عملکرد فرهاد، ساپی و نکو در نیم فصل‌ها

استقلال نکونام در نیم فصل اول لیگ23 بهترین خط حمله را در مقایسه با استقلال مجیدی و ساپینتو داشته است.

به گزارش دبل استار، فوتبال ایران ۱۶ تیم لیگ برتری دارد که هر تیم در نیم فصل ۱۵ بازی و در مجموع یک فصل ۳۰ دیدار انجام می دهد و همیشه جمله ای درباره کسی که قهرمان نیم فصل می شود، بیان می کنند که واقعا حرف درستی است و آن این است که به قهرمان نیم فصل جام نمی دهند.

استقلال در فصل های ۲۱، ۲۲ و ۲۳ همواره بعنوان تیم های اول و دوم جدول رده بندی در نیم فصل اول بوده است و ما در این گزارش به عملکرد فرهاد مجیدی، ساپینتو و جواد نکونام در نیم فصل های اول فصل ۲۱، ۲۲ و ۲۳ می پردازیم.

فرهاد مجیدی(۲۱)
فرهاد مجیدی بهترین نتایج را در نیم فصل های لیگ برتری با استقلال کسب کرده است. فرهاد فصل را با ۳ پیروزی توام با کلین شیت آغاز کرد و استقلال در نیم فصل ۲۱ از مجموع ۱۵ دیدار صاحب ۱۰ برد و ۵ مساوی و بدون باخت با ۳۵ امتیاز قهرمان نیم فصل شد. از مهمترین خصوصیات تیم فرهاد مجیدی بابرنامه و باتاکتیک بودن به چیزی که ابتدا در افکارش بود را با کمک ایتالیایی خود بخوبی پیاده کرد و نتیجه هم گرفت.استقلال در نیم فصل ۲۴ گل زده و ۵ گل خورده داشت که ۳ گل دیدار با گل گهر بخاطر نتیجه کمیته انضباطی بود.

ساپینتو(۲۲)
استقلال در فصل ۲۲ با ریکاردو ساپینتو پرتغالی کار خود را آغاز کرد که جانشین فرهاد مجیدی شده بود که تیم را بدون شکست قهرمان کرده بود. ساپینتو فصل را با شکست آغاز کرد تا یک فصل بی شکستی را با شکست آغاز کند. ساپینتو بخاطر آشنایی نداشتن با لیگ برتر فوتبال ایران کمی طول کشید تا سیستم و تاکتیک مورد نظر خود که بر پایه پرسینگ از جلو بود را بخوبی جای بیندازد.ساپینتو در ۱۵ دیدار ۷ برد، ۶ تساوی و ۲ باخت داشت که ۲ باخت مقابل سپاهان و تراکتور در اولین و آخرین دیدار فصل بود.

ساپینتو با ۲۷ امتیاز در نیم فصل اول عملکردی خوبی نسبت به فرهاد مجیدی نداشت و شاید همین عملکردش در نیم فصل اول مهمترین دلیلی بود که استقلال قهرمانی را از دست داد. استقلال با ساپی در نیم فصل اول ۱۵ گل زده و ۱۰ گل خورده داشت که نیم فصل دوم در دو دیدار ۱۳ گل زد و این یعنی او ترکیب استقلال و نفرات خود را بخوبی شناخته‌ بود.

جواد نکونام(۲۳)
استقلال بعد از ساپینتو به سراغ جواد نکونام رفت و در حالی که سخت ترین فصل نقل‌وانتقالاتی را سپری کرده بود و هواداران استقلال هم از مدیریت و تغییرات گسترده‌ در باشگاه ناراضی بودند فقط به جواد نکونام اعتماد کردند. نکونام فصل را با پیروزی ۳بر۰ در آبادان آغاز کرد و سپس ملوان را با یک گل در آزادی برد و تنها باخت نیم فصل را در اصفهان با یک پنالتی اشتباه به سپاهان واگذار کرد.این شکست آخرین بازی بود که استقلال متحمل شد.

استقلال در این فصل تمام بازی‌های خود در آزادی را با برتری پشت سر گذاشت که این مهمترین نکته مثبت تیم جواد نکونام بود. استقلال در ۱۵ دیدار نیم فصل با ۹ برد ۵ مساوی و ۱ شکست با ۳۲ امتیاز فعلا در صدر جدول است و سپاهان و پرسپولیس اکنون ۳۱ و ۲۹ امتیاز دارند که هر کدام یک بازی عقب افتاده مقابل شمس‌آذر و مس رفسنجان در خارج از خانه دارند استقلال در ۱۵ بازی ۲۳ گل زده و ۹ گل خورده داشته است.

《مقایسه》
استقلال در این ۳ فصل با فرهاد مجیدی ۳۵ امتیاز کسب کرده که دیدار با گل گهر با رای کمیته انضباطی بوده که اگر آن هم در نظر نگیریم باز هم با ۳۳ امتیاز بهترین امتیاز گرفته و سپس نکونام ۳۲ و ساپینتو با ۲۷ امتیاز قرار دارند.

فرهاد مجیدی در ۱۵ بازی بدون باخت، جواد نکونام با ۱ و ساپینتو با دو باخت در رده‌های بعدی قرار دارند.

ساپینتو با ۱۵ گل زده بدترین خط حمله فرهاد مجیدی ۲۴ گل زده و نکونام ۲۳ گل زده که ۳ گل تیم فرهاد با رای کمیته انضباطی بوده و این یعنی تیم نکونام بهترین خط حمله را داشته است. تیم فرهاد ۵ گل خورده، جواد نکونام ۹ و ساپینتو ۱۰ گل خورده داشته اند.

تیم فرهاد و جواد و ساپی هر کدام خصوصیت خاص خود را داشته اند و باید دید در نیم فصل دوم جواد نکونام سرمربی این فصل استقلال آیا این نتایج را ادامه می دهد و می تواند تیم را به قهرمانی برساند یا خیر؟

برای رسیدن به این جواب باید ابزار لازم در اختیار نکونام که همانا بازیکن می باشد را قرار داد و تا آخر فصل صبر کرد.

 

نویسنده خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13312

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها