دو فصل متفاوت استقلال با ساپینتو و نکونام

قیاس آماری فصل ٢٢ و ٢٣ استقلال با دو مربی خارجی و ایرانی می‌توان داشت این است که خط دفاعی این تیم در لیگ ٢٢ به یک باره دچاز تزلزل شد و دلیل آن جدایی مدافعان بود.

به گزارش دبل استار، استقلالِ ساپینتو فصل گذشته را با شکست مقابل سپاهان آغاز کرد و این در حالی بود که آبی‌ها یک فصل کامل رنگ شکست به خود ندیده بودند و آمار کمترین گل خورده در آن فصل برای آنها بود.

در ادامه اما مربی پرتغالی استقلال با پیروزی مقابل ملوان و مس کرمان و همچنین کسب دو تساوی مقابل نفت مسجد سلیمان و پیکان عملکرد قابل قبولی در ابتدای فصل از خود نشان داد.

لیگ بیست و سوم اما استقلال که باز دچار تغییر و تحولاتی شد، جواد نکونام روی نیمکت این تیم نشست تا آبی‌ها یک فصل دیگر هم با مربی جدیدی پا به میادین بگذراند. نتیجه پنج بازی نخست این فصل تحت هدایت نکونام با پیروزی بر صنعت نفت، ملوان، استقلال خوزستان و مس رفسنجان ۴ برد و ١٢ امتیاز بوده به دست آورده و تنها برابر سپاهان نتیجه ره واگذار کند.

قیاس آماری فصل ٢٢ و ٢٣ استقلال با دو مربی خارجی و ایرانی می‌توان داشت این است که خط دفاعی این تیم در لیگ ٢٢ به یک باره دچاز تزلزل شد و دلیل آن جدایی مدافعان بود. از همین رو استقلال ۵ هفته نخست فصل گذشته را به سه گل خورده آغاز کرد که البته سیستم تهاجمی ساپینتو نقش مهمی در آن داشت.

در فصل جدید نیز که استقلال باز هم مشکل مهره‌های تاثیرگذار کارآمد داشت اما نکونام تصمیم گرفت با موجودی فعلی در اولین تجربه سرمربیگری خود در استقلال، فصل را آغاز کند که نتیجه آن تا هفته پنجم ١٢ امتیاز، شش گل زده و یک گل خورده بوده است که نشان می‌دهد نکونام در تقویت و بازسازی خط دفاعی پیشرفت خوبی داشته و با امید گل نزدیک به استقلالِ ساپینتو، بتواند اعتدالی در این مورد ایجاد کند. در واقع فصل گذشته با امید گل ۵.۲۶ و این فصل با ۵.١٨، تیم نکونام تفاوت فاحشی با تیم ساپینتو نداشته است.

 

منبع خبر : راضیه شیروانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11385

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها