محک جدی تیم ملی در انتخابی جام جهانی

تیم ملی در هفته دوم مرحله انتخابی جام جهانی به مصاف ازبکستان خواهد رفت.

به گزارش دبل استار، تیم ملی فوتبال کشورمان روز سه شنبه دومین بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ را برابر ازبکستان از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه بنیادکار واقع در شهر تاشکند این کشور برگزار خواهد کرد.

تیم ملی ایران که در گروه E این رقابت ها با تیم های هنگ کنگ ،ازبکستان و ترکمنستان هم گروه است در بازی اول خود موفق شد با نتیجه چهار بر صفر از سد هنگ کنگ عبور کند و در حالی به مصاف ازبکستان خواهد رفت که این تیم رقیب به مراتب سخت تر و بهتری برای تیم ملی خواهد بود تا بتوانند خود را برای حضور در جام ملت های آسیا محک جدی تری بزنند.

این در حالی است که تیم ملی ازبکستان هر چند در برابر تیم ملی آمار چندان مناسبی نداشته است اما از لحاظ فیزیکی ، قدرتی و سبک و سیاق فوتبالی به فوتبال کشورمان نزدیک است و تیم قابل احترامی به شمار می روند و آن ها چند سالی است که رشد محسوسی در فوتبال آسیا از خود بروز دادند و بازیکنان سرشناسی در این تیم توپ می زنند.

بطور کلی تیم ملی و ازبکستان تاکنون ۱۲ بار با یکدیگر رقابت کردند که سهم ایران ۱۰ برد ، ازبکستان یک برد و یک بار هم نتیجه دو تیم با نتیجه تساوی پایان یافت.

بهترین برد تیم ملی در نخستین رویارویی دو تیم در سال ۱۳۷۷ اتفاق افتاد که ایران با نتیجه ۴ بر صفر و با هتریک علی دایی و تک گل علی موسوی موفق به پیروزی شد ه است .

آخرین تقابل دو تیم به چند ماه پیش در فینال مسابقات کافا بر میگردد که تیم ملی با تک گل سردار آزمون موفق شد با نتیجه یک بر صفر به برتری برسد و قهرمان شود.

به طور کل ۱۹ گل بین دو تیم رد و بدل شده است که سهم ایران ۱۶ و سهم ازبکستان سه بار بود.

بهترین گلزنان ایران به ازبکستان علی دایی و سردار آزمون با زدن سه گل هستند که سردار می‌تواند با گلزنی در این مسابقه به تنهایی این رکورد را داشته باشد البته ناگفته نماند مهدی طارمی و مهدی ترابی هم با زدن دو گل این شانس را برای خود قائلند.

منبع خبر : صابر مهدویان

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12351

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها