دبل استار گزارش می‌دهد:

اشتباهات تاثیرگذار داوری در لیگ برتر

در سه هفته‌ای که از فصل جدید لیگ برتر گذشته، تاثیر اشتباهات داوری در جدول رده‌بندی مشهود است.

به گزارش دبل استار، با این که اشتباهات داوری جزئی از فوتبال است و نمی‌توان آن را کتمان کرد اما در لیگ برتر امسال این اشتباهات به طور کلی جدول رده‌بندی را تحت تاثیر قرار داده است.

اگر نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ برتر ایران بندازیم خواهیم دید که اگر اشتباهات داوری نبود به طور کلی امتیازات این جدول با تغییرات زیادی همراه می شد.

در جدول رقابت ها سپاهان با برد تقدیمی که در برابر استقلال به دست آورد صدر جدول را در اختیار دارد و پس از آن گل گهر و پیروزی در رده دوم و سوم هستند و آبی ها رده چهارم را در اختیار دارند.

اگر اشتباهات داوری در سه هفته اول را بررسی کنیم به گواه کارشناسی های بسیاری از کارشناسان امتیازات تیم های اول تا چهارم به طور کلی تغییر می کند.

دو اشتباه تاثیرگذار در بازی دوم و سوم تیم پیروزی به این تیم ۶ امتیاز تقدیم کرد و هیچکس پاسخگوی این اشتباهات نبوده و باز هم مسئولان این تیم از داور مسابقه شکایت می کنند.

پیروزی_ آلومینیوم

اولین اشتباه داوری برای تیم قرمز در هفته اول رخ داد جایی که علی نعمتی بازیکن پیروزی در آفساید بود اما داور و کمک داور این دیدار این صحنه را ندیدند تا اولین سه امتیاز سرخ ها با کمک داور بدست آمده باشد.

در این دیدار کار به جایی رسید که سرمربی پیروزی اعلام کرد که این آفساید میلیمتری بوده است و دست داور در آین طور صحنه ها باز است.

پیروزی _ذوب آهن

باز هم یک امتیاز دیگر در هفته سوم تقدیم شاگردان گل‌محمدی شد و این تیم از شکستی حتمی گریخت تا موفق شود در هفته سوم بدون شکست بماند.

در این دیدار کار از اشتباه داوری گذشت و دیگر هیچ کس نتوانست آن را کتمان کند و همه کارشناسان اشتباه مهلک داور بازی را تایید کردند.

استقلال _ سپاهان

یک اشتباه تاثیر گذار دیگر از داوران در دیدار استقلال و سپاهان رقم خورد جایی که کوپال ناظمی داور این مسابقه با بی دقتی تمام به طور کلی نتیجه این بازی را تغییر داد.

داور بازی روی گل سپاهان به کلی اشتباه کرد و قبل از اعلام خطای پنالتی برای میزبان باید خطای سیاوش یزدانی مدافع این تیم را روی بازیکن استقلال اعلام می کرد.

اگر داور در دقایق پایانی نیمه اول این اشتباه را مرتکب نمیشد بدون شک جریان بازی در نبمه دوم به طور کلی به نفع استقلال رقم میخورد و این تیم حداقل یک امتیاز را بدست می آورد.

علاوه بر این اشتباهات دو اشتباه دیگر در دیدار های اول و دوم استقلال رقم خورد و دو پنالتی بر روی ارسلان مطهری و محمد حسین مرادمند از طرف داوران گرفته نشد اما با توجه به برد استقلال این اشتباهات مورد توجه قرار نگرفته است.

با این تفاسیر اگر بخواهیم جدول رقابت ها تا هفته سوم را بدون اشتباهات داوری در نظر بگیریم استقلال و سپاهان با ۷ امتیاز در رده اول و دوم قرار می گیرند و پس از آن تیم محبوب آقایان با چهار امتیاز در رده سوم قرار خواهد گرفت.

باید دید این اشتباهات که هر ساله از نیم فصل دوم شروع میشد و امسال از هفته دوم و سوم آغاز شده است تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و داوران تا چه زمانی از پاسخگویی مصمون خواهند بود.

منبع خبر : مهرداد یاراحمدی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10205

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها