عنایتی گلزنی برای تمام فصول 

قصه زندگی آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران جای شنیدن دارد.

به گزارش دبل استار، وقتی نام رضا عنایتی و اینکه چگونه از کارگری به آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران رسید، قصه زندگی حیرت انگیزی برای شنیدن دارد. عنایتی نه فوتبال را از تیم های پایه شروع کرد و نه جایی تست داد.قصه فوتبالی عنایتی را خودش این گونه بیان می کند.

از دوران بچگی فوتبال بازی می کردم اما هیچگاه دید حرفه ای روی فوتبال نداشتم تا اینکه به سربازی رفتم و زمانی که از خدمت برگشتم در کارخانه فرش مشهد مشغول به کار شدم.در زمان کارگری در کارخانه فرش عضو فوتبال این کارخانه شد و با درخشش در فینال مسابقات از طرف مسئولان تیم فوتبال آدنیس که در لیگ ۲ بودند دعوت به بازی شد. عنایتی سال ۱۳۷۸ در ۲۳ سالگی به تیم آدنیس رفت.در سال ۱۳۷۹ از ادنیس به تیم ابومسلم دعوت شد و در فصل دوم حضور خود در بازی ابومسلم و استقلال رشت با زدن ۷ گل سر زبان ها افتاد و در این فصل با ۱۷ گل، آقای گل اولین دوره لیگ شد.در سال ۸۲ با اینکه تا مرز قرارداد داخلی با پرسپولیس رفت اما به علت پاس نشدن چک ها به تیم استقلال تهران رفت و سه سال در این تیم با ۷۷ بازی ۵۶ گل بثمر رساند.دو سال از سه سال حضورش در استقلال آقای گل لیگ با ۲۰ و ۲۱ گل شد.

در سال ۱۳۸۴ از استقلال به تیم الامارات رفت و ۲ سال در این تیم بود از سال ۸۶ هم دو فصل در النصر بازی کرد تا اینکه سال ۱۳۸۸ به ایران بازگشت و یکسال به سپاهان رفت.عنایتی یک سال یک سال در تیم های صبای قم، مس کرمان و دوباره صبای قم بازی کرد و در سال ۹۲ به تیم پدیده مشهد رفت سپس خیلی کوتاه در استقلال تهران بازی کرد. سال ۹۳ سیاه جامگان و در نهایت سال ۹۴ – ۹۵ در ۳۹ سالگی با پیراهن صبای قم از فوتبال کنار رفت.

عنایتی از سال ۸۰ تا ۱۳۸۶ عضو تیم ملی بود و ۳۰ بازی و ۸ گل زده هم دارد.او در اوج دوران فوتبالی خود با وجود آقای گلی لیگ برتر توسط برانکو به تیم ملی دعوت نشد، حالا می گوید اگر برانکو را حلال کرده هم باشم از ته دل او را نبخشیدم.عنایتی همیشه و در هر تیمی بازی کرده با تلاش و کوشش خود و با گلهایش مثمرثمر بود و نکته مهمی که بازی ملی کمی داشت، یکی حضور علی دایی در خط حمله تیم ملی و بازی کردن برانکو با یک مهاجم هدف و نکته دیگر اینکه برانکو زیاد به عنایتی اعتقاد نداشت و همیشه لیست او مشخص بود.

غلامرضا عنایتی با ۱۴۷ گل زده رکورد دار بیشترین گل زده در تاریخ لیگ برتر ایران را دارد.او حتی در هفته آخر اولین دوره لیگ برتر با لباس ابومسلم خراسان در برابر استقلال رشت ۷ گل به ثمر رساند که از لحاظ گلزنی در یک بازی لیگ، یک رکورد محسوب می‌شود. این بازی ۹–۲ به نفع ابومسلم به پایان رسید.عنایتی با استقلال و سپاهان به مقام قهرمانی لیگ برتر رسیده است و از نظر افتخارات فردی هم سه آقای گلی لیگ برتر، بهترین بازیکن فصل لیگ برتر و افتخارات دیگری دارد.او سرمربیگری را با سیاه جامگان آغاز کرد و با قشقایی، هوادار، نفت مسجدسلیمان ادامه داد و هم اکنون سرمربی تیم ملی امید ایران می باشد.

عنایتی فوتبال را با کارگری شروع کرد و هیچ وقت کار کردن خود را در رسانه‌ ها بولد نکرد تا مورد توجه قرار بگیرد. عنایتی با فوتبال و تلاش و گلزنیش همیشه در سرخط خبرها بوده، نه اینکه با مسائل حاشیه‌ای و مصاحبه های بسیار زیاد، بخواهد برای خود نامی دست و پا کند و قهرمان فیک در روزنامه‌ها و سایت ها باشد. اول مهرماه تولد آقای گل لیگ برتر فوتبال ایران، رضای آقای گل می باشد که در هر تیمی بوده، بهترین بازیها را برای آن تیم انجام داده و بیشترین گل را در پایان آن فصل برای تیمش به ثمر رسانده است.عنایتی در یک جمله، گلزنی برای همه فصول با هر تیمی و رنگی و در هر فصلی بوده است.

هواداران استقلال، هیچوقت گلزنی های عنایتی را در دربی ها و بازی های دیگر فراموش نکرده اند و او همواره برای آنها “رضای آقای گل” می باشد و برای او در ادامه مسیر زندگی شخصی و بخصوص سرمربیگریش آرزوی موفقیت دارند.

 

 

منبع خبر : محسن بهره بردار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10944

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها