علت شکایت مردود سپاهان از استقلال مشخص شد

باشگاه سپاهان به دنبال دریافت مکانیزم مشارکت در انتقال محبی به استقلال بود که شکایت آنها رد شد.

به گزارش دبل استار، تیر ماه امسال بود که فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه‌ای از رد شدن شکایت سپاهان از استقلال در پرونده محمد محبی خبر داد. رأی صادره از سوی کمیته تعیین وضعیت بدون اشاره به جزئیات بیشتر صادر شده بود و بسیاری از علاقه مندان به استقلال، از علت این شکایت بی اطلاع بودند.

امروز نیز کمیته استیناف رأی قبلی را تأیید کرد تا سپاهان در جریان پرونده شکایت از باشگاه استقلال، دست خالی این نبرد را به آبی پوشان واگذار کند اما امروز نیز جزئیاتی از علت شکایت اصفهانی‌ها از آبی پوشان رسانه‌ای نشد.

پیگیری‌های خبرنگار ورزش سه نشان می دهد که با پیوستن محبی از سانتاکلارا به استقلال، مدیریت سپاهان خواستار دریافت مکانیزم همبستگی یا مشارکت شده و در زمانی که فرشید سمیعی در پست معاونت حقوقی آبی ها مشغول انجام وظیفه بود، این شکایت به ثبت می رسد و در نهایت نیز رأی به سود استقلال صادر می شود.

پس از آن، سپاهان پرونده را به کمیته استیناف می برد ولی در آنجا نیز رأی قبلی تأیید می شود تا در نهایت بابت یک فصل حضور محبی در استقلال، مبلغی دست اصفهانی‌ها را نگیرد.

درباره مکانیزم مشارکت یا همبستگی باید گفت که در کنار مقررات فیفا در خصوص شرایط دریافت حق آموزش از سوی باشگاه‌های آموزش دهنده بازیکن، مقررات مشابه اما مجزایی تحت عنوان Solidarity Mechanism (مکانیزم مشارکت) وجود دارد. مکانیزم مشارکت از جمله روش‌هایی است که باشگاه‌های آموزش دهنده بازیکنانی که به سطح حرفه‌ای رسیده‌اند، می‌توانند از طریق آن، منتفع شده و کسب درآمد کنند.

طبق ماده ۲۱ مقررات نقل و انتقال و وضعیت بازیکنان فیفا و همچنین ماده ۱ ضمیمه ۵ مقررات، تحت عنوان «مکانیزم مشارکت،» باشگاه‌ها می‌توانند در شرایط ذیل، از انتقال بازیکن خود منتفع شوند:

  • اگر بازیکن حرفه‌ای پیش از اتمام قرارداد با باشگاه فعلی، به باشگاه دیگری منتقل شود، ۵ درصد از درآمد باشگاه انتقال دهنده ناشی از این انتقال، باید از مبلغ کل کم شده و توسط باشگاه جدید، به باشگاه‌های سابق بازیکن که در طول سال‌ها وی را آموزش دادند، سهمی اختصاص داده شود.
  • سهم هر باشگاه مطابق جدول درج شده در مقررات محاسبه می‌شود که از فصل ۱۲ سالگی تا فصل ۲۳ سالگی بازیکن در محاسبات لحاظ می‌شود.
  • نکته حائز اهمیت در محاسبه مکانیزم مشارکت آن است که برخلاف مقررات مربوط به حق آموزش که فقط تا ۲۳ سالگی بازیکن قابل مطالبه است و پس از آن باشگاه‌ها امکان درخواست حق آموزش بازیکن را ندارند، در مکانیزم مشارکت اگر چه آموزش تا ۲۳ سالگی محاسبه می‌شود اما فارغ از سن بازیکن، با هر بار انتقال بین‌المللی بازیکن هنگام قرارداد و دریافت مبلغ حق انتقال، باشگاه‌های آموزش دهنده او می‌توانند درخواست سهم خود را از مکانیزم مشارکت داشته باشند.

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11470

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها