افشاریان؛

بادامکی حرفی بزند که رضای خدا را داشته باشد/ مکالمات VAR کاملا محرمانه است

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال به درخواست پرسپولیس برای انتشار مکالمه موعود بنیادی‌فر با داور VARدربی ۱۰۲ واکنش نشان داد.

به گزارش دبل استار، خداداد افشاریان درمورد شکایت باشگاه پرسپولیس از خودش به دلیل فیلمی که در زمان گل استقلال در دربی ۱۰۲ از جایگاه ویزه منتشر شده است، اظهار داشت: نمی‌دانم به چه دلیل شکایت شده اما آنچه واقعا به عنوان رئیس کمیته داوران خستگی را روی تن من گذاشته همین صحبت‌ها است که واقعا شاید بدون رضای خدا باشد و از آن خیلی ناراحت هستم.

وی افزود: شاید تنها فردی که در ورزشگاه به هیچ چیز جز داوری فکر نمی‌کرد من بودم. من در ردیف دوم جایگاه نشسته بودم اما وقتی موعود بنیادی‌فر به عنوان داور بازی که زیر مجموعه من است می‌خواست به کنار زمین بیاید و VAR را ببیند، نمی‌دیدم او و آدم‌هایش چه کار می‌کنند. به همین دلیل جلو آمدم تا رفتارش را ببینم. در آن صحنه هم اصلا متوجه نشدم فردی که روی دوش من پرید، چه کسی است.

رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال تصریح کرد: نمی‌دانم آن فرد که بود و چه اتفاقی افتاد. از این کار شوکه شده‌ام. حتی بعدش هم نفهمیدم چه کسی بود.

افشاریان درخصوص اظهارنظر حسین بادامکی، معاون باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه آن شخص به او نزدیک بوده که روی دوشش پریده است، گفت: بادامکی بازیکن بسیار بزرگ و آدم باشخصیتی است. اهل مشهد و شهر امام رئوفان است. باید حرفی بزند که رضای خدا را داشته باشد. اصلا آن شخص را نمی‌شناسم. اخلاقا، شرعا و منطقا هم این فرد به من نزدیک است. حتی اگر نزدیک هم باشد، وقتی از پشت روی دوش من پریده است، چه‌ گناهی دارم؟

وی ادامه داد: نمی‌خواهم گناه کسی را بشورم اما حدس می‌زنم شاید آن شخص با فردی که فیلم گرفته هماهنگ کرده است. از قضا روز گذشته جایگاه VIP  بسیار شلوغ بود و استقلالی‌ها و پرسپولیسی‌های زیادی در آن حضور داشتند. در این مدتی که رئیس کمیته داوران هستم، ۳_۲ بار پرسپولیس قهرمان شد. تا روز گذشته پرسپولیسی بودم و حتی وقتی روز گذشته داخل زمین رفتم برخی به من این لقب را داده و گفتند افشاریان پرسپولیسی است اما از شب گذشته استقلالی شدم!

عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال عنوان کرد: طبق این حرف‌ها نمی‌دانم با خودم چند چند یا طرفدار کدام تیم هستم اما فقط طرفدار تیم داوری هستم. پس از پرش آن فرد هم با یک نفر صحبت کردم که اصلا فوتبالی نبود و به هیچ رنگی علاقه نداشت. یک مسئول بود که درمورد صحنه پنالتی هم با وی حرف نزدم که اجازه بفرمایید آن صحبت را نگویم.

افشاریان درپاسخ به این سوال که به داوری این بازی چه نمره‌ای می‌دهد، توضیح داد: به وجود VAR نمره ۲۰ می‌دهم‌. فدراسیون فوتبال، کمیته داوران، وزارت ورزش، دولت و سایر نهادها دوست داشتند این سیستم در بازی باشد و ما هم تلاش خود را کردیم. با ورود VAR اتفاق خوبی افتاد و به اجرای عدالت در بازی کمک کرد. تیم داوری هم بسیار موفق بود‌. شاید اشتباهاتی هم بوده که قابل بحث و کارشناسی است.

وی درمورد اینکه آیا منظورش از اشتباهات صحنه امید حامدی‌فر است، پاسخ داد: اجازه بدهید درمورد صحنه‌ها صحبت نکنم زیرا بازی ناظر دارد و نمره داوری هنوز به دست من نرسیده است. این بازی تمام شد اما هیچکس به متن فوتبال توجه نکرده و حتی فنی حرف نزد. مشکل این است کل فوتبال ما مسائل حاشیه‌ای شده اما باید اجازه بدهیم مردم از فوتبال لذت ببرند.

رئیس کمیته داوران درواکنش به این موضوع که اگر در آن صحنه داور قانع می‌شد خطای حامدی‌فر روی زاهدی مستحق کارت زرد دوم است، می‌توانست به سراغ VAR برود، گفت: داور باید برای تمام صحنه‌های مربوط به محوطه جریمه، گل بودن یا نبودن،  خطاهایی که منجر به کارت قرمز مستقیم شود یا در تنبیهات دچار اشتباه شده می‌تواند سراغ کمک VAR برود. در آن صحنه کمک داور ویدیویی ما شکی برای نشان ندادن کارت قرمز نداشت‌ و نظرش این بود داور باید کارت زرد بدهد. به همین دلیل نمی‌توانست ورود کند. VAR برای صحنه‌ای که منجر به کارت زرد می‌شود، اصلا ورود نمی‌کند حتی اگر آن کارت اخطار دوم باشد. این موضوع یک پروتکل است. کمک داور ویدیویی اعتقاد داشت آن حرکت نشان دادن کارت قرمز مستقیم ندارد.

افشاریان درمورد درخواست بادامکی و باشگاه پرسپولیس مبنی بر انتشار مکالمه بنیادی‌فر و کمک داور ویدیویی در صحنه اعلام پنالتی به سود استقلال، عنوان کرد: مکالمات VAR و مجموعه داوری حاضر دز استادیوم‌ کاملا محرمانه است. حتی اتفاقاتی که در اتاق کمک داور ویدیویی پیش می‌آید قابل پخش نیست. فقط برخی مواقع خود فیفا برای آموزش دادن، مکالمات داوران را ضبط و از آن استفاده می‌کند.

وی درپاسخ به این سوال که در فوتبال دنیا مثل بازی لیورپول که زیرنظر اتحادیه فوتبال انگلیس برگزار شد گاهی مواقع مکالمات داور و اتاق VAR پخش می‌شود، توضیح داد: موضع رسمی کمیته داوران درمورد VAR را گفتم. اصلا ضبط نشده که بخواهیم منتشر کنیم.

رئیس کمیته داوران در گفت و گو با برنامه شب‌های فوتبالی درواکنش به این موضوع که مگر می‌شود این مکالمات ضبط نشده باشد، گفت: از من سوال کردید و جواب دادم. صحبت رسمی کمیته داوران را گفتم. باز هم می‌گویم مکالمات را ضبط نکردیم. برای این کار باید از فیفا مجوز بگیریم. برای ضبط مکالمات حتما باید مجوز فیفا را داشته باشیم.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13023

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها