پیشکسوت استقلال:

نیمکت پرسپولیس از قدیم حاشیه سازی می‌کرد/نکونام حق دارد با دورببین‌های تلویزیونی صحبت نکند

پیشکسوت تیم استقلال گفت: نیمکت پرسپولیس از قدیم حرکات و رفتارها حاشیه‌ای داشت.

به گزارش دبل استار، علی جباری، در مورد دربی ۱۰۲ و توقف استقلال مقابل رقیب سنتی، اظهار داشت: اتفاق خوبی که در این بازی افتاد، استفاده از سیستم کمک داور ویدئویی بود. این اتفاق نشان داد چرا پرسپولیسی‌ها از بودن VAR ناراضی هستند. سرمربی این تیم نارضایتی خودش را اعلام کرد. در بازی‌های گذشته از اشتباهات داوری سود برده بودند و اگر در این بازی هم VAR نبود بازهم سود می‌بردند. ۲ پنالتی پشت سر هم برای استقلال اتفاق افتاد که داور یکی از آن‌ها را گرفت و حداقل با این پنالتی، حق استقلال ضایع نشد.

پرسپولیس باید هم از بودن VAR ناراضی باشد

پیشکسوت استقلال تصریح کرد: اگر VAR نبود و مشخص نمی‌شد که ابتدای بازی بازیکن استقلال سُر خورده، ممکن بود همان اول بازی اخراجی و پنالتی می‌دادیم و اشتباه داوری به ضرر ما می‌شد. پرسپولیس از بازی‌های قبلی ۷ امتیاز به کمک اشتباهات داوری گرفته بودند و مشخص است که از این شرایط ناراضی هستند. این سیستم کمک می‌کند که داور تحت تاثیر قرار نگیرد و حواسش را جمع کند. هرچند که با این سیستم هم حداقل یک پنالتی دیگر برای استقلال گرفته نشد.

وی درخصوص کیفیت دربی عنوان کرد: این بازی همیشه به خاطر هواداران ۲ تیم حساس است و به همین خاطر تیم‌ها کیفیت لازم را از دست می‌دهند. هرچند استقلال هم مانند برخی تیم‌ها از تعطیلات ضرر کرد ولی در مجموع عملکرد خوبی داشت. با اینکه در نیمه اول کمی محتاط بود، بازیکنان تحت تاثیر جو استادیوم قرار گرفته بودند و موقعیت‌هایی هم نصیب حریف شد اما استقلال رفته رفته در بازی جا افتاد و دیدیم که در نیمه دوم بازی بهتری را به نمایش گذاشت.

پیشکسوت استقلال در مورد نمایش این تیم گفت: نکونام به ۳-۲ مهره برای تقویت تیمش نیاز دارد و امیدوارم این کار در نیم فصل به خوبی انجام شود تا سرمربی بتواند برنامه‌های تاکتیکی خودش را بهتر پیش ببرد. در میانه زمین به بازیکنی نیاز است که بتواند مهاجمان را خوب تغذیه کند. بلانکو بازیکن باهوشی است و نشان داده وقتی صاحب توپ می‌شود می‌تواند به بهترین شکل استفاده کند. با توجه به اینکه ۲ مدافع تیم هم مصدوم و غایب بودند، من به شخصه از عملکرد بازیکنان راضی هستم. با اینحال تیم به مهره‌هایی نیاز دارد که بتوانند در شرایط خاص، جریان و نتیجه بازی را عوض کنند. اگر برخی اتفاقات درون زمین نبود حتی می‌توانستیم در این بازی برنده از زمین خارج شویم.

مدافع استقلال باید پخته تر کار می‌کرد نه اینکه آنطور به دروازه‌بان پاس رو به عقب بدهد

وی افزود: نباید فراموش کنیم که پرسپولیس از نظر مهره غنی است. با این وجود بازیکنان استقلال زحمت خودشان را کشیدند و کادرفنی هم به خوبی کارش را انجام داد. بازیکنان و مربیان استقلال باید خودشان را از حواشی دور کنند تا موفق باشند. البته اشتباهاتی هم در جریان بازی رخ داد. مانند پاس رو به عقبی که به حسینی داده شد و تیم تحت فشار قرار گرفت و درنهایت منجر به گل حریف شد. در این شرایط بازیکن باید با تجربه تر و پخته تر عمل کند. وقتی می‌بیند تحت فشار است و راهی ندارد باید توپ را به اوت بزند یا زیر توپ بزند که از اطراف دروازه دور شود نه اینکه آنطور به دروازه‌بان پاس بدهد که او مجبور شود با سر توپ را دفع کند و آن اتفاقات بیفتد. باید از این اشتباهات برای بازی‌های آینده درس بگیریم.

نیمکت پرسپولیس از قدیم حاشیه سازی می‌کرد

جباری درمورد اینکه حرف و حدیث‌های زیادی پیرامون رفتار نیمکت نشینان استقلال و شخص نکونام مطرح شده درحالیکه سرمربی آبی‌ها به نوعی پاسخ سرپرست تیم حریف را در شادی بعد از گل داد و در واقع خیلی صحبتی از رفتارهای حاشیه‌ای اعضای پرسپولیس نمی‌شود، اظهار داشت: واقعیت همین است. نیمکت پرسپولیس از قدیم این حرکات و رفتارها را داشت. اگر مثلا افشین پیروانی کاری انجام می‌دهد، نکونام هم قطعا جوابش را خواهد داد. بااینحال تعداد زیادی از افراد حاضر در رسانه یا حتی مسئولان و عوامل دست اندرکار فوتبال ما پرسپولیسی هستند. حتی دیدیم که سخنگوی دولت کنار مدیرعامل پرسپولیس نشسته بود.

نکونام حق دارد با دورببین‌های تلویزیونی صحبت نکند

پیشکسوت استقلال گفت: البته این ایرادی ندارد که فردی طرفدار یک تیم باشد اما نباید قضاوت ناحق داشته باشند یا حرف ناحق بزنند. در تلویزیون می‌بینیم که مجریان به خاطر علاقه به پرسپولیس چه حرف‌هایی می‌زنند و چه رفتارهای زشتی دارند. نکونام حق دارد که با دوربین‌های تلویزیونی صحبت نکند. استقلال یک تیم پرطرفدار در آسیا است و باید قبول کنند ۲ بار قهرمانی قاره را دارد. این تیم در آسیا شناخته شده است و باید احترام بگذارند.

وقتی مصطفوی می‌گوید از ۱۰ نفر ۹ نفر رای مخالف به استقلال دادند یعنی چه؟

وی با اشاره به موضوع حذف تیم بدون قهرمان فوتبال کشور از لیگ قهرمانان آسیا که هوادارانش معتقدند به خاطر بحث مالکیت مشترک بوده و سند آن هم آگهی واگذاری ۲ تیم است که اخیرا منتشر شده، عنوان کرد: به نامردی استقلال را حذف کردند و درواقع سر ما را بریدند. کاملا مشخص شد که از پرسپولیس حمایت کردند. وقتی داریوش مصطفوی می‌گوید از ۱۰ نفر ۹ نفر رای مخالف به استقلال دادند یعنی چه؟ همانطور که گفتم علاقه به یک تیم ایرادی ندارد اما نباید کاری را به ناحق انجام بدهند. هوادار این تیم فهیم است و همه مسائل را به خوبی درک می‌کند. آقایانی که سر کار هستند نباید راه نادرست بروند.

استقلال در ۳ بازی سخت ۳ مساوی گرفته و نباید به تیم خرده گرفت

جباری درمورد اینکه استقلال در ۳ بازی اخیر بردی نداشته و به همین خاطر فشارهایی علیه این تیم ایجاد شده، اظهار داشت: نکونام مربی باهوشی است و با وجود کمبود نفرات می‌داند چکار کند. همانطور که گفتم استقلال به ۳-۲ مهره برای تقویت بخش‌های مختلف تیم نیاز دارد. با وجود تمام مشکلاتی که از ابتدای فصل خواسته و ناخواسته برای تیم ایجاد شد، بازیکنان زحمت کشدند و تیم را به صدر جدول رساندند. نباید با ۳ مساوی به تیم خرده بگیریم. این تیم تحت فشار بوده و الان از حواشی خارج شده است.

وی افزود: استقلال در ۳ بازی اخیر مهمان بوده و ۳ مساوی مقابل ۳ تیم خوب گرفته است. ذوب آهن و فولاد تیم‌های سختکوشی هستند که امتیاز گرفتن از آن‌ها در خانه خودشان کار سختی است. پرسپولیس هم بهترین نفرات فوتبال کشور را در اختیار دارد. استقلال زحمت خودش را کشیده، مدیریت هم تلاش می‌کند شرایط تیم بهتر شود. هواداران باید به حمایت خودشان ادامه بدهند. باید به این تیم روحیه داد و دستمریزاد گفت. ان‌شاالله بازهم از VAR در فوتبال ایران استفاده شود تا دیگر شاهد این نباشیم حق تیمی ضایع می‌شود.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=13028

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها