مقدمات تمدید یامگا فراهم می‌شود؟

برخی شنیده ها از آغاز برنامه ریزی مدیران باشگاه استقلال برای حفظ کوین یامگا حکایت دارد.

به گزارش دبل استار، تیم فوتبال استقلال از هفته چهاردهم رقابت‌های لیگ برتر در حالی عصر امروز در سیرجان به مصاف گل‌گهر خواهد رفت که این دیدار نه تنها برای استقلالی‌ها از حساسیت خاصی برخوردار است، بلکه از لحاظ آماری برای یک استقلالی جنبه‌های ویژه‌تری خواهد داشت. کوین یامگا که در ابتدای فصل بیست‌و‌یکم به همراه رودی ژستد به‌عنوان بازیکنان آزاد به استقلال پیوستند در‌حالی وارد فصل سوم همکاری خود با استقلال شده است که از او به‌عنوان یکی از باثبات‌ترین بازیکنان خارجی تاریخ آبی‌ها می‌توان یاد کرد. بازیکن فرانسوی که در طول مدت زمان حضور در استقلال در پست‌های مختلف این تیم به میدان رفته و به‌نوعی آچار فرانسه این تیم محسوب می‌شود در طول مدت زمان حضور خود در استقلال برای این تیم در لیگ برتر ۶۶‌بار به میدان رفته که از این تعداد او در ۶۵ بازی به‌طور ثابت برای استقلال بازی کرده و فقط یک بازی را از روی نیمکت آغاز کرده است. نکته قابل توجه اینکه این بازیکن که در‌حال‌حاضر از وی به‌عنوان بهترین گلزن خارجی استقلال در تاریخ لیگ برتر نام برده می‌شود در این رقابت‌ها ۲۰ گل به ثمر رسانده که از این تعداد و به تفکیک گل‌های به ثمر رسیده، او بیشترین تعداد گل‌هایش را به تیم‌های گل‌گهر و ذوب‌آهن زده است تا به همین دلیل بازی با تیم سیرجانی از جذابیت‌های خاص خود برای این بازیکن برخوردار باشد. یامگا که بعد از پنالتی لحظات آخری وی به پرسپولیس در بازی اخیر دربی از وی به‌عنوان قاتل خونسرد استقلال نام برده می‌شود به هر کدام از دو تیم سیرجانی و اصفهانی ۴ گل زده است. او همچنین به تیم مس‌رفسنجان نیز دو گل زده و به تیم‌های پرسپولیس، هوادار، شمس‌آذر، فولاد، نفت‌آبادان، نساجی، مس‌کرمان، نفت‌مسجدسلیمان، آلومینیوم‌اراک و فجرسپاسی نیز هر کدام یک گل زده تا در طول حضور در فوتبال ایران در لیگ برتر به ۱۳ تیم تا به اینجای کار گل زده باشد، ضمن اینکه این بازیکن بلند‌قامت دو گل دیگر استقلال را در رقابت‌های جام‌حذفی و در یک دیدار در برابر تراکتور به‌ثمر رسانده است. بنابراین و با این اوصاف یامگا دوباره به گل‌گهر سیرجان یعنی تیم محبوب خود برای گلزنی رسیده و این در حالی است که او این فرصت را دارد تا در این دیدار با به ثمر رساندن یک گل دیگر از این لحاظ و در بین تیم‌هایی که به آنها گل زده است، رکورددار شود.

* آخرین وضعیت قرارداد بازیکن فرانسوی

یامگا در حالی همچنان به درخشش خود در استقلال ادامه می‌دهد که در چند نوبت خبر فسخ یکطرفه قرارداد این بازیکن با استقلالی‌ها در فصل‌جاری و فصول گذشته به‌خاطر عدم‌تعهد به‌موقع باشگاه برای پرداخت مطالبات این بازیکن شنیده شده است. در آخرین نوبت نیز حدود یک‌ماه پیش خبر دیگری در این خصوص در رابطه با نوتیس یامگا به باشگاه منتشر شد. این در حالی است که این بازیکن فعلا از لحاظ قراردادی در شرایط مناسبی به‌سر می‌برد و باشگاه در‌حال‌حاضر بر اساس قرارداد با او، تعهد عقب‌ مانده‌ای ندارد. البته بازیکن فرانسوی آبی‌ها نیز همواره نشان داده است از حواشی به دور است و با رفتار منطقی و اظهارات خاص خود در مصاحبه‌هایش، به‌عنوان یک بازیکن محبوب خودش را در دل هواداران آبی جا کرده است. این بازیکن بعد از مصدومیت در دربی فصل گذشته در‌حالی سعی کرد خودش را به فینال جام‌حذفی و برای دیدار دوباره با پرسپولیس برساند که در‌نهایت این امر محقق نشد تا در غیاب او استقلالی‌ها ضربات مهلکی را در این دو بازی با دو شکست پیاپی دریافت کنند. این در‌صورتی است که با وجود نوتیس‌های ارائه شده در آن مقطع در‌حالی‌که برای رفع مصدومیتش راهی فرانسه شده بود، این بازیکن در موعد مقرر به تهران بازگشته تا نشان دهد رفتارش حرفه‌ای است. یامگا با توجه به تاثیرگذاری در ترکیب استقلال هم در دوران مجیدی برای استقلال بازی‌‌های درخشانی انجام داد، هم در دوران مربیگری ساپینتو و هم حالا که نکونام در استقلال مربیگری می‌کند توانایی‌‌های خودش را به اثبات رسانده است. این بازیکن ۲۷‌ساله البته یک فصل دیگر با استقلالی‌ها قرارداد دارد و این در‌حالی است که شنیده می‌شود یامگا از طریق مدیر برنامه‌هایش به باشگاه اعلام کرده تنها در شرایطی راضی به تمدید قرارداد با باشگاه استقلال خواهد شد که تمام مطالباتش از این باشگاه پرداخت شود و در وهله بعدی نیز رقم قراردادش نسبت به فصل پیش ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

* یامگا رکورد خارجی‌های استقلال را درو می‌کند؟

بازیکن فرانسوی استقلال می‌تواند امسال با تداوم حضور در ترکیب آبی‌ها و درخشش احتمالی در بازی‌های بعدی در بسیاری از آیتم‌ها خود را به‌عنوان بهترین، گلزن‌ترین و باثبات‌ترین خارجی تاریخ باشگاه استقلال مطرح کرده و حتی این فرصت را هم دارد تا با ۷ ضربه پنالتی دیگر به‌عنوان بهترین پنالتی‌زن تاریخ این باشگاه نیز شناخته شود. یامگا که در‌حال‌حاضر با ۲۲ گل در کنار فرشید اسماعیلی، فرزاد مجیدی و محمود فکری به‌صورت مشترک در رده بیست‌و‌چهارم تاریخ گلزنان استقلال قرار دارد می‌تواند تنها با ۶ گل دیگر در رقابت‌های مختلف با پیراهن آبی به‌عنوان بهترین گلزن خارجی استقلال خود را مطرح کرده و این رکورد را تا مدت‌ها به‌نام خود بزند. او همچنین در این مدت ۶ پاس گل را هم به نام خود به ثبت رسانده است. درحال‌حاضر شیخ دیاباته مهاجم سابق فرانسوی آبی‌ها با ۲۷ گل که ۹ گل آن در آسیا و یک گل دیگر در رقابت‌های حذفی به ثمر رسیده، رکوردار گلزنی در بین خارجی‌های استقلال به شمار می‌رود و یامگا با ۶ گل دیگر از دیاباته درحالی عبور خواهد کرد که او به‌عنوان مهاجم نوک تخصصی در این سال‌ها برای آبی‌ها به میدان نرفته و فقط در ۳ دیدار سنتر فوروارد بازی کرده؛ هر چند بسیاری از گل‌های او از روی ضربات پنالتی به ثمر رسیده است.  همچنین یامگا فعلا با ۱۵ پنالتی گل‌شده دومین گلزن تاریخ آبی‌ها از روی ضربات پنالتی به شمار می‌رود و با ۸ پنالتی دیگر از مرز ۲۲ پنالتی گل شده محمد نوازی، مربی فعلی استقلال هم عبور خواهد کرد. یامگا که بعد از ژستد دومین گلزن خارجی استقلالی‌ها در تاریخ دربی به‌شمار می‌رود در طول تمامی دیدارهای این تیم در رقابت‌های مختلف ۷۱‌بار با پیراهن آبی به میدان رفته است و از این لحاظ نیز این فرصت را دارد تا با پوشیدن پیراهن آبی در ۲۱ مرتبه دیگر از رکورد جی لوید ساموئل فقید نیز عبور کرده و از این لحاظ با ۹۲ بازی رکورددار بیشترین بازی با پیراهن استقلال در بین خارجی‌های این تیم شود. امکانی که در فصل‌جاری و با وجود تعداد بازی‌های باقی‌مانده استقلالی‌ها در رقابت‌های مختلف و البته ثبات بازیکن فرانسوی در ترکیب پسران آبی قریب‌الوقوع خواهد بود.

منبع خبر : فرهیختگان

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13206

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها