ایستاده در مقابل شایعات؛

تیم نکونام گلزن‌تر از آنچه انتظارش می‌رفت

به گزارش دبل استار، بعد از انتخاب جواد نکونام، کمتر کسی تصور می کرد تیم تحت هدایت او بتواند تنها در یک نیم فصل ٢١ گل به ثمر رساند. نکونام که با هدایت فولاد خوزستان در لیگ برتر این بار در قامت یک سرمربی در صدد اثبات خود بود، به دلیل شاگردی نزد کارلوس کیروش و علاقه وی به فوتبال تدافعی، با این سبک فوتبال شناخته می شد. البته که نکونام با تیم فولاد و با همین سبک توانست به دو جام حذفی و سوپر کاپ دست پیدا کند.

نکونام اما به محض انتخاب به عنوان سرمربی استقلال و بی توجه به شایعات، از آنجا که از علاقه هواداران این تیم به نمایش زیبا نیز آگاه بود، رویه کاری خود را تغییر داد.

در نیم فصلی که گذشت این تیم علیرغم مشکلاتی همچون سقف بودجه، کم کردن قرارداد توسط بازیکنان، عدم جذب بازیکنان مدنظر کادرفنی، عدم قرارداد برخی اعضای کادرفنی، بازگرداندن نفرات مازاد لیست به ترکیب تیم، مشکلات زمین تمرین و… اما در قامت یک مدعی ظاهر شد تا ثابت کند که نه تصویر ساخته شده از نکونام و نه مشکلات نتوانسته است مانع نمایش فوق العاده استقلال نکونام شود.

مقایسه این تیم با تیم فصل قبل

سال گذشته، تیم استقلال به رهبری ریکاردو ساپینتو پرتغالی در نیم فصل اول موفق به زدن ١۵ گل شد. البته که در انتهای فصل این تیم لقب بهترین خط حمله لیگ بیست و دوم را از آن خود کرد. با این همه اما مطابق آمار، استقلال مدل نکونام در نیم فصل اول و در امر گلزنی موفق تر از تیم ساپینتو بوده تا جواد نکونام ثابت کند یک مربی حرفه ای است که خود و تاکتیک هایش را متناسب با تیم تحت هدایتش تغییر می دهد.

استقلال نکونام

برای استقلال در این نیم فصل ١١ بازیکن متفاوت موفق به گلزنی شده اند؛ اتفاقی که در نوع خود جالب توجه است و اگر سید حسین حسینی نیز گلی به ثمر می رساند، ترکیبی کامل از گلزنان شکل می گرفت. چرا که مدافعان این تیم سهم به سزایی در گلزنی داشته اند.

بهترین گلزنان استقلال به طور مشترک مهرداد محمدی و کوین یامگا با ۴ گل هستند. محمدی که با نظر جواد نکونام در این فصل به جمع آبی پوشان اضافه شد، با عملکرد قابل قبول، علاوه بر اثبات خود به کادرفنی این تیم، به عنوان کسی که روزی خود را لیدر تیم رقیب می نامید، در دل هواداران استقلال جای گرفت. او حالا یکی از شانس های اصلی استقلال در امر گلزنی است.

کوین یامگا نیز که از اولین حضورش در استقلال سه فصل می گذرد، در کنار محمدی ۴ گله است. کسی که با گلزنی در دربی ١٠٢ به بهترین خارجی تاریخ باشگاه استقلال تبدیل شد.

بعد از این دو، آرمان رمضانی و آرمین سهرابیان، سه گله های استقلال هستند. رمضانی که گویی از همان ابتدا قرار بود حضورش در استقلال آرمانی باشد، امسال هم برای این تیم خوش درخشیده است. او که در ابتدای فصل در لیست مازاد جواد نکونام قرار گرفت و تا آستانه جدایی از جمع آبی پوشان پیش رفت، در لحظه آخر و با بازگشت به لیست اصلی بار دیگر شانس پوشیدن پیراهن آبی را پیدا کرد. آرمان که شاید بیشتر از سایر بازیکنان قدر این پیراهن را بداند، یکی از تاثیرگذارترین و محبوب ترین بازیکنان حال حاضر استقلال به شمار می آید.

در سوی دیگر آرمین سهرابیانی قرار دارد که امسال به تیم اضافه شده است. سهرابیان که پیش از این نیز سابقه پوشیدن پیراهن استقلال را در کارنامه داشت، به یکی از شانس های گلزنی تیم نکونام بدل شده است. به طوری که هواداران استقلال می بایست هربار و بعد از سانترهای دقیق مهدی مهدی پور، منتظر پرواز آرمین و پس از آن شادی های از ته دلش باشند.

علاوه بر اینها جلالی، حردانی، سلیمی، مرادمند، مطهری، بابایی و بلانکو نیز هر کدام یک گل برای استقلال به ثمر رسانده اند. ابوالفضل جلالی و صالح حردانی دو بازیکنی هستند که همواره به اعتماد جواد نکونام پاسخ مثبت داده و با عملکرد قابل قبول، برای این تیم موثر واقع شده اند.

ایمان سلیمی که امسال به اردوی آبی ها اضافه شده است، پس از یک شروع ناامید کننده در بازی مقابل سپاهان، با تلاش خود به یکی از بازیکنان فیکس تیم تبدیل شد و اگر بدشانسی سراغش نمی آمد، شاید می توانست گل های بیشتری نیز به ثمر برساند. محمدحسین مرادمند نیز شرایطی مشابه ایمان سلیمی داشته و با مصدومیت های متعدد مواجه شده تا از ترکیب این تیم دور بماند.

سه مهاجم استقلال، ارسلان مطهری، پیمان بابایی و گوستاو بلانکو هستند که آنها نیز هرکدام یک گل برای استقلال به ثمر رسانده اند. مطهری که بعد از بازگشت از اردوی تیم ملی امید از ترکیب استقلال دور مانده است، اصلا شرایط خوبی ندارد؛ تا جایی که زمزمه های جدایی اش نیز به گوش می رسد.

گوستاو بلانکو، مهاجم آرژانتینی استقلال نیز از تازه واردانی است که در بازی مقابل تراکتور پایش به گلزنی باز شد. مهاجمی که درست است تنها یک گل به ثمر رسانده، اما عملکردش در زمین هواداران این تیم را امیداور کرده است.

در آخر هم پیمان بابایی قرار دارد که پس از مصدومیت و بازگشت به ترکیب با پاسخ مثبت به اعتماد کادفنی، نام خود را به لیست گلزنان استقلال در این نیم فصل اضافه کرد.

این آمار و ارقام قطعا هوادران استقلال را به آینده تیم شان با جواد نکونام امیدوار می کند. کسی که با دستان خالی در حال ساخت استقلالی است که علاوه بر بودن در جمع مدعیان، با بازی های زیبایش، کام هواداران را شیرین کرده است.

نویسنده خبر : سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13331

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها