نکونام جا پای مظلومی و قلعه‌نویی گذاشت

کسب 15 امتیاز از 18 امتیاز ممکن در شروع لیگ بیست‌وسوم، با توجه به مشکلات متعدد استقلال، عملکردی خیره‌کننده و جالب‌توجه محسوب می‌شود.

به گزارش دبل استار، استقلال در سالیان گذشته با «ثبات» بی‌گانه بوده و هم در عرصه مدیریتی و هم در عرصه فنی، تغییر و تحولات پرشماری در این باشگاه انجام شده است؛ به‌طوری‌که استقلالی‌ها آخرین‌بار که در ۲ فصل پیاپی کار خود را با یک سرمربی آغاز کردند، لیگ‌های شانزدهم و هفدهم بود که هدایت آبی‌پوشان پایتخت برعهده علیرضا منصوریان قرار داشت. البته که منصوریان در لیگ هفدهم تنها ۸ بازی روی نیمکت آبی‌ها حضور داشت و بعد از سمتش کنار رفت تا دوره ثبات سرمربیگری او در استقلال هم خیلی زود به پایان برسد!

وینفرد شفر، آندره‌آ استراماچونی، محمود فکری، فرهاد مجیدی، ریکاردو سا پینتو و جواد نکونام سرمربیان استقلال در طول ۶ فصل اخیر محسوب می‌شوند که از میان این سرمربیان، شفر توانست استقلال را به عنوان قهرمانی جام حذفی برساند، مجیدی برای آبی‌ها یک قهرمانی تاریخی در لیگ برتر بدون متحمل‌شدن حتی یک شکست به ارمغان آورد و سا پینتو هم موفق شد استقلال را به عنوان قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران برساند. با وجود حضور ثابت استقلال در بین مدعیان در فصول گذشته، همواره این تیم با توجه به عدم ثبات مدیریتی و فنی، شروع‌های خوبی در لیگ برتر نداشت اما حالا شرایط با جواد نکونام تغییر کرده است.

از ۴ امتیاز تا ۱۴ امتیاز در ۷ فصل!

آبی‌پوشان پایتخت در فصول اخیر عملکرد پرفرازونشیبی را در ۶ مسابقه ابتدایی‌شان در فصل جدید داشته‌اند؛ به‌طوری‌که ضعیف‌ترین عملکرد در ۲ فصل پیاپی در کارنامه علیرضا منصوریان به‌ثبت رسید و این سرمربی باتجربه در ۶ حضور ابتدایی‌اش روی نیمکت استقلال در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد و در هر دو فصل کار خود را با کسب ۴ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن به پایان برد تا ضعیف‌ترین عملکرد به نام او به‌ثبت برسد.

استقلالِ فرهاد مجیدی هم به لطف حکم صادره از سوی کمیته انضباطی، توانست در سالیان گذشته بهترین عملکرد را در ۶ بازی ابتدایی فصل جدید داشته باشد. شاگردان مجبدی با کسب ۴ برد و ۲ تساوی، توانستند ۱۴ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن را به‌دست آورند که آماری جالب‌توجهی محسوب می‌شود. هر چند که آن‌ها در جدال با گل‌گهر سیرجان در زمین مسابقه متوقف شده بودند اما استفاده گل‌گهری‌ها از بازیکن غیرقانونی باعث شد تا آن‌ها به جای یک امتیاز، صاحب ۳ امتیاز ارزشمند شوند.

نکونام جا پای مظلومی و قلعه‌نویی گذاشت

آبی‌ها با هدایت جواد نکونام با توجه به برنامه‌ریزی مسابقات لیگ برتر هنوز هر ۶ مسابقه‌شان در ۶ هفته ابتدایی لیگ برتر را انجام نداده‌اند و به جای مسابقه هفته پنجم، رقابت خود در هفته هفتم را برگزار کرده‌اند اما اگر عملکرد استقلال در ۶ بازی ابتدایی هر فصل بخواهد مورد بررسی قرار گیرد، در این‌صورت می‌توان گفت که استقلالِ جواد نکونام شروعی مشابه استقلالِ پرویز مظلومی در لیگ پانزدهم و استقلالِ امیر قلعه‌نویی در لیگ چهاردهم از حیث امتیازگیری داشته است.

تیمِ تحت هدایت قلعه‌نویی با کسب ۱۵ امتیاز از ۱۸ امتیاز ممکن، ۶ بازی ابتدایی فصل را به پایان برد و با ۱۳ گل زده و ۶ گل خورده، تفاضل ۷+ را به نام خود ثبت کرد. در پایان آن فصل، شرایط برای قلعه‌نویی در استقلال خوب پیش نرفت و شاگردان او به مقام ششم جدول رسیدند. بعد از برکناری قلعه‌نویی و جانشینی پرویز مظلومی، تیم تحت هدایت او هم با کسب ۵ برد و یک شکست کارش را در شروع لیگ پانزدهم پیش برد که آن‌ها توانستند در ۶ بازی، ۱۱ گل بزنند و ۶ گل دریافت کردند تا با تفاضل ۵+ کار خود را در  ۶ هفته ابتدایی به پایان ببرند. در پایان آن فصل، استقلال با ۵ امتیاز فاصله نسبت به تیم‌های اول و دوم جدول (استقلال خوزستان و پرسپولیس) به مقام سوم رقابت‌ها رسید.

استقلال در لیگ بیست‌وسوم با هدایت جواد نکونام موفق شد از ۱۸ امتیاز ممکن در ۶ بازی ابتدایی خود در فصل جدید لیگ برتر، ۱۵ امتیاز کسب کند و نکته جالب‌توجه اینکه در هر ۳ فصلی که استقلال توانسته از ۶ بازی ابتدایی‌اش ۵ برد به‌دست آورد، شکست آبی‌ها در هفته سوم به‌ثبت رسیده است! تیمِ نکونام در مقایسه با تیم‌های تحت هدایت امیر قلعه‌نویی و پرویز مظلومی، عملکرد دفاعی مناسب‌تری داشته و تنها ۳ گل دریافت کرده اما از حیث گلزنی، آبی‌ها نتوانسته‌اند شمار گل‌های خود را دورقمی کنند و ۹ گل زده در کارنامه تیمِ نکونام دیده می‌شود. باید دید آیا نکونام می‌تواند روند خوب خود در استقلال را حفظ کند یا سرنوشتی مشابه استقلالِ لیگ چهاردهم و پانزدهم در انتظار آبی‌پوشان پایتخت خواهد بود و آن‌ها از کورس قهرمانی دور می‌شوند.

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=11711

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها