استقلال صدرنشین قاطع قرن جدید

استقلال، پرامتیازترین تیم قرن جدید محسوب می‌شود.

به گزارش دبل استار، استقلال در تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران همه رکوردها را یک جا به نام خود کرده است. اگر یک نفر بخواهد درباره لیگ برتر فوتبال ایران یک تحقیق کلی کند که پرامتیازترین، بیشترین برد، گل زده، کمترین باخت و گل خورده و بیشترین تفاضل مربوط به چه تیم‌هایی می باشد، احتیاج نیست که درباره هر موضوع جداگانه نام یک تیم را ذکر کند و با بردن نام استقلال او به راحتی به جواب همه سوال‌های خود می رسد.

تاکنون ۲۳ دوره با این فصل لیگ برتر فوتبال کشورمان از لیگ برتر را پشت سر گذاشتیم که ۲۰ دوره آن در قرن ۱۴ و ۳ دوره آن در قرن پانزدهم(۱۵) هجری شمسی برگزار شده که تیم استقلال همانند کل رکوردهای لیگ برتر، این رکورد را نیز به نام خود کرده و با ۱۵۲ امتیاز در صدر جدول با ۶ امتیاز نسبت به پرسپولیس قرار دارد و ما در این گزارش به ۳ فصلی که در قرن پانزدهم برگزار شده بطور جداگانه خواهیم پرداخت.

فصل ۲۱(۱۴۰۱-۱۴۰۰)
استقلال در فصل بیست و یکم با سرمربیگری فرهاد مجیدی توانست در پایان فصل با شکستن رکورد امتیازی در لیگ برتر با ۶۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر شود. استقلال در فصل ۲۱ در مجموع ۳۰ دیدار با ۱۹ برد و ۱۱ مساوی و بدون باخت با ۶۸ امتیاز قهرمان لیگ برتر شود.پرسپولیس ۱۸ برد، ۹ مساوی و ۳ باخت با ۶۳ امتیاز دوم شد و سپاهان با ۱۶ برد، ۸ مساوی و ۶ باخت با ۵۶ امتیاز سوم شد.

فصل ۲۲(۱۴۰۲-۱۴۰۱)
استقلال در فصل ۲۲ با ریکاردو ساپینتو کار خود را شروع کرد و بدنبال دفاع از قهرمانی خود بود که در پایان فصل پرسپولیس در مجموع فصل با ۲۰برد،۶تساوی و ۴ باخت صاحب ۶۶ شد و سپاهان با ۱۹ برد، ۸ مساوی و ۳ باخت در مجموع صاحب ۶۵ امتیاز شد.استقلال با ۱۸ برد، ۸ تساوی و ۴ شکست و مجموع ۶۲ امتیاز در رده سوم جدول فصل ۲۲ قرار گرفت.

فصل ۲۳(۱۴۰۳-۱۴۰۲)
استقلال در این فصل با مشکلات بسیاری کار خود را با جواد نکونام شروع کرد که تا هفته نهم(۹) با ۷ برد، ۱ مساوی و ۱ باخت با ۲۲ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارد و ذوب‌آهن با ۱۰ بازی و ۵برد، ۳ مساوی و ۲ باخت در مجموع ۱۸ امتیاز کسب کرده و پرسپولیس با ۹ بازی و ۵ برد، ۳ تساوی و ۱ باخت با ۱۷ امتیاز در رده سوم جدول قرار دارد که ۱ امتیاز منفی هم از آن‌ها کسر شده است. سپاهان هم با ۱۵ امتیاز در رده پنجم قرار دارد.

“مجموع”
استقلال در ۶۹ دیداری که در این قرن انجام داده است با ۴۴ برد، ۲۰ مساوی و ۵ باخت در مجموع با ۱۵۲ امتیاز در صدر جدول پرامتیازترین تیم باشگاهی در لیگ برتر فوتبال کشورمان می باشد. پرسپولیس با ۶۹ بازی در مجموع ۴۳ برد، ۱۸ تساوی و ۸ شکست در مجموع ۱۴۶ امتیاز در رده دوم قرار دارد و سپاهان با ۱۳۶ امتیاز در رده سوم جدول رده‌بندی امتیاز آورترین در قرن ۱۵ قرار دارد.

به هر حال استقلال بعنوان قدیمی ترین باشگاه ایران همواره در صدر همه رکوردها در ایران و آسیا می باشد و دلیل هجمه‌های روزانه به استقلال هم همین عوامل در کنار اتحاد هواداران و محبوبیت بازیکنان و سرمربی استقلال می باشد.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12319

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها