خطیر: هیچ امتیازی از استقلال کسر نخواهد شد

از صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال اینگونه برمی‌آید که خیال او بابت شکایت پرسپولیس، آلومینیوم و ذوب آهن راحت است.

به گزارش دبل استار، جلسه کمیته انضباطی برای رسیدگی به پرونده شکایت سه باشگاه پرسپولیس، آلومینیوم و ذوب آهن از استقلال، روز پنج‌شنبه برگزار شد که از صحبت‌های مدیرعامل آبی‌های پایتخت اینگونه به نظر می‌رسد که خیال او بابت عدم کسر امتیاز از این تیم حسابی راحت است.

در حالی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال اعلام کرده ۳ روز بعد از دربی رأی درباره شکایت دو باشگاه پرسپولیس و آلومینیوم اراک علیه باشگاه استقلال صادر خواهد شد و در زمان باقی‌مانده قرار است به ادعاها رسیدگی شود، علی خطیر، مدیر باشگاه استقلال صراحتاً اعلام کرده هیچ امتیازی از این باشگاه کسر نخواهد شد.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این جمله در حقیقت به‌دنبال آسودگی خیال هواداران این باشگاه است. او چنین گفته است: «ما سردمدار رعایت این قانون هستیم. بارها اعلام کردم قانون برای اجرا کردن است نه دور زدن، باشگاه استقلال تخلفی نکرده و نخواهد کرد. خودم در تدوین این مقررات نقش داشتم. اعتقاد داشتم به فوتبال کشور کمک می‌کند. بنا بر رعایت قانون است نه تخلف، بارها هم اعلام کردم و به آن اعتقاد دارم. قانون برای اجرا شدن است.

باشگاه استقلال هم تخلفی نکرده، حالا به هر دلیلی یک سری افراد تحریک شدند تا پای باشگاه استقلال را به این قضیه باز کنند که مقصرش ما نیستیم. اسناد و مدارک باشگاه استقلال موجود است. ما دولتی هستیم. سازمان بازرسی و دیوان محاسبات اصلاً در باشگاه مستقر هستند. اصلاً نمی‌توانید تخلف داشته باشید. استقلال مثل باشگاه‌های دیگر نیست که ۴ شرکت اقماری داشته باشد و بخواهد پرداختی‌هایش را بگرداند. باشگاه پرسپولیس هم همین‌طور است. حرف ما بر مبنای قانون است. چرا نباید بپذیرند؟»

اما در چه مواردی پای استقلال به کمیته انضباطی کشیده شده است؟ یکی از موارد بحث قرارداد محمدرضا خالد‌آبادی است که ۲ ایراد به مبلغ رضایتنامه و همچنین افزایش بیش از ۲۵ درصدی قرارداد برای سال دوم مطرح شده است. در همین راستا مدیر باشگاه استقلال اعلام کرده: «برای رضایتنامه این بازیکن هم دلایل حقوقی خودمان را داشتیم و به دوستان ارائه کردیم. اعتقاد داریم کارمان هم کاملاً قانونی بوده است.»

دیگر موردی که پای استقلال را به کمیته انضباطی کشانده موضوع قرارداد سعید مهری است. باشگاه استقلال در این راستا بارها اعلام کرده بود که برای ثبت قرارداد این بازیکن تنها ۱۶۰ میلیون تومان جا داشته که در صورت امکان، برای نیم‌فصل دوم و پس از باز شدن فضای سقف بودجه، قرارداد او نیز اصلاح خواهد شد.

خطیر پیرامون موضوع مهری نیز این توضیح را داده است: «ما خودمان گفتیم قرارداد مهری تغییر می‌کند. از ابتدا که قرار بود قرارداد مهری ثبت شود، تنها ۱۶۰ میلیون تومان جا داشتیم. او نیز قبول کرد. امسال تنها قراردادهای ثبت شده در سازمان لیگ اعتبار دارد. غیر از این، قرارداد معتبر نیست. توافق ما با مهری هم از ابتدا همین بود که قرارداد بازیکنان دیگر را کم کنیم و قرارداد او را در حد معمول افزایش بدهیم.»

مسائل رفاهی که برای بلانکو در نظر گرفته شده و همچنین موضوع پرداخت مالیات این بازیکن نیز برای استقلال دردسرساز شده که البته خطیر درباره بحث مالیات پاسخی ارائه نکرده، اما درباره کرایه آپارتمان برای این بازیکن گفته که ماهی ۴۵ میلیون طبق عرف برای محل اسکان این باشگاه هزینه روی دوش باشگاه استقلال افتاده است.

توضیح خطیر درباره ایراد از نحوه قرارداد یامگا نیز کوتاه بوده است. ادعا شده استقلال مالیات این بازیکن را به عهده گرفته درحالی که مدیران استقلال معتقدند قرارداد او برای نقل و انتقالات این فصل نبوده است و خطری استقلال را تهدید نمی‌کند.

دیگر مواردی که علیه باشگاه استقلال مطرح شده موضوع قرارداد هاشمی‌نسب است که شاکیان مدعی هستند استقلال از سقف عبور کرده در حالی که خطیر مدعی است زمانی قرارداد این مربی را ثبت کرده که در سامانه به باشگاه استقلال اجازه ثبت قرارداد داده شده است.

ازموارد دیگری نیز در شکایات مطرح شده که باید دید کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال آیا ادله مدیران استقلال را خواهد پذیرفت یا خیر؟! کمیته انضباطی اعلام کرده رأی را ۷۲ ساعت بعد از دربی اعلام خواهد کرد اما اظهارات خطیر به گونه‌ای است که ظاهراً از کسر نشدن امتیاز از استقلال اطمینان دارد که اگر این‌طور باشد یک امتیاز مثبت در کارنامه کاری او در استقلال به ثبت رسید، اما چنانچه کمیته انضباطی بعد از دربی از استقلال امتیاز کسر کند تمام ادعاهای خطیر و راستی سخنان او زیر سؤال خواهد رفت و هواداران دیگر نمی‌توانند به حرف‌های او اعتماد کنند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12779

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها