چرا فقط نورافکن!؟

به گزارش دبل استار، خبری که همه منتظرش بودیم بالاخره اعلام و منتشر شد و آن چیزی نبود جز این که امید نورافکن به دلیل رفتار توهین آمیز نسبت به تماشاگران پرسپولیس به دو جلسه محرومیت و صد میلیون تومان جریمه نقدی هم محکوم شد.

این که کار امید نورافکن کار درستی نبوده و یک عمل زشت و تحریک کننده هواداران هم بوده است، حرفی در آن نیست. اما سؤال هواداران فوتبال ایران این است که چرا فقط نورافکن؟

چرا کسانی که در سال‌های قبل، کارهای بسیار بدتر و غیراخلاقی انجام داده اند، نه تنها به کمیته انضباطی فراخوانده نشده، بلکه یک توبیخ و تذکر شفاهی هم نگرفتند؟

در بازی پرسپولیس و ماشین سازی تبریز که در چند فصل قبل در تبریز برگزار شد، حامد لک به یک توپ جمع حمله کرد و بدترین حرفها را به توپ جمع کن زد که نه تنها کمیته انضباطی هیچ واکنشی نشان نداد، بلکه روزنامه های جریان اصلی هم توپ جمع کن و کسی که ویدئو را منتشر کرده را در نهایت مقصر دانستند.

اواخر اردیبهشت ۱۴۰۱ و در دیدار بین دو تیم تراکتور و پرسپولیس در تبریز بود که در حالی استادیوم مملو از تماشاگر بود و بازی متوقف شده بود، امید عالیشاه با پرتاب سنگ به هواداران تراکتور باعث تحریک آنها شد و بعد از بازی یک عکس بسیار زشت و شنیع از این بازیکن منتشر شد که نه تنها زننده بود، بلکه باعث توهین به همه هواداران داخل استادیوم و کل هواداران فوتبال شد و در حالی که پیش بینی می شد او چند ماه محروم شود، فقط یک جلسه محروم شد.

چند روز بعد از بازی فصل پیش پرسپولیس و نساجی یک ویدئو در فضای مجازی منتشر شد که بیرانوند با انگشت به هواداران پشت دروازه نساجی توهین کرد و در یک مورد دیگر با حرکت دستش در دربی که نشان از سر بریدن هواداران استقلال داشت به هواداران میلیونی استقلال توهین کرد و کارهای زشت دیگری که کنعانی‌زادگان و دیگر بازیکنان انجام دادند که همگی سابقه ملی پوش بودن هم داشتند و هیچ اتفاقی برای هیچ کدام از آن‌ها نیفتاد در حالی که بازیکنان ملی باید در جامعه الگو باشند.

حرکت نورافکن آخرین بار نیست و امیدوارم که کمیته انضباطی درباره بقیه تیمها و بازیکنان هم بسیار سریع و به موقع مانند نورافکن وارد عمل شود و رنگی عمل نکند. حرکات زشت و زننده در فوتبال بیشتر از ورزشهای دیگر بخاطر هواداران و توجهات بیشتر مورد توجه می گیرد و چون اکثر هواداران فوتبال از نوجوانان و جوانان می باشد، بازیکنان بیشتر در رفتار خود دقت کنند و مسئولان کمیته انضباطی هم بدون توجه به نام تیم و بازیکن و در پیش بودن بازی ملی یا باشگاهی مهم، قاطعانه با همگان برخورد کنند.

منبع خبر : محسن بهره دار

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12592

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها