تذکر مهم به کادر فنی استقلال بابت این بازیکن

جواد نکونام یک سرمربی باتجربه است و با مصاحبه بعد از بازی با سپاهان به درستی بار سنگین اشتباه را از دوش مدافع خود برداشت

به گزارش دبل استار، ایمان سلیمی در نقل‌وانتقالات تابستانی از مس رفسنجان به استقلال پیوست تا جای خالی سیلوا و عارف غلامی را پر کند.سلیمی در زمانی که در تراکتور بود، یکی از بهترین مدافعان میانی تراکتور در آن سال‌ها بود که به گل گهر سیرجان پیوست، اما پاره شدن رباط صلیبی او باعث شد تا گل گهر قرارداد او را فسخ کند.

سلیمی بعد از گل‌ گهر به مس رفسنجان پیوست، اما چون یک فصل از فوتبال بخاطر مصدومیت دور بود، در ترکیب اصلی تیم ربیعی جایی نداشت. سلیمی بعد از مس با استقلال قرارداد دو ساله بست.

نکونام در بازی اول از ترکیب مرادمند و سهرابیان استفاده کرد و مصدومیت آرمین در تمرینات قبل از بازی با ملوان باعث شد تا استقلال در دفاع فقط یک ایمان سلیمی را داشته باشد، اما نکونام بخاطر ناآماده بودن سلیمی در آن بازی روزبه چشمی را در کنار مرادمند قرارداد.

استقلال در هفته سوم با ترکیب سه دفاعه به میدان رفت و بسته بودن دست جواد نکونام در نفرات دفاعی باعث شد که او روزبه را به قلب دفاع دفاع ببرد و مرادمند و سلیمی در دو سمت چپ و راست او قرار دهد.سلیمی برای اولین بار بود که در ترکیب اصلی استقلال در این فصل مورد استفاده قرار می گرفت.
ایمان سلیمی با خطای عجیب هندی که انجام داد باعث شد که استقلال که هیچ موقعیتی تا آن زمان به سپاهان نداده بود، به سختی و در بدترین زمان نیمه اول، سپاهان را صاحب یک ضربه پنالتی باد آورده کند، هر چند نباید از خطای میلاد زکی پور بر روی ارسلان مطهری قبل از هند سلیمی به راحتی گذشت.

کادرفنی استقلال و در راس آن جواد نکونام می بایست در بازی ملوان بیشتر به سلیمی بازی می داد تا برای این دیدار بزرگ آماده باشد.در سال‌های پیش هم مدافعانی که تازه به استقلال پیوسته بودند در اولین بازی خود مرتکب اشتباه شدند که از آن جمله می‌توان به اشتباه عارف آقاسی و مرادمند در بازی با الهلال و محمد دانشگر در بازی با السد القطر در لیگ قهرمانان آسیا اشاره کرد.

جواد نکونام یک سرمربی باتجربه است و با مصاحبه بعد از بازی خود به درستی بار سنگین اشتباه را از دوش مدافع خود برداشت تا در بازی های بعدی بهتر و آماده تر محیای حضور در میدان شود.سلیمی در دیدار با سپاهان بازی بسیار خوبی را از خود نشان داد که اگر آن اشتباه بزرگ را انجام نمی داد، یکی از روزهای خوب خود در اولین دیدار برای استقلال را به یادگار گذاشته بود.

بنابراین سلیمی باید از بازی با سپاهان کسب تجربه کند و هواداران هم با حمایت خود از این مدافع کاری کنند تا در ادامه فصل عصای دست جواد نکونام در قلب دفاع باشد. سلیمی نشان داد که خاصیت تبدیل شدن به یک مدافع خوب و مستحکم در استقلال را دارد.

به هر حال این انتقاد به کادرفنی استقلال وارد است که در دو بازی نخست بیشتر به سلیمی بازی می داد تا ترس او در آن دو بازی ریخته شده بود تا در این دیدار بزرگ دچار اشتباه نشود، هرچند سرمربی از میزان آمادگی بازیکنان در تمرینات هفته قبل از بازی بیشتر از بقیه شناخت دارد.

 

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=10163

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها