تعیین صدرنشین با داور!

باز هم نبودن VAR و اشتباهات داوری در سرنوشت جدول لیگ برتر ایران تأثیر مستقیم گذاشت.

به گزارش دبل استار، لیگ فوتبال جزء محدودترین لیگ های جهان می باشد که در آن ” وار” وجود ندارد. قبلا دلیل عدم “وار” را تحریم های بین المللی و آمریکا و نداشتن بودجه عنوان می کردند، تا اینکه همه این‌ بهانه ها با آوردن “وار” جهت مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، مشخص شد که نداشتن بودجه و تحریم ها همه بهانه بوده است و انگار مسئولان فدراسیون و ورزش کشور دوست نداشتند که لیگ برتر لااقل تو حدودی عادلانه تر برگزار شود. در این یک دهه اخیر لیگ برتر فوتبال کشورمان، صدای ۱۵ تیم دیگر لیگ برتر را در آورده است و اکثر هواداران فوتبال ایران با قاطعیت کمیته داوران و کلیه ارکان فدراسیون را به حمایت از یک تیم خاص باور دارند که خود هواداران این تیم نیز دیگر باورشان شده که بدون کمک های فدراسیون و داوران شانس قهرمانی نداشتند.

اگر بخواهیم فقط همین ۵ هفته لیگ برتر فوتبال ایران را بین دو تیم پیروزی و استقلال که در رده اول و دوم جدول رده‌بندی هستند و دارای بیشترین هوادار در کشور می باشند را با هم مقایسه کنیم به نقش دست های پشت و اکنون روی پرده که علنی شده در صدرنشینی تیم قرمزپوش پایتخت و صدرنشین نشدن استقلال مورد بررسی قرار دهیم به نقش داوران در صدرنشینی تیمی که در جامعه فوتبال کشورمان به حکومتی معروف شده بیشتر پی می بریم.
در هفته اول استقلال در حالی در آبادان با نتیجه قاطع برنده شد که در آن بازی دو پنالتی استقلال را نگرفتند و در روز بعد پرسپولیس در حالی آلمینیوم با یک گل به برتری رسید که این گل کاملا آفساید بود. در هفته دوم استقلال در آزادی ملوان را برد و در حالی که یک پنالتی باز هم برای استقلال سوخت و در تبریز تیم رقیب روی اشتباه دروازه بان حریف به برتری رسید. در هفته سوم استقلال در حالی با یک گل در اصفهان به سپاهان سوخت که پنالتی منجر به گل سپاهان به هیچ وجه خطا که نبود، بلکه خطای رو ارسلان مطهری ابتدا اتفاق افتاد. در همان هفته پرسپولیس در آزادی تا دقایق آخر با یک گل مقابل ذوب‌آهن عقب بود که با گل گولسیانی آفساید به نتیجه مساوی رسید. تا اینجای جدول استقلال ۶ امتیاز داشت که باید لااقل ۷ امتیاز داشته باشد و پرسپولیس ۷ امتیاز که باید ۴ امتیاز داشته باشد. در هفته چهارم پرسپولیس توانست فولاد را در اهواز ببرد و استقلال با یک گل استقلال خوزستان را برد و در هفته هفتم استقلال با یک گل مس رفسنجان را برد که در نیمه نخست یک پنالتی بسود استقلال گرفته نشد و بازیکن مس مستقیم اخراج نشد. در روز بعد پرسپولیس باز هم با کمک داور در حالی که با یک گل جلو بود باز هم داور گل سالم گل گهر را نگرفت تا باز یک امتیاز رقیب به سه امتیاز ارتقا پیدا کند.
بنابراین پرسپولیس اکنون با ۵ بازی ۱۳ امتیاز دارد که در واقع اگر ۲ امتیاز با آلمینیوم، ۱ امتیاز ذوب‌آهن و ۲ امتیاز گل گهر را از ۱۳ امتیاز پرسپولیس کم کنیم آنها فقط ۸ امتیاز دارند و استقلال اگر بدون پنالتی ها که تعداد گل های آنها را زیاد می کرد اکنون با ۱۳ امتیاز و با ۵ امتیاز اختلاف با پرسپولیس صدرنشین مطلق لیگ برتر فوتبال ایران بود. اکنون فقط ۵ هفته از لیگ گذشته و تیمی که فقط با شارلاتانیزم و بیانیه دادن و بازیگری از همه طلبکار است، فقط ۵ امتیاز سود کرده است و استقلال در حالی که در ۵ بازی ۵ پنالتی آنها سوخته و تنها شکستش به لطف یک پنالتی یارانه ای به حریف شکست خورده است ۱ امتیاز ضرر کرده است. اکنون تیمی که ۵ امتیاز از داوری سود کرده، تیم رقیب خود یعنی استقلال که اینهمه ضرر کرده را حکومتی می داند و این طنز بزرگ ماجراست که تیمی که ۵ امتیاز سود برده، هر روز و هر بازی از همه طلبکار است و شعار آنها انگار این است که بهترین دفاع همواره حمله می باشد و متاسفانه انگار کمک به طلبکارها و خوردن حق مظلوم ها در فوتبال ایران یک امر عادی شده است.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11354

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها