولیس امتیاز کسر شده، استقلال هم باید جریمه شود؟

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: در فوتبال ما همه چیز در بیانیه خلاصه شده است. فوتبال در زمین است نه در برگه‌های بیانیه.

به گزارش دبل استار، تعطیلی های پشت سر هم مسابقات لیگ برتر اعتراضاتی را به دنبال داشته است. بسیاری این نظر را دارند که لیگ برتر با این شرایط آسیب خواهد دید. پیرامون همین مسئله و همچنین شرایط دو تیم بزرگ تهرانی یعنی استقلال و پرسپولیس با عبدالصمد مرفاوی پیشکسوت استقلال گفت‌وگویی انجام شده است.

مرفاوی در ابتدا گفت: کیفیت لیگ برتر بد نیست، ولی این تعطیلی‌ها کار را خراب می‌کند. تیم‌ها باید مسابقه بدهند نه اینکه امروز بازی کنند و بعد بروند برای یک ماه بعد. البته تیم ملی هم مهم است، اما نباید منکر ضربه خوردن باشگاه‌ها باشیم. اگر برنامه ریزی دقیق داشته باشیم این موارد اتفاق نمی‌افتد. در لیگ امسال جوانانی مطرح شدند که جای امیدواری دارد. در این میان داوری‌ها جای بحث دارد. داوری‌ها خیلی ایراد دارد، اما باید بدانیم بهترین داوران دنیا هم اشتباه می‌کنند و توسط وی‌ ای آر اشتباهات شان برطرف می‌شود. شب گذشته صحبت‌های آقای افشاریان را شنیدم و متوجه شدم که او هم مشکلات خاص خودش را دارد. شاید بتوانیم یکسری صحبت‌های ایشان را درست بدانیم، ولی برخی حرف‌های ایشان منطقی نبود. مثلا گلی که فولاد به آلومینیوم زد را همه دیدند آفساید است، چگونه این را داور ندید. باید یک برخورد محکم تری با این داورها شود و کورکورانه از داوران خود فاع نکنیم. آن اشتباه را یک بچه مدرسه‌ای هم متوجه می‌شود. مربیان به راحتی برکنار می‌شوند، اما داورها هستند.

وی درباره استقلال گفت: با توجه به مشکلات ابتدای فصل عالی نتیجه گرفته است و روز به روز هم بهتر می‌شود. این وضعیت باید پایدار باشد. برای ادامه این روند باید بیشتر تلاش کنند. مشکلات بین مدیرعامل و سرمربی ظاهرا حل شده است.

مرفاوی در ادامه گفت: نمی‌دانم رقبا برای چه به استقلال اعتراض کردند؟ چون از آن‌ها امتیاز کم شده باید از استقلال هم کم شود؟ در فوتبال ما همه چیز در بیانیه خلاصه شده است. فوتبال در زمین است نه در برگه‌های بیانیه. فضولی کردن در کار تیم‌های دیگر عادت شده است. علت این رفتار آماتور بودن افراد است. برخی از مدیران ما اصلا حرفه‌ای نیستند.

وی درباره بحران پرسپولیس گفت: نمی‌خواهم در کار آن‌ها دخالت کنم، اما بحران برای هر تیمی است. یک زمان استقلال این بحران را داشت و الان آن‌ها دارند. ولی در فوتبال حرفه‌ای بازیکن نباید مدیر عوض کند. اینطوری سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. تیم مگر هیات مدیره و مجمع ندارد. نه تنها پرسپولیس در همه تیم‌ها نباید اینگونه باشد. این می‌شود بازیکن سالاری. ما نباید برگردیم به گذشته و باید به روز شویم.

مرفاوی درباره شانس قهرمانی تیم‌ها گفت: الان زود است درباره این موضوع صحبت کنیم. وقتی ملوان سپاهان را می برد باید صبر کنیم و نمی توان الان درباره قهرمان لیگ دست به پیش بینی زد.

سرمربی اسبق استقلال درباره تیم ملی گفت: تیم ملی خوبی داریم. مهره‌های باتجربه‌ای آنجا هستند که می‌توانند برای ۲، ۳ ماه آینده مفید باشند منتهی برای جام جهانی باید پوست اندازی بشود. بالاخره باید فکر باشیم که آقای قلعه نویی گفته به دنبال آن هستند. آقای قلعه نویی، چون می‌خواهد نتیجه بگیرد الان نمی‌تواند جوانگرایی کند. الان وقت جوانگرایی در تیم ملی نیست.

مرفاوی درباره تیم نوجوانان کشورمان گفت: تیم شایسته‌ای هستند و کادر فنی خوبی دارند و نتایج خوبی گرفته اند و همه ما خوشحالیم. گرفتن ۶ امتیاز از یک گروه سخت ارزشمند است. این‌ها آینده فوتبال ایران هستند و نباید آن‌ها را رها کرد.

مهاجم اسبق تیم ملی ایران گفت: در گذشته در فوتبال آنقدر توهین نبود، اما امروز مسایل اقتصادی و مالی باعث شده بی اخلاقی بیشتر شود. ما می‌خواهیم در هر شرایطی بازی را ببریم و این نتیجه اش همین بی اخلاقی‌ها می‌شود. هیچ جای دنیا اینگونه نیست.

وی درباره برخورد قلعه نویی با نوراللهی گفت: احمد کار اشتباهی کرد. باید اول با آقای قلعه نویی صحبت می‌کرد و مشکلاتش را می‌گفت. سرمربی تیم ملی اصولی دارد. الان باید بگوییم قلعه نویی دیکتاتور است؟

مرفاوی در پایان درباره اینکه چرا از سطح اول فوتبال کنار رفته است گفت: من نمی‌دانم چه جوابی بدهم. من تن به هر کاری نمی‌دهم. کارم را دوست دارم و تجربه دارم، اما فعلا مجبورم که کنار گود باشم.

منبع خبر : به نقل از روزنامه اطلاعات

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12372

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها