پیشنهاد استقلال به ریکاردو ساپینتو

استقلال همچنان با مشکلات مالی و البته بدهی به طلبکاران خارجی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش با استار،اگرچه مدیران باشگاه استقلال تاکید دارند اتفاق تلخ کنار گذاشتن این تیم از لیگ قهرمانان آسیا دیگر تکرار نخواهد شد ولی شرایط به گونه‌ای است که اگر دو پرونده خارجی این باشگاه دقیقاً در مسیر استراماچونی شدن قدم بردارد، متاسفانه احتمال دارد آبی پوشان فصل آینده را هم به خاطر مسائل مدیریتی و بدهی‌های خارجی از حضور در بالاترین سطح فوتبال باشگاهی قاره کهن محروم شوند.

در ارتباط با رافائل سیلوا طی روزهای گذشته مطالب فراوانی نوشته شده و حالا همه می‌دانند او اگر بتواند با استفاده از همان شیوه استراماچونی استقلال را محکوم کند، چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان به جیب خواهد زد و تا وقتی طرف ایرانی رقم مذکور را نپردازد، خبری از صدور مجوز حرفه‌ای و حضور در عرصه بین المللی نخواهد بود اما علاوه بر این مدافع برزیلی، قضیه ریکاردوساپینتو هم هنوز حل نشده است. سرمربی سابق استقلال که خرداد ماه از تهران رفت و مدیران وقت باشگاه مدعی شدند این مربی پرتغالی ۲۰۰ هزار یورو از باشگاه طلب دارد اما وقتی ریکاردو ساپینتو شکایت کرد و حکم اولیه از فیفا گرفت، استقلال محکوم به پرداخت ۳۰۷ هزار یورو شده است! حالا همین ماجرا به یک دردسر مضاعف برای طرف ایرانی تبدیل شده است.

پیشنهاد جدید

روند شکایت به گونه‌ای است که استقلال می‌تواند درخواست تجدید نظر بدهد و قطعاً چنین کاری را انجام خواهد داد اما اگر در تجدید نظر یا دادگاه عالی ورزش هم شکست بخورد، باید علاوه بر پرداخت اصل طلب و غرامت، هزینه دادرسی و حتی احتمالاً پول وکیل سرمربی سابق خود را هم بدهد البته این را هم فراموش نکنیم که طی شدن روند مذکور قل ۱۸ ماه زمان می‌برد به همین خاطر استقلالی‌ها طرحی را مدنظر قرار داده‌اند که به موجب آن سرمربی پرتغالی فصل گذشته این تیم قید شکایت را بزند و همان رقم ۲۰۰ هزار دلار را بگیرد. به این ترتیب استقلال چیزی بالغ بر ۵ میلیارد تومان کمتر پرداختی خواهد داشت و از ماجراهای مرتبط با هزینه دادرسی و دادگاه دوباره هم خلاص می‌شود. البته باید ببینیم ریکاردو ساپینتو چنین پیشنهادی را خواهد پذیرفت یا خیر چون اگر این گونه شود، او شرایط ویژه ایران جلوی پای خود خواهد دید و هزینه دستمزد وکیلش را خودش باید بپردازد و پول کمتری هم می‌گیرد ولی زودتر به آن می‌رسد. نکته دیگر اینجاست که بدون شک اگر استقلال بخواهد با این مربی پرتغالی توافق کند، باید همه رقم که بر روی آن به صورت اجمالی توافق می‌شود را یکجا به حساب این مربی واریز شود و همین کار هم مستلزم تهیه بودجه قابل ملاحظه‌ای است.

هنوز رسمی نشده

در همین خصوص یکی از اطرافیان باشگاه استقلال گفت: بحث پیشنهاد برای توافق دوستانه هنوز رسمی نشده است چون امید داریم که با توجه به مدارک ارائه شده توسط واحد حقوقی و بین الملل ما، حکم اولیه بشکند. اگر حکم مذکور بشکند قطعاً استقلال باید مبلغ کمتری بپردازد و شرایط متفاوت خواهد شد ولی در غیر این صورت گزینه‌های دیگر هم روی میز خواهد آمد. ما تمام جوانب امر را زیر نظر داریم اما واقعیت امر این است که به هر حال مبلغی از طرف استقلال باید به سرمربی فصل قبل پرداخته شود تا این پرونده مختومه اعلام گردد. مبلغی که هرچه کمتر، بهتر.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11560

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها