صعود و نزول بازیکنانی که در استقلال بازی کرده‌اند

بازیکنانی که در استقلال ستاره بودند و از این تیم جدا شدند، این فصل شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند.

به گزارش دبل استار، در فوتبال ایران و جهان همه بازیکنان، همواره در یک تیم عملکرد مشخصی نداشته‌اند. بعضی بازیکنان در یک تیم و در یک دهه سوپراستار یک تیم بوده‌اند و با رفتن به باشگاه دیگر، نه تنها از نظر فنی افت می کنند، بلکه نیمکت نشین و یا سکونشین نیز می شوند.

در چند سال گذشته بازیکنان زیادی در استقلال در اوج آمادگی و در یک کلمه ستاره تیم بوده‌اند که با خروج از استقلال و رفتن به تیم های خارجی یا باشگاه های دیگر داخلی بشدت افت کرده و هر کاری کرده تا باز هم به استقلال برگردند. خاصیت تیم‌های بزرگ این است که بازی بازیکنان بخاطر هواداران بیشتر و در دید بودن از نظر هوادار، روزنامه‌نگاران، رسانه ها و تحلیل گران، بیشتر به چشم می آید و با تبلیغات و به تصویر کشیدن و هر ساعت در خبرها بودن، باعث پیشرفت و موفقیت آنان نیز می شود.

در چند سال گذشته مهدی قایدی ستاره ی بی چون و چرای استقلال بوده است که بار اول بعد از درخشش در تیم فرهاد مجیدی و در زمان مدیریت مددی، او را با قراردادی ۵ ساله به شباب الاهلی امارات فروختند تا با پولی که از فروش او به استقلال می رسد، بتوانند بدهی استراماچونی را بدهند. قایدی بعد از جدایی از استقلال و رفتن به شباب الاهلی بعد از چند هفته که در ترکیب ثابت این تیم قرار گرفت، نتوانست درخششی که مدیریت و کادرفنی الاهلی امارات از او انتظار داشتند را به معرض نمایش قرار دهد و به یک بازیکن ذخیره تبدیل شد. قایدی بعد از یک فصل و در حالی که سرمربی شباب الاهلی به او اعلام عدم نیاز کرده بود، بعنوان یک بازیکن قرضی به استقلال برگشت و بعد از چند هفته و با تمرینات بدنی بعنوان یک وینگر در ترکیب اصلی تیم ساپینتو قرار گرفت و در پایان فصل باز هم بعنوان بهترین بازیکن لیگ و استقلال بار دیگر درخشید و نشان داد که قایدی و استقلال برای هم ساخته شده‌اند.

قایدی در انتهای فصل گذشته و بدلیل اینکه قرضی به استقلال پیوسته بود و باید بعنوان خرید دائمی با استقلال قرار می بست، بار دیگر به امارات پیوست و بعنوان بازیکن قرضی به تیم اتحاد کلبا که فرهاد مجیدی سرمربی آن تیم است، پیوست و در این مدت هنوز نتوانسته آن طور که در استقلال درخشیده، توانایی خود را نشان دهد و هنوز برای کلبا هیچ گلی به ثمر نرسانده است.

در سال‌های قبل روزبه چشمی، فرشید اسماعیلی، حسین زاده، نورافکن، کاوه رضایی، نیکبخت واحدی، بائو، آندو تیموریان، پاتوسی، علی کریمی و بسیار زیادی از بازیکنان بوده اند که فقط در استقلال درخشیده اند و با جدایی از استقلال دچار افت فنی شده‌اند‌. اینها دلیل بسیار روشنی بر این می باشد که بازی در تیم استقلال است که به بازیکنان شخصیت می دهد و نه جدایی از استقلال که با نام بردن این بازیکنان که فقط چند درصد کمی از آنها می باشد، به خوبی دلیل بسیار روشنی بر این ادعا نیز می باشد.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10952

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها