حضور مربی سابق استقلال در دانشگاه آمریکا

مجید صالح مربی سابق تیم ملی و باشگاه‌های استقلال، پیکان و ذوب آهن بعنوان مدیر افزایش عملکرد فوتبال در دانشگاه UC Irvine (UCI) کشور آمریکا منصوب شد.

به گزارش دبل استار،صالح که آخرین بار به عنوان مربی در تیم پیکان حضور داشت در تیرماه سال ۹۸ از سمت خود در این تیم استعفا داد و چندسالی است به کشور آمریکا مهاجرت کرده است، توانست در پی تلاش‌های خود و علی رغم محدودیت‌هایی که پاندمی کرونا در سال‌های اخیر به وجود آورده بود، به این سمت در یک دانشگاه رده بالای آمریکایی برسد. وظایف افراد عهده‌دار سمت (Director of Enhancing Soccer Performance) بی‌شباهت به مدیرفنی نیست.

دانشگاه UCI در بالاترین سطح مسابقات دانشگاهی و کالجی کشور آمریکا قرار دارد و از حیث اعتبار تحصیلی نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. کیفیت این مسابقات در حدی است که باشگاه‌های مطرح لیگ حرفه‌ای امریکا (ام‌ال‌اس) مثل ال ای گلکسی، ال ای اف سی و سن خوزه مستقیما از بین بازیکنان این رده از مسابقات دانشگاهی، بهترین‌ها را برای تیم‌های خود گزینش می‌کنند.

ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان درجام جهانی ۱۹۹۲ در سمت جدید خود با سرمربی تیم در موارد مختلف از جمله زمینه‌های تکنیکی، تاکتیکی، سیستم‌های فیزیکی یا همان بدنسازی، انتخاب بازیکنان تیم در هر فصل مسابقات و ترانسفر آنها به لیگ حرفه ای آمریکا و حتی تغذیه و موارد پزشکی ورزشی نیز همکاری می‌کند.

گفتنی است که این سمت برای اولین بار در این تیم ایجاد شده است و مربی سابق استقلال که دارای مدرک پرولایسنس هم هست، موفق شده در بین کارشناسان و مربیان المللی به این سمت برسد.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10528

۴ نظر

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها