تیمی بهتر از استقلال‌های قهرمان

آبی‌ها در این فصل از رقابت‌ها عملکرد بسیار خوبی داشتند و با گذشت ۱۰ هفته و انجام ۹ بازی با کسب ۲۲ امتیاز صدر نشین لیگ برتر هستند.

به گزارش دبل استار، سال پیش رو برای جواد نکونام و تیمش یکی از سخت ترین سال های ممکن برای یک تیم فوتبال بوده و هست. تیمی که با تغییر در پست های فنی و مدیریتی دست و پنجه نرم می کند.

شاید کمتر کسی حتی خوشبین ترین هواداران استقلال نیز برای تیم شان شانس قهرمانی لااقل پیش از نیم فصل دوم، قائل نبودند.

جواد نکونام که با درخواست هواداران و توسط حجت کریمی، سکان هدایت آبی ها را به عهده گرفت، خیلی زود با استعفای مدیرعامل و تغییر آن، با رفتارهای دوگانه مدیریت مواجه شد.

از مفقود شدن قرارداد خود و بازیکنان تازه وارد گرفته تا قانون سقف بودجه و عدم اضافه شدن بازیکنان مد نظر سرمربی.

این روزها نیز او و کادر فنی اش در جهت منافع تیم، اقدام به کاهش قراردادهایشان کردند؛ قراردادهایی که حق آنها است ولی برای استقلال، از حق خود گذشتند تا سایر نفرات از جمله مهدی هاشمی نسب و یوسو سسما، دستار اسپانیایی نکونام، بتوانند روی نیمکت بنشینند.

حال وقتی به این تیم نگاه می کنیم، آبی ها در قامت یک مدعی، به صدر جدول تکیه زده اند. اما با نگاهی به آمار سالهای گذشته ای که استقلال عنوان قهرمانی را کسب کرد، متوجه خواهیم شد که استقلال ورژن نکونام، از استقلال های قهرمان گذشته، آمار بهتری به ثبت رسانده است.

طبق آمار، آبی های ورژن ۸۴، ٨٨ و ٩٢ با هدایت امیر قلعه نویی به ترتیب ۱۵، ۱۴ و ۱۶ امتیاز کسب کردند.

این در حالی است که استقلال ورژن ۱۴۰۰ به رهبری فرهاد مجیدی، ۱۹ امتیاز کسب کرد؛ آن هم در سالی که آبی ها موفق به کسب عنوان قهرمانی بدون هیچ شکستی شدند.

اما استقلال ورژن ۰۳ – ۱۴۰۲ با هدایت نکونام در ۹ هفته ابتدایی لیگ، ۲۲ امتیاز (با یک بازی کمتر) کسب کرده است که آماری جدید برای این تیم به حساب می آید.

با توجه به مشکلات پیش روی نکونام و تیمش، اما او با اتحاد بین بازیکنان، کادر فنی و هواداران، در مسیر قهرمانی گام بر می دارد. درست است که تنها ١٠ هفته از لیگ برتر گذشته اما برای تیم استقلال که معمولا امتیازات ابتدایی فصل را از دست می داد، یک پیشرفت به حساب می آید.

حال آبی ها بیش از پیش به جواد نکونام و تیمش امیدوار هستند تا شاید بار دیگر یکی از کاپیتان های سابق آبی ها، آنها را بر بام فوتبال ایران بنشاند.

منبع خبر :  سحر صیدی بانی

لینک کوتاه خبر:

https://doublestar.ir/?p=12289

نظر خود را وارد کنید

آدرس ایمیل شما در دسترس عموم قرار نمیگیرد.

  • پربازدیدترین ها
  • داغ ترین ها

پربحث ترین ها