قانون سقف بودجه، بزرگترین آزمون صداقت فدراسیون نشین ها

مهمترین و بزرگترین آزمون فوتبال ایران قانون سقف بودجه است.

به گزارش دبل استار، بعد از اینکه کمیته انضباطی در کمترین حالت ممکن رای خود درباره تخلفات سپاهان اصفهان درباره دور زدن قانون سقف بودجه را صادر کرد از آن به بعد صحبت های ضد و نقیضی از هر دو طرف دعوا در قالب مصاحبه های مکتوب و دیداری و بیانیه ها علیه یکدیگر مطرح شد. باشگاه سپاهان ابتدا در قالب بیانیه ای اعلام کرد که قانون را دور نزده و اعلام کرد که بعضی از قراردادها از جمله قرارداد کارگزار هادی محمدی را تصحیح کرده است.سپس سازمان لیگ اعلام کرد که باشگاه سپاهان علاوه بر تعهدات پرداخت کارگزاری هادی محمدی و احسان پهلوان، تعهد پرداخت حق کارگزاری کاوه رضایی به مبلغ ۵ میلیارد تومان از محل قرارداد ایشان را به کارگزار مربوطه پذیرفته و ثبت نموده است. مجموع تعهدات ایجاد شده محمدی، پهلوان، و رضایی مبلغ ۲۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای سه فقره قرارداد سهم کارگزار/کارگزاران شده است.

انگار هر چه بیشتر از این پرونده می گذرد ابعاد فساد و جنگ فدراسیون و سپاهان بیشتر می شود و نکته مهم این است که کمیته انضباطی براساس چه چیزی رای بر کسر ۴ امتیاز سپاهان داده که قنبرزاده اعلام کرد که از کمیته انضباطی پرسیده که بخاطر ۴ بازی ۴ امتیاز کسر شده است. اکنون این سوال پیش می آید که آیا اگر سپاهان همه بازی‌های لیگ را انجام می داد و همه تیم‌ها شکایت می کردند آیا ۳۰ امتیاز کسر می شد؟ نکته و سوال دیگری که کمیته انضباطی به آن پاسخ نداده است، این است که سود تیم هایی که شکایت کرده چه بوده است؟ اما در مورد سپاهان و شکایت تیم ها یک چیز به آن توجه نشده است که ذوب‌آهن اصفهان اصلا شکایت نکرده و پرسپولیس هم با سپاهان بازی نکرده و این تیم با شکایت خود و با کمک بقیه به راحتی به صدر رسیده است. آیا نباید یکبار قانون اجرا شود و بازی‌های تیم متخلف ۳بر۰ شود تا یکبار برای همیشه دیگر تیمی جرات دور زدن قانون را نکند.

بعد از سپاهان تیم دیگری گه پرونده ای در مورد تخلفاتش باز شده تیم پرسپولیس می باشد و جمعه ۲۴ شهریور هم تیم آلمینیوم اراک از این تیم شکایت کرده و از ابتدا مشخص بود که اکثر تیم ها و بخصوص تیم های صنعتی به هر نحوی قانون را دور زده اند و اکنون باید دید که پرسپولیس هم به مانند سپاهان جریمه می شود و یا اینکه بخاطر پای پرسپولیس گیر نیفتد در کمیته استیناف پرونده سپاهان هم آرایش بر می گردد.

بنابراین این مهمترین و بزرگترین آزمون فوتبال ایران می باشد که آیا با این همه هجمه و سروصدایی که درباره قانون سقف بودجه و جلوگیری از دور زدن قانون و جریمه های سنگین برای تیم های متخلف در نظر گرفته اند، آیا بازهم با این سروصدا همه چیز به پایان می‌رسد و دیگر کسی یادش نمی آید که قانون سقف بودجه برای چه بوده و برای چه بدون رسیدن به هدف به پایان رسیده است.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10808

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها