دربی‌های پایتخت ایران همیشه پر از حاشیه است

مدرس فیفا گفت: چیزی جز جنگ اعصاب به اسم دربی ندیدیم و این موضوع باعث خجالت است.

به گزارش دبل استار، مسعود اقبالی درباره دربی ۱۰۲ تیم‌های استقلال و پرسپولیس که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، اظهار کرد: این فوتبالی که پرطرفدارترین تیم‌های ایران انجام دادند باعث خجالت است. لوث کردن فوتبال را دیدم وگرنه در کجای دنیا دیدیم یک بازی دربی این قدر ضعیف باشد. باید هر دو تیم بهترین و زیباترین بازی خود را انجام دهند نه اینکه در طول بیش از ۱۱۰ دقیقه بازی با احتساب ۱۶ دقیقه اضافه نیمه دوم، فقط چند ضربه ایستگاهی را شاهد بودیم و یک شوت از پرسپولیس که تنها گل این تیم بود.

چرت تماشاگران با گل پرسپولیس پرید

وی ادامه داد: دو تیم در کار‌های دفاعی و هجومی اگر برنامه‌ای هم داشتند به قدری تحت تأثیر احساس خود بودند و استرس و اضطراب زیادی که بر بازی حاکم بود که بدون منطق به توپ ضربه می‌زدند و اصلاً بازی رضایت‌بخشی را ارائه نمی‌کردند. تماشاگران از این بازی یکنواخت بدون هدف مشخص خسته شده بودند و چرت آنها با گل پرسپولیس پرید و بعد از آن هم استقلال تقلا می‌کرد تا هر طور شده بازی را به تساوی بکشاند. سیستم کمک داور ویدئویی آمده تا شاهد فوتبال روانی از سوی هر دو تیم باشیم و روی صحنه‌هایی که مشکوک است داور به بازبینی صحنه بپردازد. هیچ کجا داور را محاصره نمی‌کنند و با فشار آوردن روی او، مجبورش نمی‌کنند تا برود و صحنه را بازبینی کند. جوری رفتار کردند که VAR را رسماً جواب کرده بودند. حتی داور خطای بی‌مورد را می‌گرفت، از آن طرف خطایی که باید گرفته نشد.

دربی‌های پایتخت ایران همیشه پر از حاشیه است

مدرس فیفا خاطرنشان کرد: بازیکنان و مربیان ما تقصیری ندارند، چون از ابتدا که الفبای فوتبال را آموزش می‌دادند به آن‌ها فوتبال تحت فشار را نیاموختند. مگر دربی ایران چقدر در قیاس با دربی‌های بزرگ دنیا برگزار می‌شود، مهم است. چطور در آن دربی‌ها شاهد بازی‌های چشم‌نواز، پرگل و کم حاشیه هستیم، ولی دربی‌های پایتخت ایران همیشه پر از حاشیه است. گاهی پیش می‌آید که در آن دربی‌ها بازیکنان داخل زمین با هم درگیر می‌شوند، ولی در کنار زمین و لب خط، حواشی را کادرفنی دو تیم جمع می‌کنند. در ایران قضیه برعکس است. رفتار‌هایی که جواد نکونام در کنار زمین داشت چه پیامد‌هایی به دنبال دارد. وقتی سرمربی استقلال اضطراب را در رفتار خود به وضوح نشان می‌دهد این اضطراب به داخل زمین و تیمش منتقل می‌شود.

سازگاری با فوتبال روز دنیا نداریما

اقبالی خاطرنشان کرد: چیزی جز جنگ اعصاب به اسم دربی ندیدیم. سازگاری با فوتبال روز دنیا نداریم. کسب نتیجه به هر قیمتی باعث می‌شود تا فوتبال پیشرفت نکند. بازی تیم رقیب هم خراب می‌شود. هیچ‌وقت این همه تنش در یک بازی دربی دیده نشده، مفاهیم نوین تاکتیکی در چنین دیداری اجرا نمی‌شود. تفکرات عامه گرایانه و پوپولیستی بر فوتبال ما حکمرانی می‌کند. تماشاگران هم دانش روز دنیا را ندارند. دیدن فوتبال بهترین تیم‌های دنیا که دلیل نمی‌شود تماشاگران بتوانند به چنین علمی دست یابند. مثل تماشای نمایش بهترین بازیگران تئاتر و سینما که تماشاگر یا بیننده نمی‌تواند ایفای نقش کند؛ بنابراین هر چه سرمربی و بازیکنان تیم محبوبش بگویند به نظرش درست است، چون با آن‌ها احساس هم‌ذات پنداری می‌کند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13018

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها