ایده استفاده از (VAR) به سرانجام نرسید

برخلاف اخبار منتشره، از تکنولوژی کمک داور ویدئویی در دربی پایتخت استفاده نخواهد شد.

به گزارش دبل استار، پرسپولیس و استقلال قرار است روز پنجشنبه بیست‌وسوم آذرماه از ساعت ۱۵ به میزبانی ورزشگاه آزادی تهران به مصاف هم بروند و طبق آخرین خبرها، نزدیک به ۵۰ هزار بلیت قرار است به علاقه‌مندان ۲ تیم فروخته شود که از میان این ۵۰ هزار بلیت، قرار است ۳ هزار بلیت به هواداران زن علاقه‌مند به تیم‌های پرسپولیس و استقلال عرضه شود. در این میان، بحث انتخاب تیم داوری و استفاده یا عدم استفاده از تکنولوژی (VAR) در طول ۲۴ ساعت گذشته خبرساز شده بود.

اعضای کمیته داوران شب گذشته به ریاست خداداد افشاریان تشکیل جلسه دادند و در این جلسه، گزینه‌های قضاوت در دربی پایتخت نام‌شان بررسی شد. با توجه به حضور موعود بنیادی‌فر در ای‌اف‌سی کاپ نام این داور باتجربه در میان گزینه‌های مطرح شده از سوی اعضای کمیته داوران حضور نداشت و آن‌ها تصمیم گرفتند تا کارنامه داوران باتجربه دیگری از جمله بیژن حیدری، پیام حیدری، وحید کاظمی، حسن اکرمی، مرتضی منصوریان و امیر عرب‌براقی را مورد بررسی قرار بدهند که از میان اعضای این فهرست، پیام حیدری برای قضاوت در نبرد تیم‌های آریو اسلامشهر و خیبر خرم‌آباد انتخاب شد تا نام او هم از فهرست کاندیداهای قضاوت در دربی کنار برود.

ایده استفاده از (VAR) به سرانجام نرسید

خداداد افشاریان پیشتر ایده استفاده از داوران پشت دروازه را مطرح کرده بود و این ایده شب گذشته در جلسه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین با توجه به اینکه بعد از پایان مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا، دستگاه (VAR) اجاره‌ای که از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در اختیار فدراسیون فوتبال ایران قرار گرفته و در تهران ماند، درخواست اعضای کمیته داوران بررسی شرایط برای استفاده از این دستگاه در دربی پایتخت بود که رئیس کمیته داوران این مسئله را به مهدی تاج منتقل کرد.

تاج امید داشت که بتواند با توجه به حضورش در تیم مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا، رایزنی‌های مثبتی را در این زمینه انجام بدهد. با این‌حال، موانع قانونی از جمله عدم صدور تاییدیه لازم برای لیگ برتر فوتبال ایران از سوی فیفا در زمینه استفاده از (VAR) باعث شده تا ایده پیشنهادی برای استفاده از تکنولوژی کمک‌داور ویدئویی به سرانجام نرسد و حالا به نظر می‌رسد که مسئولان کمیته داوران راه‌چاره‌ای جز استفاده از کمک‌داور پشت دروازه ندارند و احتمالاً تیم داوری دربی ۸ نفره خواهد بود.

باتجربه‌ها در دربی به صف می‌شوند

بیژن حیدری در میان گزینه‌های مطرح شده برای قضاوت دربی بیشترین شانس را دارد و او احتمالاً اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، او که تجربه ۲ قضاوت در دربی پایتخت را دارد، به عنوان داور اول نبرد پرسپولیس و استقلال انتخاب خواهد شد. محمدرضا منصوری و فرهاد مروجی نزدیک‌ترین گزینه‌ها برای قضاوت در نقش کمک‌داور اول و دوم هستند و گفته می‌شود که احتمالاً وحید کاظمی هم در نقش داور چهارم در تیم داوری دربی پایتخت حضور خواهد داشت. حسن اکرمی به همراه مرتضی منصوریان، امیر عرب‌براقی و کوپال ناظمی هم گزینه‌های حضور در تیم داوری دربی در نقش کمک‌داور پشت دروازه هستند که هنوز جمع‌بندی نهایی درباره آن‌ها صورت نگرفته است.

مسئولان کمیته داوران در نظر دارند که یک کمک‌داور ذخیره و همچنین یک داور ذخیره را هم برای دربی پایتخت انتخاب کنند تا با تیم داوری ۸ نفره نبرد سرخابی‌های پایتخت به انجام برسد. همچنین گفته می‌شود که احتمالاً خداداد افشاریان که در نقش رئیس کمیته داوران فعالیت می‌کند، احتمالاً خود شخصاً در قامت ناظر ویژه داوری در ورزشگاه آزادی تهران حضور خواهد داشت و مسعود مرادی هم به نظر می‌آید که دیگر گزینه فعالیت در نقش ناظر داوری است. باید دید این تیم داوری برای مسابقه دربی نهایی خواهد شد و آیا برخلاف دیدارهای قبلی در لیگ برتر، نبرد حساس سرخابی‌ها با کمترین تنش داوری به پایان می‌رسد یا فقدان تکنولوژی (VAR) بار دیگر دردسرآفرین می‌شود و سریال اشتباهات داوری تداوم پیدا می‌کند.

 

 

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12859

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها